Gå til innhold

Stakkars norske menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, CannibalLektor skrev:

Fedrene gir opp eller blir skviset vekk. De har ikke noe annet valg enn å følge "happy wife, happy life" regelen. 

Hadde kvinner hatt faste roller og klare roller, så hadde de kanskje ikke vært så forvirra.

Livet er lettere når man har faste regler å følge. Problemet er at enhver kvinne fristes som Eva fristes, og dermed ødelegger for seg selv.

2 minutter siden, CannibalLektor skrev:

Du vet, jeg som Asperger har hatt mine utfordringer. Og det første jeg innså er at jeg hadde tunnelsyn. Derfor brukte jeg 20 timer i døgnet i 8 år på å sette meg inn i ALLE ANDRES bobler. For å danne meg et oversiktsbilde av status og hvordan verden opererer.

Lærer stadig noe nytt, men har nådd det punktet der jeg ikke overraskes av noe som helst. Så jeg vil oppfordre deg til å virkelig sette deg inn i alle andres meninger, følelelser, og så prøve å pusle alt sammen.

Eneste grunnen til at jeg ikke blir trodd at jeg har aspergers, er fordi jeg har alt for gode sosial og emosjonell intelligens. Jeg BYGDE mine antenner og mine ferdigheter. Si meg, hvor mange forskjellige mennesker fra forskjellige samfunnslag kjenner du? Vet du hvordan ståa er i de forskjellige land? Fra land i Afrika, Asia til mange land i Europa? Kjenner du de nyeste sosiale trendene og samfunnsutviklingen i de forskjellige land? 

Jeg er ikke her for å skape kvalm. Selv om det kan virke sånn. Jeg ytrer bare min bekymring, og peker en finger mot kvinnene, Kunne selvsagt pekt en finger på de gutta som har latt kvinnene overkjøre samfunnet med sine latterlige forelestilligner, men det er fånyttes. De er bare tomme skall av den gutten de var da de var unge.

Jeg er sosialantropolog og har brukt store deler av tyveårene på å reise, så jeg kjenner til en god del.

Jeg setter meg til stadighet inn i andres meninger og følelser. Det er heller ikke sånn at jeg overhodet ikke kan forstå følelsene dine, men jeg har faktisk retten til å være uenig uansett, og det har jeg også hatt som sosialantropolog, selv om jeg skal studere andre. Jeg er lei, som deg, og finner heller ikke mye av det du sier uforutsigbart, så vi befinner oss kanskje på ganske likt stadie akkurat der.

Anonymkode: c92e2...666

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, CannibalLektor skrev:

Jeg velger å ikke fortelle alt, fordi.... dere må begynne å reflektere selv. Ikke legg inn negative følelser om at man er en dårlig person eller noe, men begynn å drifte vekk fra alt man tror er sant og ikke, og åpne sinnet for MULIGHETEN for noe annet nytt. 

Det skal jeg ikke utdype her. Reflekter, damer, reflekter.

Les de svarene over. 

Om jeg lykkes i å få en kvinne til å sitte ned, tenke litt over ting, og kanskje se en ting eller to, så er jeg fornøyd. Jeg sier ikke at ALT er deres feil. men.... innrøm ihvertfall at noe er feilet, og at det kanskje må litt endring til. 

Jeg har ennå til gode å prate med kvinner om vanskelige tema, fordi de blir så emosjonelt påvirket og tror jeg snakker drit om DEM. Det er feil. Så ikke gjør den feilen selv.

Det er rett og slett fordi du ikke har svaret. Slutt å lat som noe annet. 

Anonymkode: a5c0e...d24

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Altså mener du at kvinner ikke er like mye verdt som menn siden kvinner helst skal brukes som dyr og ikke være egne individer med egne meninger. Du ønsker å tvinge kvinner inn i roller på grunn av dine egne komplekser. 

Kvinner er potensielt mer verdt enn menn, for den jobben de kan gjøre er så givende for seg selv, og alle andre rundt.

Det at dere tror dere har egne meninger er komisk. For dere alle sier de samme tingene. Dere er ikke så unike som dere tror.

Og jeg ønsker ikke tvinge kvinner inn i roller på grunn av noen komplekser. Men over tid blir nok de kommende generasjonene NØDT til å endre seg. 

ALle har en rolle. Dere tror dere er fri, men dere blir tvunget inn i andre roller. Kos dere i rollen som gjeldsslaver og kos dere i the fuckzone (samme som friendzone, bare at dere blir pult av en fyr som ikke vil bli sammen med dere)

Skrevet

Jeg velger å ikke fortelle alt, fordi.... dere må begynne å reflektere selv. Ikke legg inn negative følelser om at man er en dårlig person eller noe, men begynn å drifte vekk fra alt man tror er sant og ikke, og åpne sinnet for MULIGHETEN for noe annet nytt. 

Les de svarene over. 

Om jeg lykkes i å få en kvinne til å sitte ned, tenke litt over ting, og kanskje se en ting eller to, så er jeg fornøyd. Jeg sier ikke at ALT er deres feil. men.... innrøm ihvertfall at noe er feilet, og at det kanskje må litt endring til. 

Jeg har ennå til gode å prate med kvinner om vanskelige tema, fordi de blir så emosjonelt påvirket og tror jeg snakker drit om DEM. Det er feil. Så ikke gjør den feilen selv.

Var dette jeg mistenkte, ja.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn skal alltid ha det til at det er så hardt å være mann i Norge og så enkelt å være kvinne.

Lurer veldig på hva som er hardt med å være mann? Det kreves ikke noe annet av kvinner og menn enn at de forsøker å forsørge seg selv (og eventuelt sine barn). Hvordan skal man kunne kreve mindre enn det?

Anonymkode: 04e4a...e50

Stakkars oss(menn og kvinner) nordmenn. Vi har det sååå greit, at det til slutt gjør "vondt". 

Anonymkode: 7931c...f89

• Liker 2
Skrevet

Jeg er sosialantropolog og har brukt store deler av tyveårene på å reise, så jeg kjenner til en god del.

Jeg setter meg til stadighet inn i andres meninger og følelser. Det er heller ikke sånn at jeg overhodet ikke kan forstå følelsene dine, men jeg har faktisk retten til å være uenig uansett, og det har jeg også hatt som sosialantropolog, selv om jeg skal studere andre. Jeg er lei, som deg, og finner heller ikke mye av det du sier uforutsigbart, så vi befinner oss kanskje på ganske likt stadie akkurat der.

Supert

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er rett og slett fordi du ikke har svaret. Slutt å lat som noe annet. 

Billig triks fra din side. Tror du jeg er så dum at jeg faller for noe sånt? Prøv igjen.

Skrevet

Kvinner er potensielt mer verdt enn menn, for den jobben de kan gjøre er så givende for seg selv, og alle andre rundt.

Det at dere tror dere har egne meninger er komisk. For dere alle sier de samme tingene. Dere er ikke så unike som dere tror.

Og jeg ønsker ikke tvinge kvinner inn i roller på grunn av noen komplekser. Men over tid blir nok de kommende generasjonene NØDT til å endre seg. 

ALle har en rolle. Dere tror dere er fri, men dere blir tvunget inn i andre roller. Kos dere i rollen som gjeldsslaver og kos dere i the fuckzone (samme som friendzone, bare at dere blir pult av en fyr som ikke vil bli sammen med dere)

Tenk å være så forskrudd sier jeg bare. Glad jeg ikke er psykisk syk. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, CannibalLektor said:

Jo, du bør absolutt utdype hva du mener er kvinners faste og klare rolle!

Anonymkode: bd862...4be

• Liker 4
Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint an å være psykisk syk uten å mene dette. Han får finne noe annet å skylde på, som bitre erfaringer eller kortslutning i induksjonsmetode.

• Liker 3
Skrevet

Det går helt fint an å være psykisk syk uten å mene dette. Han får finne noe annet å skylde på, som bitre erfaringer eller kortslutning i induksjonsmetode.

Nå ble jeg hard. Utdyp

Skrevet

Nå ble jeg hard. Utdyp

Reflekter, mann, reflekter.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, CannibalLektor skrev:

Supert

Billig triks fra din side. Tror du jeg er så dum at jeg faller for noe sånt? Prøv igjen.

Og du TROR faktisk jeg er så dum at jeg faller for det her. Ser du forskjellen? Du sitter inne med et enormt hat ovenfor andre mennesker og ser ned på kvinner på grunn av dine komplekser. Du har et forskrudd virkelighetssyn der du nærmest tror fremtiden vil bli som i the handmaids tale når realiteten er at samfunnet er like avhengig av kvinner som av menn i arbeid. Du tror kvinner vil bare gi opp retten til å bestemme over eget liv. Jeg skulle dratt med deg og alle andre med samme kvinnediskriminerende tanker i bushen i noen måneder uten mat, så hadde dere kanskje for en gangs skyld skjønt at tøffheten sitter mellom øra og ikke mellom beina. Det er den ulitmate maskulinitetstesten. Å overleve. 

• Liker 4
Skrevet

Reflekter, mann, reflekter.

Jeg gjør ikke annet. Ble bare usikker på om du hadde funnet en feil i mitt tankepalass. Men igjen, du skal ha for at du svarte det samme jeg hadde gjort for å trolle ;)

• Liker 1
Skrevet

Og du TROR faktisk jeg er så dum at jeg faller for det her. Ser du forskjellen? Du sitter inne med et enormt hat ovenfor andre mennesker og ser ned på kvinner på grunn av dine komplekser. Du har et forskrudd virkelighetssyn der du nærmest tror fremtiden vil bli som i the handmaids tale når realiteten er at samfunnet er like avhengig av kvinner som av menn i arbeid. Du tror kvinner vil bare gi opp retten til å bestemme over eget liv. Jeg skulle dratt med deg og alle andre med samme kvinnediskriminerende tanker i bushen i noen måneder uten mat, så hadde dere kanskje for en gangs skyld skjønt at tøffheten sitter mellom øra og ikke mellom beina. Det er den ulitmate maskulinitetstesten. Å overleve. 

La oss være litt realistiske lol. 

Jeg hater ikke kvinner. Jeg forstår de. Poenget er at dere ikke forstår dere selv. 

Uansett, det blir ikke en realitet for mange av dere. Ikke før dere får døtre som sliter med å finne seg en partner, eller en sønn som sliter. Det er det som er det fantastiske med kvinner. Dere ser ikke ting og problemer som oppstår i forkant. Men er mestre på å være etterpåkloke. Jeg tør påstår at den største kreften i samfunnet er unge jenter fra 18-30, som tror de vet bedre enn sine mødre, bestemødre og er opptatt av å tenke "Lol vi lever i 2018". Fakta er at det finnes viss kunnskap som er tidløs, og dere velger å ikke respektere den kunnskapen. Så da får dere betale prisen.

Skrevet

Jeg gjør ikke annet. Ble bare usikker på om du hadde funnet en feil i mitt tankepalass. Men igjen, du skal ha for at du svarte det samme jeg hadde gjort for å trolle ;)

Bare hyggelig. Det er absolutt masse feil der, så trollinga var tvetydig. Det er påpekt flere faktorer i denne tråden som du burde hatt med i tankegangen din, men du er for selvfornøyd.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, du må nøye deg med å se ned på og gjøre stikk til de som er det

Anonymkode: db92e...53c

• Liker 1
Skrevet

Det er flere problemer for menn i dag, og å si det betyr ikke at kvinners problemer er ubetydelige. Hva skader det å se på begge sider? Hvorfor er det så feil å innrømme at kvinner og menn fungerer forskjellig? De kan fortsatt oppnå det samme men veien dit vil være annerledes.

Mange menn sliter fordi de ikke lenger har ett mål eller mening med livet. De har ikke lov til å uttrykke frustrasjon eller følelser uten å være pyser. De blir stemplet som skumle, som brukere, som voldtekstmenn.

Anonymkode: e3439...95c

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere problemer for menn i dag, og å si det betyr ikke at kvinners problemer er ubetydelige. Hva skader det å se på begge sider? Hvorfor er det så feil å innrømme at kvinner og menn fungerer forskjellig? De kan fortsatt oppnå det samme men veien dit vil være annerledes.

Mange menn sliter fordi de ikke lenger har ett mål eller mening med livet. De har ikke lov til å uttrykke frustrasjon eller følelser uten å være pyser. De blir stemplet som skumle, som brukere, som voldtekstmenn.

Anonymkode: e3439...95c

DET er noe annet, og det er jeg enig i. Men de siste innleggene i denne tråden har mest handlet om noe annet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, du bør absolutt utdype hva du mener er kvinners faste og klare rolle!

Anonymkode: bd862...4be

Å blomstre, være fri, kunne gjøre hva hun vil og definiere sin rolle, uten at noen andre legger seg opp i hva hun gjør. Å kunne oppdage det hun vil, kunne elske hvem hun vil, kunne oppleve det hun vil.

Å kunne leve en tilværelse hvor hun slipper å se andre mennesker lide. Hvor hun kan finne glede i å tjene andre, og samtidig finne glede i å bli skjemt bort. En tilværelse hvor hun kan nå sitt rette potensial, uten at noen andre hater henne for det. Å være skjermet fra press, seksuell press, kunne blomstre i sitt tempo i et miljø som er gunstig for henne.

Å kunne oppdage at hennes fordommer, hennes syn er FEIL. Det er en vesentlig rolle ethvert menneske må ha. Å bli tøff, å ha tryggheten til å gjøre akkurat hva hun vil, men samtidig også utvikle sine omsorgsevner til å utrettelig kjempe for de som oppsøker henne. Å finne balanse.

Å kunne være fri fra ego, men samtidig ikke miste sin selvverd. Å sette egne mål og så være fornøyd. Å oppsøke nytelse.

Dere skjønner, mange av problemene kvinner har er at de ikke er de fødte lederne. La oss være ærlige, de fleste av oss er følgere. Men det er jævla vanskelig å vite hva de skal følge. Mange kvinner er utrolig flinke og har gode rutiner. I håp om et godt liv. Men jeg vet at kvinner ikke kan innta denne rollen med lykke, om de ser rundt seg og ser mennesker som lider. La oss nå ikke tvinge kvinner til å gå igjennom det Buddha gikk igjennom. Eller Jesus.

Og ikke minst, bygge, ta vare på det som andre gir til de, ha streng disiplin.... og ikke minst:

SLÅ NED PÅ GIFTIG FEMINITET.

Du skjønner, som en person som kun ser lidelse, så innser jeg at det kan ikke bli harmoni om ikke begge kjønnene er med på det. Men om jeg blir møtt med "DITT KVINNEUNDERTRYKKENDE SVIN" hver gang jeg prøver drøfte en problemstilling, så velger jeg heller gi mine brødre tips om hvordan utnytte enhver svakhet i samfunnet, kvinnelig psykologi og hvordan de skal maksimere sin lykke og blomstre.

Dere kan sikkert tro at jeg kun sitter her for si at dere er kjipe. Tro igjen. Jeg bruker all min energi på å fostre, være en mentor for gutta, og sørge for at gutta får en godt liv. At de skal lære av mine feil og at de ikke skal måtte slite, lide eller lure på hvordan de skal håndtere høner.

For ærlig talt, dere er bare en gjeng med høner. Men hva vet jeg, jeg er jo bare en bitterpikk.

Og sist men ikke minst: Kvinner ER kvinner verst. Ingen tvil om det.

Endret av CannibalLektor
Skrevet

Både menn og kvinner i Norge har det lett, men av disse to - er det såklart menn som er mest priviligert. 

Anonymkode: ecf8f...e0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...