CannibalLektor Skrevet 16. februar 2018 #61 Skrevet 16. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan gjøre hva du vil. Jeg skjønner ikke hvorfor du snakker om det maskuline hele tiden. Velkommen til det liberale Norge. Anonymkode: c92e2...666 Yes, "sånn er det i norge" svaret. Så sykt bra og givende :D
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #62 Skrevet 16. februar 2018 Akkurat nå, CannibalLektor skrev: Fordi maskulinitet er en vesentlig del av en manns identitet. Greit at norske kvinner for lengst har glemt hva det vil si å være feminin, men menn tar faktisk glede og stolthet i maskulinitet. Javel. Lykke til. Håper det maskuline inneholder det du ønsker. Selv gjør jeg ikke like rigide skiller, og jeg blåser i om du tenker at norske kvinner har glemt hva det vil si å være feminine Anonymkode: c92e2...666 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #63 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, CannibalLektor skrev: Men psykiatrien nevnes fordi det er det eneste sikkerhetnettet mange menn har. Hvis de ikke allerede er snappet opp av rusomsorgen eller blitt buret inne. Skjønner du? Noen problemer kan ikke bare løses på den måten. Det har med hvordan menn formes og hvordan samfunnet går frem for å fostre menn. Videre syns jeg det er litt lite empatisk å bare fortelle menn som er 18-24 å "løse alle problemene selv". Det skal godt gjøres når det ikke er så mange steder å gå for å få løst problemene. Det som er feil er at du fremstiller det som at kvinner har mer nettverk og ressurser i kraft av å være kvinne, enn det menn har. Det er ikke sant. Kvinner er akkurat like lite beskyttet og skyves i samme grad over i offentlig omsorg om de ikke klarer ta vare på seg selv. Anonymkode: 04e4a...e50 2
CannibalLektor Skrevet 16. februar 2018 #64 Skrevet 16. februar 2018 Just now, AnonymBruker said: Javel. Lykke til. Håper det maskuline inneholder det du ønsker. Selv gjør jeg ikke like rigide skiller, og jeg blåser i om du tenker at norske kvinner har glemt hva det vil si å være feminine Anonymkode: c92e2...666 Heh, jeg har funnet det jeg trenger. Det betyr ikke at jeg ikke kan kjempe for at andre menn skal ha det godt og blomstre. Og hadde norske kvinner faktisk brydd seg om å finne sin feminitet, så hadde de kanskje klart å fostre frem menn på en bedre måte. Det henger sammen
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #65 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, CannibalLektor skrev: Fordi maskulinitet er en vesentlig del av en manns identitet. Greit at norske kvinner for lengst har glemt hva det vil si å være feminin, men menn tar faktisk glede og stolthet i maskulinitet. Så du sitter altså på fasiten på hva maskulinitet er og hva alle andre tenker er feil i følge deg selv. Og kvinner vet tydeligvis ikke heller hva femininitet vil tilsi. Jadda sier jeg bare. Anonymkode: a5c0e...d24 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #66 Skrevet 16. februar 2018 12 minutter siden, CannibalLektor skrev: Litt trist at det må frem hver helg? Er da en fin løsning å bare latterliggjøre disse følelsene og tankene gang på gang? Hvis kvinnfolk hadde brukt sine manipulative evner til å drive litt mer effektiv social engineering, så hadde ikke disse holdningene oppstått gang på gang. Jeg for min del drives bare av det prinsipielle. Å være den stemmen du ikke kan latterliggjøre eller strupe. Og heldigvis for meg som har autisme, så har jeg en kapasitet til å gjøre dette dag inn og dag ut til jeg dør Vet du hva jeg synes er latterlig? Jo, nå skal du høre. Det er når bitre bajaser i sin helhet legger skylda for egen elendighet på alle individer innen det motsatte kjønn. Om disse mennene evnet å formidle sine vonde følelser om det å ikke finne kjæreste, om det å være ensom, om det å ikke nå opp og det å føle seg som en taper på en redelig måte, altså uten å legge all skyld på kvinner generelt, ja så hadde nok budskapet nådd mye bedre frem. Det er i grunn dere selv som idiotiserer dere selv ved å generalisere slik dere gjør. Du må gjerne fortsette å kverne videre med tullet ditt, men også jeg kommer til å fortsette å kalle det nonsens. Jeg er nok ingen autist, men kapasiteten er stor likevel. Anonymkode: 17627...74a 6
CannibalLektor Skrevet 16. februar 2018 #67 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det som er feil er at du fremstiller det som at kvinner har mer nettverk og ressurser i kraft av å være kvinne, enn det menn har. Det er ikke sant. Kvinner er akkurat like lite beskyttet og skyves i samme grad over i offentlig omsorg om de ikke klarer ta vare på seg selv. Anonymkode: 04e4a...e50 Helsesøster, kvinnelige lærere, statlige kampanjer om å ta vare på kvinner og deres seksuelle sikkerhet (går for det meste bare på sex), en samfunnsdebatt som er ensporet i favør kvinner... jeg kunne holdt på i evigheter. Just now, AnonymBruker said: Så du sitter altså på fasiten på hva maskulinitet er og hva alle andre tenker er feil i følge deg selv. Og kvinner vet tydeligvis ikke heller hva femininitet vil tilsi. Jadda sier jeg bare. Anonymkode: a5c0e...d24 Nåvel. De er i en evig konkurranse og har evig penis sjalusi, så de er jo mer opptatt av å bli som halvgode menn, enn å bli supergode kvinner
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #68 Skrevet 16. februar 2018 Akkurat nå, CannibalLektor skrev: Heh, jeg har funnet det jeg trenger. Det betyr ikke at jeg ikke kan kjempe for at andre menn skal ha det godt og blomstre. Og hadde norske kvinner faktisk brydd seg om å finne sin feminitet, så hadde de kanskje klart å fostre frem menn på en bedre måte. Det henger sammen Så du mener kvinner skal tvinges inn i roller fordi du mener DU sitter på fasiten på hva femininitet er og at kvinner ikke skal være noe annet enn feminine. Anonymkode: a5c0e...d24 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #69 Skrevet 16. februar 2018 Akkurat nå, CannibalLektor skrev: Heh, jeg har funnet det jeg trenger. Det betyr ikke at jeg ikke kan kjempe for at andre menn skal ha det godt og blomstre. Og hadde norske kvinner faktisk brydd seg om å finne sin feminitet, så hadde de kanskje klart å fostre frem menn på en bedre måte. Det henger sammen Ja, så trenger du ikke å glemme fedrene heller, da. Litt for typisk å skylde på mora si for alt, noe som jeg også har gjort. Det er mye annet som henger sammen enn det. Omsorg og empati er omsorg og empati, det heter verken femininitet eller morsinnstinkt. Å la alt hvile på det er fatalt. Anonymkode: c92e2...666 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #70 Skrevet 16. februar 2018 Akkurat nå, CannibalLektor skrev: Helsesøster, kvinnelige lærere, statlige kampanjer om å ta vare på kvinner og deres seksuelle sikkerhet (går for det meste bare på sex), en samfunnsdebatt som er ensporet i favør kvinner... jeg kunne holdt på i evigheter. Nåvel. De er i en evig konkurranse og har evig penis sjalusi, så de er jo mer opptatt av å bli som halvgode menn, enn å bli supergode kvinner Så du mener igjen at du sitter på fasiten og vil tvinge kvinner inn i roller. Du høres ikke helt frisk ut. Anonymkode: a5c0e...d24 4
CannibalLektor Skrevet 16. februar 2018 #71 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet du hva jeg synes er latterlig? Jo, nå skal du høre. Det er når bitre bajaser i sin helhet legger skylda for egen elendighet på alle individer innen det motsatte kjønn. Om disse mennene evnet å formidle sine vonde følelser om det å ikke finne kjæreste, om det å være ensom, om det å ikke nå opp og det å føle seg som en taper på en redelig måte, altså uten å legge all skyld på kvinner generelt, ja så hadde nok budskapet nådd mye bedre frem. Det er i grunn dere selv som idiotiserer dere selv ved å generalisere slik dere gjør. Du må gjerne fortsette å kverne videre med tullet ditt, men også jeg kommer til å fortsette å kalle det nonsens. Jeg er nok ingen autist, men kapasiteten er stor likevel. Anonymkode: 17627...74a Generaliseringer er basis for alt vi har bygget her i verden. Så jeg ville ikke vært så kjapp med å avfeie de. Du kan gjerne kalle det nonsens. Jeg kommer da med jevne mellomrom påpeke den pågående trenden som ikke er i favør samfunnet med tall, fakta og forskning. Helt til din boble ser det jeg ser. Jeg ser inn i din boble, og solipsismen din hindrer deg i å se noe annet enn nonsens fra min side. Just now, AnonymBruker said: Så du mener kvinner skal tvinges inn i roller fordi du mener DU sitter på fasiten på hva femininitet er og at kvinner ikke skal være noe annet enn feminine. Anonymkode: a5c0e...d24 Det triste er at kvinner blir tvunget til å endre seg uavhengig av hva jeg sier.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #72 Skrevet 16. februar 2018 5 minutter siden, CannibalLektor skrev: Yes, "sånn er det i norge" svaret. Så sykt bra og givende :D Faktisk bedre enn å aldri se utenfor sitt eget og sin egen gruppes perspektiv. Det er vel sånn man kritiserer feminister for å drive med Anonymkode: c92e2...666 2
CannibalLektor Skrevet 16. februar 2018 #73 Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, så trenger du ikke å glemme fedrene heller, da. Litt for typisk å skylde på mora si for alt, noe som jeg også har gjort. Det er mye annet som henger sammen enn det. Omsorg og empati er omsorg og empati, det heter verken femininitet eller morsinnstinkt. Å la alt hvile på det er fatalt. Anonymkode: c92e2...666 Fedrene gir opp eller blir skviset vekk. De har ikke noe annet valg enn å følge "happy wife, happy life" regelen. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så du mener igjen at du sitter på fasiten og vil tvinge kvinner inn i roller. Du høres ikke helt frisk ut. Anonymkode: a5c0e...d24 Hadde kvinner hatt faste roller og klare roller, så hadde de kanskje ikke vært så forvirra. Livet er lettere når man har faste regler å følge. Problemet er at enhver kvinne fristes som Eva fristes, og dermed ødelegger for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #74 Skrevet 16. februar 2018 3 minutter siden, CannibalLektor skrev: Jeg kunne kommet med forslag, men poenget jeg prøver å få frem er at norske kvinner er CLUELESS på hva det vil si å inneha maskuline verdier. Derfor klarer de ikke forstå seg på menn og deres følelser. Samfunnet legger ikke til rette for at menn skal blomstre i lik grad som kvinner. De som knekker koden i ung alder av menn klarer seg fint. De andre derimot (og det er faktisk en stor andel), havner i en limbotilværelse. Hvorfor utdyper du ikke hva du legger i maskuline verdier? Ser virkelig ikke at det skulle være noe i samfunnet som ikke tillater maskuline verdier med mindre man sidestiller maskulinitet med sjåvinisme. Anonymkode: 04e4a...e50 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #75 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, CannibalLektor said: Fedrene gir opp eller blir skviset vekk. De har ikke noe annet valg enn å følge "happy wife, happy life" regelen. Hadde kvinner hatt faste roller og klare roller, så hadde de kanskje ikke vært så forvirra. Livet er lettere når man har faste regler å følge. Problemet er at enhver kvinne fristes som Eva fristes, og dermed ødelegger for seg selv. Hva er en kvinnes faste og klare rolle, mener du? Anonymkode: bd862...4be 5
Fluttergork Skrevet 16. februar 2018 #76 Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, CannibalLektor skrev: Hadde kvinner hatt faste roller og klare roller, så hadde de kanskje ikke vært så forvirra. Livet er lettere når man har faste regler å følge. Problemet er at enhver kvinne fristes som Eva fristes, og dermed ødelegger for seg selv. Så... Hvilke roller mener du en kvinne skal ha? Hva er egentlig femininitet? Hvordan blir kvinner fristet, av hva, og hvordan ødelegger de for seg selv? 3
CannibalLektor Skrevet 16. februar 2018 #77 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Faktisk bedre enn å aldri se utenfor sitt eget og sin egen gruppes perspektiv. Det er vel sånn man kritiserer feminister for å drive med Anonymkode: c92e2...666 Du vet, jeg som Asperger har hatt mine utfordringer. Og det første jeg innså er at jeg hadde tunnelsyn. Derfor brukte jeg 20 timer i døgnet i 8 år på å sette meg inn i ALLE ANDRES bobler. For å danne meg et oversiktsbilde av status og hvordan verden opererer. Lærer stadig noe nytt, men har nådd det punktet der jeg ikke overraskes av noe som helst. Så jeg vil oppfordre deg til å virkelig sette deg inn i alle andres meninger, følelelser, og så prøve å pusle alt sammen. Eneste grunnen til at jeg ikke blir trodd at jeg har aspergers, er fordi jeg har alt for gode sosial og emosjonell intelligens. Jeg BYGDE mine antenner og mine ferdigheter. Si meg, hvor mange forskjellige mennesker fra forskjellige samfunnslag kjenner du? Vet du hvordan ståa er i de forskjellige land? Fra land i Afrika, Asia til mange land i Europa? Kjenner du de nyeste sosiale trendene og samfunnsutviklingen i de forskjellige land? Jeg er ikke her for å skape kvalm. Selv om det kan virke sånn. Jeg ytrer bare min bekymring, og peker en finger mot kvinnene, Kunne selvsagt pekt en finger på de gutta som har latt kvinnene overkjøre samfunnet med sine latterlige forelestilligner, men det er fånyttes. De er bare tomme skall av den gutten de var da de var unge.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #78 Skrevet 16. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jeg enig i, men det kommer også an på skammen. Det meste av skam kan eies eller overvinnes, personlig, uten særlig store omkostninger. Påfører du imidlertid en skam på familien din som kan få deg drept, da er det igjen et mer konkret problem. Anonymkode: c92e2...666 Den kan eies og overvinnes, men det koster følelsesmessig og folk gjør hva som helst for å holde den unna. Samfunnet er gjennomsyret av skam, men vi kaller det noe annet; spiseforstyrrelser, vold, overgrep, avhengighet, psykdom, gjeldskrise mm. Det bunner i den samme følelsen av å ikke være god nok, men har konkrete uttrykk. Anonymkode: 1de35...186 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #79 Skrevet 16. februar 2018 4 minutter siden, CannibalLektor skrev: Fedrene gir opp eller blir skviset vekk. De har ikke noe annet valg enn å følge "happy wife, happy life" regelen. Hadde kvinner hatt faste roller og klare roller, så hadde de kanskje ikke vært så forvirra. Livet er lettere når man har faste regler å følge. Problemet er at enhver kvinne fristes som Eva fristes, og dermed ødelegger for seg selv. Altså mener du at kvinner ikke er like mye verdt som menn siden kvinner helst skal brukes som dyr og ikke være egne individer med egne meninger. Du ønsker å tvinge kvinner inn i roller på grunn av dine egne komplekser. Anonymkode: a5c0e...d24 4
CannibalLektor Skrevet 16. februar 2018 #80 Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor utdyper du ikke hva du legger i maskuline verdier? Ser virkelig ikke at det skulle være noe i samfunnet som ikke tillater maskuline verdier med mindre man sidestiller maskulinitet med sjåvinisme. Anonymkode: 04e4a...e50 Jeg velger å ikke fortelle alt, fordi.... dere må begynne å reflektere selv. Ikke legg inn negative følelser om at man er en dårlig person eller noe, men begynn å drifte vekk fra alt man tror er sant og ikke, og åpne sinnet for MULIGHETEN for noe annet nytt. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er en kvinnes faste og klare rolle, mener du? Anonymkode: bd862...4be Det skal jeg ikke utdype her. Reflekter, damer, reflekter. Just now, Fluttergork said: Så... Hvilke roller mener du en kvinne skal ha? Hva er egentlig femininitet? Hvordan blir kvinner fristet, av hva, og hvordan ødelegger de for seg selv? Les de svarene over. Om jeg lykkes i å få en kvinne til å sitte ned, tenke litt over ting, og kanskje se en ting eller to, så er jeg fornøyd. Jeg sier ikke at ALT er deres feil. men.... innrøm ihvertfall at noe er feilet, og at det kanskje må litt endring til. Jeg har ennå til gode å prate med kvinner om vanskelige tema, fordi de blir så emosjonelt påvirket og tror jeg snakker drit om DEM. Det er feil. Så ikke gjør den feilen selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå