Gå til innhold

Vokse opp på Holmlia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har barn på Holmlia eller har vokst opp der? Er det ikke litt flaut å si at man bor der? Har jo et veldig dårlig rykte....samme som Stovner. 

Jeg bor selv ikke der, men ville nok gjort alt for å komme meg unna om jeg bodde der...om ikke annet pga hvilke dårlig assosiasjoner man får til navnet.

Anonymkode: a8bb3...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har venner som er vokst opp på Holmlia, og har flyttet tilbake som voksne. Jeg har også flere gode venner som bor der, familier med barn. Holmlia er så mye mer enn hva media dekker. Ja, det er utfordringer på Holmlia. Det er jo derfor de som bor der jobber hardt for å ta tak i problemene. Men Holmlia er også flotte nabolag, nærhet til havet, flott natur, gode skoler og godt, inkluderende miljø. Vi vurderte å flytte til Holmlia før eldstemann startet på skolen, men valgte til slutt å bli boende der vi bor pga enda mer nærhet til marka. 

Jeg har hørt mye negativt om å bo på Holmlia. Det kommer fra folk som aldri har bodd der. Jeg har hørt mye positivt om å bo på Holmlia. Det kommer fra folk som bor eller har bodd der. Hvem er best å høre på?

Anonymkode: 2abfc...822

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmlia er Oslos eneste ghetto. Aldri om jeg ville bodd der selv om det er ganske fint der. Heller fylle-Rødtvet da altså om jeg måtte velge. Eller andre deler av Groruddalen. 

Anonymkode: 55386...9cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange sier det er fint der. Men uansett hvor fint det er så har det et dårlig rykte...og man blir stemplet hvis man sier man er derfra. 

Anonymkode: a8bb3...a2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører mange sier det er fint der. Men uansett hvor fint det er så har det et dårlig rykte...og man blir stemplet hvis man sier man er derfra. 

Anonymkode: a8bb3...a2f

«Man blir stemplet» = DU har fordommer. DU stempler folk som kommer derfra. DU har problemer med Holmlia. 

Ikke alle andre..

Anonymkode: 2abfc...822

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på Holmlia og har hatt en veldig god oppvekst der. Bor ikke der nå, men bor i Oslo. 

Ghetto er det ikke der, men det er helt klart utfordringer. 

Anonymkode: cb4c5...fd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har barn på Holmlia eller har vokst opp der? Er det ikke litt flaut å si at man bor der? Har jo et veldig dårlig rykte....samme som Stovner. 

Jeg bor selv ikke der, men ville nok gjort alt for å komme meg unna om jeg bodde der...om ikke annet pga hvilke dårlig assosiasjoner man får til navnet.

Anonymkode: a8bb3...a2f

Er jo drap og østkantfolk der, mye snus/sigarettrøyking og ran.

Anonymkode: c5920...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Man blir stemplet» = DU har fordommer. DU stempler folk som kommer derfra. DU har problemer med Holmlia. 

Ikke alle andre..

Anonymkode: 2abfc...822

Jo, mange tenker at det er litt slum.

Anonymkode: c5920...b65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo drap og østkantfolk der, mye snus/sigarettrøyking og ran.

Anonymkode: c5920...b65

Er det virkelig østkantfolk på østkanten? Dummeste jeg har hørt. Snart påstår du vel at det bor totninger på Toten og bergensere i Bergen😂

Anonymkode: 2abfc...822

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det noen som har barn på Holmlia eller har vokst opp der? Er det ikke litt flaut å si at man bor der? Har jo et veldig dårlig rykte....samme som Stovner. 

Jeg bor selv ikke der, men ville nok gjort alt for å komme meg unna om jeg bodde der...om ikke annet pga hvilke dårlig assosiasjoner man får til navnet.

Anonymkode: a8bb3...a2f

Det er jo Pga slike som deg st det får lov til å oppstå slike rykter!!!

hsdde du vært en del av løsningen hsdde du flyttet dit og gått med hodet hevet!

Anonymkode: 47f1c...474

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke komme på jobbintervju og si alt jeg bor på Holmlia...folk vil jo tro at man ikke har evner eller tiltak nok til å komme seg unna stedet. 

Anonymkode: a8bb3...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg vet om Holmlia er fra sangen "Vestkantsvartinga" med Karpe Diem. Haha. 

Anonymkode: 3dcef...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd der i 11 år, barnet gikk på skolen der frem til ungdomskolen. Vi hadde det fint der, begge to. Og komme fra Holmlia for så å begynne på Ullern Videregående gikk også fint. Hvordan man håndterer øst/vest-svitsj kommer an på personen vil jeg påstå.

At det er så ille og bo der er sterkt overdrevet. Det er også påstanden om at man blir dømt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører mange sier det er fint der. Men uansett hvor fint det er så har det et dårlig rykte...og man blir stemplet hvis man sier man er derfra. 

Anonymkode: a8bb3...a2f

En av mine beste venner bør der.Ingen stempler h*n.Fordi h*n er en en av de gode representanter fra stedet.Er mange av dem da.En hører ofte om det negative,men er et godt miljø der også.Vært der ganske mye,og har ærlig talt aldri opplevd annet enn hyggelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus said:

Har bodd der i 11 år, barnet gikk på skolen der frem til ungdomskolen. Vi hadde det fint der, begge to. Og komme fra Holmlia for så å begynne på Ullern Videregående gikk også fint. Hvordan man håndterer øst/vest-svitsj kommer an på personen vil jeg påstå.

At det er så ille og bo der er sterkt overdrevet. Det er også påstanden om at man blir dømt.

Tror nok de fleste dømmer, men er høflig nok til ikke å si det åpent foran den det gjelder. 

Anonymkode: a8bb3...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok de fleste dømmer, men er høflig nok til ikke å si det åpent foran den det gjelder. 

Anonymkode: a8bb3...a2f

Nei, jeg tror ikke de fleste dømmer. Og det sier jeg ikke fordi jeg blir støtt, men fordi vanlige folk har bedre vett enn som så. Du vil ikke tro hvilken prestisjefylt arbeidsplass jeg hadde hvor omtrent en tredjedel av kollegaer bodde i samme område. Legg merke til at jeg skriver "prestisjefylt" og ikke godt betalt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Kontormus skrev:

Har bodd der i 11 år, barnet gikk på skolen der frem til ungdomskolen. Vi hadde det fint der, begge to. Og komme fra Holmlia for så å begynne på Ullern Videregående gikk også fint. Hvordan man håndterer øst/vest-svitsj kommer an på personen vil jeg påstå.

At det er så ille og bo der er sterkt overdrevet. Det er også påstanden om at man blir dømt.

Huff, men ganske ille å ha på CV og rykte...

Anonymkode: c5920...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo drap og østkantfolk der, mye snus/sigarettrøyking og ran.

Anonymkode: c5920...b65

Det er østkantfolk der ja, uffameg... :roll:

Anonymkode: 119f5...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Huff, men ganske ille å ha på CV og rykte...

Anonymkode: c5920...b65

Arbeidsgiver her: hadde ikke ansatt ei prinsesse fra Ullern, men 10 fra Holmlia....

Og en med dine fordommer er virkelig ril å spy av...🤢

Anonymkode: 47f1c...474

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke på CV,  like lite som at det står at jeg også har bodd på Skillebekk og Briskeby. Hva for et rykte skulle jeg få av det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...