Gå til innhold

Anta at man er kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har datet en stund, men aldri snakket om hva vi er. Jeg fikk et valtentines day kort hvor han skriver at han er heldig som har en kjæreste som også er blitt en bestevenn.

Jeg ble veldig glad og vil selvfølgelig være hans kjæreste, men jeg har alltid vært av oppfatningen at man blir "enige" først. (Kanskje kulturforskjeller spiller inn - han er engelsk). 

Så jeg undrer, har du noensinne kalt noen kjæreste før snakken og, i så fall, hva fikk deg til å gjøre det/hvor lang tid?

Anonymkode: 0f588...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ønsket en prat om hvor vi så for oss veien videre - som kjærester eller om vi trenger mer tid på datingen. Jeg hadde ikke likt at noen antok at vi var kjærester før en prat om det. Jeg har da et ord med i laget vedrørende det som skjer med meg i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke jeg fiksa! Han tar deg for gitt, dump ham.

Anonymkode: f33e4...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Dersom han er engelsk er det ikke umulig at han mener han allerede har pratet om det med deg, men at dere ikke begge skjønte samtidig hva det var samtalen gikk ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mass skrev:

Jeg hadde nok ønsket en prat om hvor vi så for oss veien videre - som kjærester eller om vi trenger mer tid på datingen. Jeg hadde ikke likt at noen antok at vi var kjærester før en prat om det. Jeg har da et ord med i laget vedrørende det som skjer med meg i mitt liv.

Nettopp! 

Anonymkode: 85f13...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan dette ha vært hans måte å ta det opp på, si at han anser deg som kjæresten din og på den måten spørre deg om du føler det samme. SPØR HAN

Anonymkode: 42307...3ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man fortsetter å gå på stevnemøter med den samme personen vil man jo etterhvert gli over til å bli kjærester. Det er vel ikke noen stor samtale man behøver å ta? Slike ting skjer naturlig over tid. 

Anonymkode: e1476...583

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Hvorfor ikke ta en skikkelig samtale med han før du maler fanden på veggen?

Hvilken fande?

50 minutter siden, Overrasket skrev:

Dersom han er engelsk er det ikke umulig at han mener han allerede har pratet om det med deg, men at dere ikke begge skjønte samtidig hva det var samtalen gikk ut på.

Kanskje det. Har du erfaringer med hvordan engelskmenn gjør det?

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke jeg fiksa! Han tar deg for gitt, dump ham.

Anonymkode: f33e4...4cf

Beholder;)

Anonymkode: 0f588...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bare som tenåring. Syns man skal snakke om det, men er jo veldig koselig at han kaller deg det da, så lenge du syntes det er fint og har vært klar for det uansett :) Du kan jo snakke med han om det og spørre han fra når han begynte å se på dere som kjærester, og at du syns det var veldig koselig :)

Anonymkode: cf8a3...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du ville vel vært så mye mer fornøyd om han hadde utelatt kjærestedelen og bare skrev: til bestevennen min! Eller lot være å gi deg noe som helst på Valentines-day.

Anonymkode: beff7...257

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at kommunikasjon er nøkkelen i et forhold. Dere må snakke sammen. Hvis dere skal være kjærester må dere være bevisst på det, hvis ikke blir det bare masse misforståelser i framtida. 

Anonymkode: 5b143...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken fande?

 

Anonymkode: 0f588...e6b

Du har ikke hørt uttrykket "å male fanden på veggen"? Hva en fande er, vet ikke jeg heller, men poenget var da at du burde snakke med han det gjelder før du tenker det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man fortsetter å gå på stevnemøter med den samme personen vil man jo etterhvert gli over til å bli kjærester. Det er vel ikke noen stor samtale man behøver å ta? Slike ting skjer naturlig over tid. 

Anonymkode: e1476...583

Jeg er helt enig i dette. Kan ikke huske å ha hatt noen prat med tidligere kjærester om status. 

Har derimot hatt prat / snakket om dersom det er causal.

Anonymkode: 48329...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall inn til møte og skriv møtereferat! Kan ikke ha det slik at folk man har datet en stund plutselig tror man er kjærester! Tenk om man dater flere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16/2/2018 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Eller så kan dette ha vært hans måte å ta det opp på, si at han anser deg som kjæresten din og på den måten spørre deg om du føler det samme. SPØR HAN

Anonymkode: 42307...3ce

Det tror jeg kanskje du har rett i.

På 16/2/2018 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Dersom man fortsetter å gå på stevnemøter med den samme personen vil man jo etterhvert gli over til å bli kjærester. Det er vel ikke noen stor samtale man behøver å ta? Slike ting skjer naturlig over tid. 

Anonymkode: e1476...583

Har tenkt at det kanskje er det han har tenkt også. Vi har møtt alt av familie/venner/kolleger, reist sammen, har planer langt frem i tid etc. Ble ikke overrasket over at han brukte tittelen, men trodde han ville spør allikavel.

På 17/2/2018 den 6.50, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere datet da TS?

Anonymkode: 71f0d...39d

5-6 mnd. Så ganske lenge.

Anonymkode: 0f588...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom jobb har jeg ekstremt mye med engelskmenn å gjøre og jeg skal gladelig innrømme at engelskmenn kan være veldig vanskelig å forstå seg på. MEN, etter 5-6 måneders dating så tror jeg veldig mange ville tolket dette i retning kjæreste. Og det har ingenting med å ta for gitt å gjøre. Kanskje litt dårlig kommunikasjon her, men alt i alt veldig hyggelig håper jeg.

Anonymkode: 02a92...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde å "spørre på" noen var noe man sluttet med på ungdomsskolen. Har dere gått ut sammen i nesten et halvt år er det vel helt normalt å anta at man er kjærester. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Trodde å "spørre på" noen var noe man sluttet med på ungdomsskolen. Har dere gått ut sammen i nesten et halvt år er det vel helt normalt å anta at man er kjærester. 

Ja, hva er hun ellers? Elskerinna hans? Knullevennen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...