Gå til innhold

Stakkars norske menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, CannibalLektor skrev:

Det er pga idioter som dere, som tror alt handler om penger. Mange av problemene menn har med kvinner har ikke noe med penger å gjøre. Det er bare at de fleste er uutholdelige narssisistiske og egoistiske. Empatien og omtanken for andre forsvinner ut av vinduet, for alt handler om henne og hennes livsplan.

Husk at nesten all verdiskapningen skjer av menn, og det er menn som har gitt kvinner frihet. De kan også ta den vekk. Dessverre er det flere mødre som indoktrinerer sønnene sine, og de møter kvinner fra de er 1 år gamle i barnehagen, til de er ferdige på skolen og vgs. Alle avvik korrigeres av alle kvinner de møter, og de blir essensielt emaskulerte, og lærer å "respektere kvinner".

Dere skaper disse problemene ved å ikke verdsette maskuline verdier. Kunne du vennligst påpekt noen maskuline verdier som er gode? For jeg er sikker på at det er mange kvinner der ute som ikke vet hva sunne maskuline verdier er.

I et land som scorer 8-9 av 100 på maskulinitet så sier det seg selv at det vil medføre problemer. Uten balanse blir det ikke harmoni. Men igjen, damer har karret seg til det de vil ha for å oppnå sin harmoni. Helt til de ser sønnene deres lide. Og ikke vite hva de skal gjøre for å hjelpe dem.

Dette er kilden til menns problem. 

Anonymkode: ba016...4d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, CannibalLektor said:

Men å prakke på gutta feminine verdier i overhånd, og så ikke gi de mulighet til å dyrke sine maskuline, gjør at menn går rundt og ikke er i balanse. De kan ikke prate om sine ubehag. Blir bare møtt med: "LOL VI BOR I VERDENS BESTE LAND LOL HVA KLAGER DU OVER"

Det er ansett som en feminin verdi å prate om sine ubehag. Jeg skjønner godt at du sliter med balansen.

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye billigere å spørre dem om hvorfor de ikke kan fordra kvinner i steden for å bruke masse penger på en flybillett. Virkelig lytte til hva de sier uten å dømme og prøve å fa tak i hva som ligger bak forakten. Tipper det egentlig handler om noe helt annet enn forakt.

Anonymkode: 1de35...186

Ingen orker å høre om hvor mye andre forakter dem og ikke kan fordra dem.

30 minutter siden, CannibalLektor said:

Jeg kunne kommet med forslag

Så gjør det, da. Kom igjen. Vi leser det du skriver. Nå har du muligheten.

23 minutter siden, CannibalLektor said:

Det triste er at kvinner blir tvunget til å endre seg uavhengig av hva jeg sier.

Du synes altså det er trist at ikke alle kvinner adlyder deg, og deg alene. Lider du også av megalomani i tillegg til solipsisme?

16 minutter siden, CannibalLektor said:

Jeg velger å ikke fortelle alt, fordi....

Det skal jeg ikke utdype her.

Hvorfor forteller du ikke alt? Hvorfor utdyper du ikke?

4 minutter siden, CannibalLektor said:

Jeg gjør ikke annet. Ble bare usikker på om du hadde funnet en feil i mitt tankepalass. Men igjen, du skal ha for at du svarte det samme jeg hadde gjort for å trolle ;)

Ditt tankepalass er et luftslott.

Anonymkode: 92d33...49c

Skrevet
26 minutter siden, CannibalLektor skrev:

Generaliseringer er basis for alt vi har bygget her i verden. Så jeg ville ikke vært så kjapp med å avfeie de.

Du kan gjerne kalle det nonsens. Jeg kommer da med jevne mellomrom påpeke den pågående trenden som ikke er i favør samfunnet med tall, fakta og forskning.

Helt til din boble ser det jeg ser. Jeg ser inn i din boble, og solipsismen din hindrer deg i å se noe annet enn nonsens fra min side.

Det triste er at kvinner blir tvunget til å endre seg uavhengig av hva jeg sier.

Hvordan i all verden mener du at generalisering er basis for alt vi har bygget i verden? Min påstand er at generalisering er årsak til destruktivitet, fremmedfrykt, folkemord osv.

For øvrig, når du drar frem solipsisme, er det vel egentlig deg selv du snakker om. Din boble. Din egosentriske sneversynthet. Din evne til å generalisere på det drøyeste ut ifra selvopplevde erfaringer. Det er nettopp av denne grunn at du ikke skjønner at vi kvinner «endrer» oss fordi vi kan og vil, ikke fordi vi er tvunget.  Du forstår nok heller ikke hvorfor jeg skriver endrer i anførselstegn, men til din opplysning gjør jeg det fordi jeg mener at vi kvinner i vår helhet ikke har endret oss, men at vi nå er frie til å være de vi alltid har vært.

Anonymkode: 17627...74a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ditt tankepalass er et luftslott.

Hver brikke i palasset er verifisert og dobbelt/trippeltsjekket fra flere punkter før det ble lagt der. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i all verden mener du at generalisering er basis for alt vi har bygget i verden? Min påstand er at generalisering er årsak til destruktivitet, fremmedfrykt, folkemord osv.

For øvrig, når du drar frem solipsisme, er det vel egentlig deg selv du snakker om. Din boble. Din egosentriske sneversynthet. Din evne til å generalisere på det drøyeste ut ifra selvopplevde erfaringer. Det er nettopp av denne grunn at du ikke skjønner at vi kvinner «endrer» oss fordi vi kan og vil, ikke fordi vi er tvunget.  Du forstår nok heller ikke hvorfor jeg skriver endrer i anførselstegn, men til din opplysning gjør jeg det fordi jeg mener at vi kvinner i vår helhet ikke har endret oss, men at vi nå er frie til å være de vi alltid har vært.

Anonymkode: 17627...74a

Jeg baserer meg på tall, trender, og forskning også. 

Det uthevede: Les om romerikes fall og hvordan dere er nå. Så ser dere en fin korrelasjon ;)

Skrevet
21 minutter siden, CannibalLektor skrev:

La oss være litt realistiske lol. 

Jeg hater ikke kvinner. Jeg forstår de. Poenget er at dere ikke forstår dere selv

Uansett, det blir ikke en realitet for mange av dere. Ikke før dere får døtre som sliter med å finne seg en partner, eller en sønn som sliter. Det er det som er det fantastiske med kvinner. Dere ser ikke ting og problemer som oppstår i forkant. Men er mestre på å være etterpåkloke. Jeg tør påstår at den største kreften i samfunnet er unge jenter fra 18-30, som tror de vet bedre enn sine mødre, bestemødre og er opptatt av å tenke "Lol vi lever i 2018". Fakta er at det finnes viss kunnskap som er tidløs, og dere velger å ikke respektere den kunnskapen. Så da får dere betale prisen.

Dette er så forbanna morro å lese! 

Det her folkens, dette er hvorfor jeg er på KG! 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er så forbanna morro å lese! 

Det her folkens, dette er hvorfor jeg er på KG! 

Så bra at jeg kan være underholdning på en kjedelig fredagskveld 

Skrevet

Okay hvem av dere ringte 113

Nå blir jeg bura inne og lagt i belter... .IGJEN

God helg

Skrevet
6 minutter siden, CannibalLektor skrev:

God helg

Og der falt argumentet om at menn ikke ble prioritert i psykiatrien:fnise: Uffda..

Anonymkode: 04e4a...e50

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og der falt argumentet om at menn ikke ble prioritert i psykiatrien:fnise: Uffda..

Anonymkode: 04e4a...e50

Neinei - det står støtt i luftslottet.

Skrevet

De gutta som sutrer er gjerne de som har droppet ut av skolen og som ikke kan få seg dame.

Istedetfor å ta seg en utdannelse eller jobbe med seg selv så finner de heller eksterne faktorer som de kan skylde på - som f.eks kvinner. 

Det er den feige løsningen, men disse sutrekoppene er av natur sjeldent modige så det er på sett og vis forståelig men allikevel patetisk. 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, CannibalLektor skrev:

Å blomstre, være fri, kunne gjøre hva hun vil og definiere sin rolle, uten at noen andre legger seg opp i hva hun gjør. Å kunne oppdage det hun vil, kunne elske hvem hun vil, kunne oppleve det hun vil.

Alt dette kan jeg. Som oftest er det menn som legger tøyler på meg. Hvis jeg kler meg som jeg vil ute, blir jeg kalt hore. Ammer jeg, må jeg inn på dass, for jeg kan ikke slenge ut puppa. Være hjemme med barn? Belastning for samfunnet. Deltar i aksjon mot brystkreft? Overpriviligert. Delta i movember? Må ikke tro jeg kan hjelpe menn. Vil la far ta store deler av fellesen? Dårlig mor. Derfor er det menn som gjør at jeg ikke kan utfolde meg "som kvinne" på de måter du legger fram her. 

Å kunne leve en tilværelse hvor hun slipper å se andre mennesker lide. Hvor hun kan finne glede i å tjene andre, og samtidig finne glede i å bli skjemt bort. En tilværelse hvor hun kan nå sitt rette potensial, uten at noen andre hater henne for det. Å være skjermet fra press, seksuell press, kunne blomstre i sitt tempo i et miljø som er gunstig for henne.

Så lenge det fins sult, død og sykdom må jeg se mennesker lide. Det får ingen gjort noe med. Jeg er ingen slave og tjener ingen. Derimot liker jeg å sørge for at min familie og mine venner har det fint. Jeg lever og ånder for de jeg er glad i. Mitt potensial? Mitt potensial er å være en god person. Å være god i jobben min. Hvem som hater meg for det? Menn - som mener kvinner ikke har noe i yrket å gjøre. Ergo er menn mott største problem. 

Å kunne oppdage at hennes fordommer, hennes syn er FEIL. Det er en vesentlig rolle ethvert menneske må ha. Å bli tøff, å ha tryggheten til å gjøre akkurat hva hun vil, men samtidig også utvikle sine omsorgsevner til å utrettelig kjempe for de som oppsøker henne. Å finne balanse.

Dette trodde jeg alle mennesker gjorde? Selvfølgelig tar jeg til tider feil. Ingen, verken kvinner eller menn, er ufeilbarlige. 

Å kunne være fri fra ego, men samtidig ikke miste sin selvverd. Å sette egne mål og så være fornøyd. Å oppsøke nytelse.

Dere skjønner, mange av problemene kvinner har er at de ikke er de fødte lederne. La oss være ærlige, de fleste av oss er følgere. Men det er jævla vanskelig å vite hva de skal følge. Mange kvinner er utrolig flinke og har gode rutiner. I håp om et godt liv. Men jeg vet at kvinner ikke kan innta denne rollen med lykke, om de ser rundt seg og ser mennesker som lider. La oss nå ikke tvinge kvinner til å gå igjennom det Buddha gikk igjennom. Eller Jesus.

Joda, jeg er svært lykkelig. Selv om.folk rundt meg lider. Jeg kan ikke ta andres byrde på mine skuldre. Jeg lever for meg, de for seg

Og ikke minst, bygge, ta vare på det som andre gir til de, ha streng disiplin.... og ikke minst:

SLÅ NED PÅ GIFTIG FEMINITET.

Du skjønner, som en person som kun ser lidelse, så innser jeg at det kan ikke bli harmoni om ikke begge kjønnene er med på det. Men om jeg blir møtt med "DITT KVINNEUNDERTRYKKENDE SVIN" hver gang jeg prøver drøfte en problemstilling, så velger jeg heller gi mine brødre tips om hvordan utnytte enhver svakhet i samfunnet, kvinnelig psykologi og hvordan de skal maksimere sin lykke og blomstre.

Her skriver du veldig mye- men det gir lite mening. Menn jobber mot kvinner på svært mange plan. Ergo er det vanskelig å.jobbe sammen.. 

Dere kan sikkert tro at jeg kun sitter her for si at dere er kjipe. Tro igjen. Jeg bruker all min energi på å fostre, være en mentor for gutta, og sørge for at gutta får en godt liv. At de skal lære av mine feil og at de ikke skal måtte slite, lide eller lure på hvordan de skal håndtere høner.

De bør i hvert fall ikke ta tips fra deg. Det blir som å servere gulrotkake når sjokoladekake er hva som står på menyen - totalt kræsj og knuste forventninger. 

For ærlig talt, dere er bare en gjeng med høner. Men hva vet jeg, jeg er jo bare en bitterpikk.

Og sist men ikke minst: Kvinner ER kvinner verst. Ingen tvil om det.

Du er kvinner verst. Og du. Det er en grunn til at våre bestemødre kjempet for flere rettigheter. Så hvorfor mener du vi ikke hører på de? Det er jo nettopp det vi gjør. Vi får vite at vi er verdt noe. Vi er ikke bare vår mann. I tillegg vet jeg vel ikke om en eneste kvinne som har sliti med å finne seg kjæreste. Du tror du vet mer enn du vet. Men det blir vel bare slik, når man tror man sitter med fasiten.for halve norges befolkning. 

Jeg er helt enig i at det er mange problemer for menn. Det triste er bare.at dere ikke ser at dere er deres egen verste fiende. Vi hat prøvd, og prøver, å hjelpe. Desverre sitter deee og ler av menn som blir voldtatt og menn som griner eller viser følelser og kaller de kjerringer. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, CannibalLektor skrev:

God helg

Lurer på hvordan dette skulle gått til jeg da.. 

Skrevet
2 hours ago, CannibalLektor said:

Fedrene gir opp eller blir skviset vekk. De har ikke noe annet valg enn å følge "happy wife, happy life" regelen. 

Hadde kvinner hatt faste roller og klare roller, så hadde de kanskje ikke vært så forvirra.

Livet er lettere når man har faste regler å følge. Problemet er at enhver kvinne fristes som Eva fristes, og dermed ødelegger for seg selv.

Du ser ikke at det krampaktige behovet for faste regler kan ha med autismen din å gjøre og at det ikke er noe som passer for mennesker uten den diagnosen?

Skrevet

Næh, jeg har det igrunn ganske fint. Opplever heller ikke at "Menn skal alltid ha det til at det er så hardt å være mann i Norge" blant mennene jeg omgås i det virkelige liv. Det er en del sånne her inne og rundt omkring i internetts mørkeste kroker og kommentarfelt, men det er en minimal (men ekstremt høylytt) minoritet. Det er millioner av menn i Norge, og det er de samme få som skriker og bærer seg over hvor forferdelig "feminiseringen av samfunnet" har gjort det for dem hver gang. Et overveldende flertall av oss tar ikke del i det, og det er ikke bare fordi vi ikke gidder, det er fordi vi heller ikke har noe sinne å få utløp for. 

Jeg er glad i mamma, jeg er glad i kjæresten min (som da er kvinne) og jeg har gode venninner jeg setter pris på. Bærer ikke på noe som helst hat mot norske kvinner. Eller andre kvinner. Eller menn. Eller katter. Eller samfunnet. De aller fleste norske menn har det helt bra, og det overveldende flertallet av oss sutrer heller ikke noe særlig om hvor vanskelig menn har det i Norge. Men nettopp fordi vi har det fint har vi heller ikke noe stort behov for å hyle ut om nettopp det overalt. Hverken menn eller kvinner har for vane å stå og rope "Ting går ganske bra!!!" uten videre, det er når man er misfornøyd at man roper høyt om hvor dritt man synes alt mulig er. 

Anonymkode: eedcd...5da

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Næh, jeg har det igrunn ganske fint. Opplever heller ikke at "Menn skal alltid ha det til at det er så hardt å være mann i Norge" blant mennene jeg omgås i det virkelige liv. Det er en del sånne her inne og rundt omkring i internetts mørkeste kroker og kommentarfelt, men det er en minimal (men ekstremt høylytt) minoritet. Det er millioner av menn i Norge, og det er de samme få som skriker og bærer seg over hvor forferdelig "feminiseringen av samfunnet" har gjort det for dem hver gang. Et overveldende flertall av oss tar ikke del i det, og det er ikke bare fordi vi ikke gidder, det er fordi vi heller ikke har noe sinne å få utløp for. 

Jeg er glad i mamma, jeg er glad i kjæresten min (som da er kvinne) og jeg har gode venninner jeg setter pris på. Bærer ikke på noe som helst hat mot norske kvinner. Eller andre kvinner. Eller menn. Eller katter. Eller samfunnet. De aller fleste norske menn har det helt bra, og det overveldende flertallet av oss sutrer heller ikke noe særlig om hvor vanskelig menn har det i Norge. Men nettopp fordi vi har det fint har vi heller ikke noe stort behov for å hyle ut om nettopp det overalt. Hverken menn eller kvinner har for vane å stå og rope "Ting går ganske bra!!!" uten videre, det er når man er misfornøyd at man roper høyt om hvor dritt man synes alt mulig er. 

Beste svaret i tråden. Se, en sunn og helt normal bra mann. Eksempel til etterfølgelse. Good luck guys.

Anonymkode: c92e2...666

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, hind said:

Du ser ikke at det krampaktige behovet for faste regler kan ha med autismen din å gjøre og at det ikke er noe som passer for mennesker uten den diagnosen?

Uten regler har vi anarki. 

Skrevet (endret)
9 hours ago, AnonymBruker said:

Greit at du ikke klarer forstå på et dypere, prinsipielt nivå, og ikke klarer se større strukturer enn din egen lille boble. 

Personlig har jeg alt jeg trenger, og har kvinnfolk i livet mitt som jeg bryr meg om og som bryr seg om meg. 

Det betyr ikke at jeg skal se en annen vei, mens unge menn presses inn i roller og tilværelser som potensielt gjør de ulykkelige. 

Men du bryr deg ikke fordi du selv er lykkelig og da det ikke så farlig. 

Endret av CannibalLektor
Skrevet
1 hour ago, CannibalLektor said:

Uten regler har vi anarki. 

Men blir det for mange av dem mister vi friheten. Alle reglene du gjerne vil ha kvinner til å følge ville tatt fra dem så mye frihet at livsgleden ville forsvunnet for mange. Tror du virkelig selv på at det er naturlig og givende for alle kvinner å spre godhet og tjene andre? Det kan jeg love deg at det ikke er. For mange er det like lite givende som det ville vært for deg. Kvinner er like forskjellige som menn.

Skrevet
22 minutter siden, hind said:

Men blir det for mange av dem mister vi friheten. Alle reglene du gjerne vil ha kvinner til å følge ville tatt fra dem så mye frihet at livsgleden ville forsvunnet for mange. Tror du virkelig selv på at det er naturlig og givende for alle kvinner å spre godhet og tjene andre? Det kan jeg love deg at det ikke er. For mange er det like lite givende som det ville vært for deg. Kvinner er like forskjellige som menn.

Kvinner tjener allerede arbeidsgiverne sine og kattene sine, så hvorfor ikke utvide lista litt mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...