Gå til innhold

Stakkars norske menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Menn har ingen problemer i Norge. Vi har vunnet lotteriet i livet. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er jo unntak. Uansett samfunn vil du ha selvutslettere og folk som lider grunnet selvutslettere. Norge har få sammenlignet med andre land.

Anonymkode: 74ebb...484

Litt på den ekstreme siden ja men folk trener,shopper og spiser lykkepiller som aldri før. S(h)ame shit, different wrapping.

Anonymkode: 1de35...186

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt på den ekstreme siden ja men folk trener,shopper og spiser lykkepiller som aldri før. S(h)ame shit, different wrapping.

Det er ikke same shit. Folk flykter fra krig og massedestruksjon. Det er konkrete problemer. Vesten sliter mer med mangelen på konkrete problemer. Mer abstrakt.

Anonymkode: c92e2...666

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Her var det mye piss uten rot i virkeligheten min.

Anonymkode: cb827...de0

Korrigerte det for deg, din solipsistiske faen ;)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, CannibalLektor skrev:

Godt bidrag, virkelig.

Vel, det er det jo det. Her viser jeg enkelt og kortfattet at vi kvinner evner å fastslå kausalitet. Var jo nevnt oppi tråden her hvordan kvinner ikke evner å forstå sammenheng mellom årsak og virkning. Så nå vet dere det, at det ikke er tilfelle.

Et annet langt mer plausibelt spørsmål er jo hvor godt bidrag denne tråden egentlig er. Den er jo i all hovedsak bare et ekko fra forrige helg. Og helga før der. Og helga før der. Og helga før der...

Anonymkode: 17627...74a

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke same shit. Folk flykter fra krig og massedestruksjon. Det er konkrete problemer. Vesten sliter mer med mangelen på konkrete problemer. Mer abstrakt.

Skjønner hva du mener, men er samtid uenig. Skam-problematikk er høyst konkret. Den viser seg overalt og kan ta livet fra og av folk. Både de selv og andre. Det fokusereres bare ikke så mye på det.

• Liker 1
Skrevet

Vel, det er det jo det. Her viser jeg enkelt og kortfattet at vi kvinner evner å fastslå kausalitet. Var jo nevnt oppi tråden her hvordan kvinner ikke evner å forstå sammenheng mellom årsak og virkning. Så nå vet dere det, at det ikke er tilfelle.

Et annet langt mer plausibelt spørsmål er jo hvor godt bidrag denne tråden egentlig er. Den er jo i all hovedsak bare et ekko fra forrige helg. Og helga før der. Og helga før der. Og helga før der...

Anonymkode: 17627...74a

Litt trist at det må frem hver helg? Er da en fin løsning å bare latterliggjøre disse følelsene og tankene gang på gang?

Hvis kvinnfolk hadde brukt sine manipulative evner til å drive litt mer effektiv social engineering, så hadde ikke disse holdningene oppstått gang på gang.

Jeg for min del drives bare av det prinsipielle. Å være den stemmen du ikke kan latterliggjøre eller strupe. Og heldigvis for meg som har autisme, så har jeg en kapasitet til å gjøre dette dag inn og dag ut til jeg dør

Skrevet
9 minutter siden, WubWub said:

Menn har ingen problemer i Norge. Vi har vunnet lotteriet i livet. 

Dette tror du ikke på selv engang.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette tror du ikke på selv engang.

WubWub er den perfekte parodi på kvinners vrangforestillinger :fnise:

Skrevet
21 minutter siden, CannibalLektor skrev:

For mange som ikke er priviligerte (les: har mennesker som kommer løpende når man gråter), så har menn kun psykatrien å falle tilbake på. Det man møter der er regelrett søppel.

Joda, de kan grine sammen med deg. Men når det kommer til å løse problemet, så må det mer enn følelser til. Og det er her kvinner absolutt ikke er på tilbudssiden. De må altså kollektivt gå inn for en endring, og den endringen vil skade selvfølelsen deres. De må innrømme at de tok feil og at de ikke har har den fulle oppskriften på omsorg og hvordan sosiale spilleregler burde være. Det eneste kvinner har brydd seg om de siste 50 årene har vært resursser. Åssen de får det er ikke så viktig. Litt social engineering og der. Noen holdningskampanjer for å få menn til å tenne på feite beist. Osv. Og jo, folk tar kvinner mer seriøst og løper lettere for å redde kvinner. Det har vært en greie opp igjennom historien, og vil fortsatt være en greie. Kvinner blir til og med tatt for å være bedre enn de er, kalt "Women are wonderful"- effekten.

Menn velger denne strategien fordi den er mest gunstig. Hadde kvinner vært mer aktuelle til noe annet, så hadde menn valgt det også. Dette er bare en naturlig konsekvens av kvinnefrigjøringen.

Noe mer?

Det første gjelder for begge kjønn. Vi lever i et samfunn der folk er sentrert om egne behov og ikke tar vare på hverandre i situasjoner der folk trenger støtte og omsorg. Det gjør at mange flere personer havner i psykiatrien, en det som strengt tatt er nødvendig. Men det handler ikke om kjønn i det hele tatt. Det handler om vi har et samfunn som ikke tolererer svakhet og sårbarhet som er høyst menneskelig. Jeg mener det blir helt feil at du blander inn psykiatri/helsevesen fordi de styres av økonomi, ikke empati. 

Til det neste: alle har ansvar for eget liv og må  løse sine egne problemer i dagens individsentrerte samfunn. Man får i beste fall støtte fra andre, men de færreste får konkret hjelp til å løse problemer. Så hva er best? En kvinne som "bare" gir omsorg til andre, eller en mann som parerer: "Ingen liker meg på jobben..", med: "Jammen så skift jobb da!" Det siste vet man gjerne selv og kan oppleves som litt kaldt..

Anonymkode: 04e4a...e50

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener, men er samtid uenig. Skam-problematikk er høyst konkret. Den viser seg overalt og kan ta livet fra og av folk. Både de selv og andre. Det fokusereres bare ikke så mye på det.

Det er jeg enig i, men det kommer også an på skammen. Det meste av skam kan eies eller overvinnes, personlig, uten særlig store omkostninger. Påfører du imidlertid en skam på familien din som kan få deg drept, da er det igjen  et mer konkret problem.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i, men det kommer også an på skammen. Det meste av skam kan eies eller overvinnes, personlig, uten særlig store omkostninger. Påfører du imidlertid en skam på familien din som kan få deg drept, da er det igjen  et mer konkret problem.

Eventuelt kan ordet virkelig brukes. Her hjemme sitter vi for mye i hodene våre uten at det egentlig utgjør noen bedring av noe som helst.

Skrevet

Det første gjelder for begge kjønn. Vi lever i et samfunn der folk er sentrert om egne behov og ikke tar vare på hverandre i situasjoner der folk trenger støtte og omsorg. Det gjør at mange flere personer havner i psykiatrien, en det som strengt tatt er nødvendig. Men det handler ikke om kjønn i det hele tatt. Det handler om vi har et samfunn som ikke tolererer svakhet og sårbarhet som er høyst menneskelig. Jeg mener det blir helt feil at du blander inn psykiatri/helsevesen fordi de styres av økonomi, ikke empati. 

Til det neste: alle har ansvar for eget liv og må  løse sine egne problemer i dagens individsentrerte samfunn. Man får i beste fall støtte fra andre, men de færreste får konkret hjelp til å løse problemer. Så hva er best? En kvinne som "bare" gir omsorg til andre, eller en mann som parerer: "Ingen liker meg på jobben..", med: "Jammen så skift jobb da!" Det siste vet man gjerne selv og kan oppleves som litt kaldt..

Men psykiatrien nevnes fordi det er det eneste sikkerhetnettet mange menn har. Hvis de ikke allerede er snappet opp av rusomsorgen eller blitt buret inne. Skjønner du?

Noen problemer kan ikke bare løses på den måten. Det har med hvordan menn formes og hvordan samfunnet går frem for å fostre menn. Videre syns jeg det er litt lite empatisk å bare fortelle menn som er 18-24 å "løse alle problemene selv". Det skal godt gjøres når det ikke er så mange steder å gå for å få løst problemene.

Skrevet
30 minutter siden, CannibalLektor skrev:

Menn har ingenting de skal ha sagt.... Som igjen er hele grunnpremisset i denne tråden. 

Når kvinner alltid skal vite best og tror de er best, så oppstår slike situasjoner. Det har også skjedd en gradvis emaskulering i kultur/underholdningsbransjen også. Dette er ikke bare i familier, hele samfunnet går mot sterkere feminine verdier og væremåte.

Men å prakke på gutta feminine verdier i overhånd, og så ikke gi de mulighet til å dyrke sine maskuline, gjør at menn går rundt og ikke er i balanse. De kan ikke prate om sine ubehag. Blir bare møtt med: "LOL VI BOR I VERDENS BESTE LAND LOL HVA KLAGER DU OVER"

Du har jo mulighet til å dyrke dine maskuline. Du har mulighet ved å ta jegerprøven og gå på jakt, fiske, bo i telt ute, jobbe i forsvaret og mye annet. Alle menn i Norge kan velge dette om de ønsker. 

Anonymkode: a5c0e...d24

• Liker 4
Skrevet

Du har jo mulighet til å dyrke dine maskuline. Du har mulighet ved å ta jegerprøven og gå på jakt, fiske, bo i telt ute, jobbe i forsvaret og mye annet. Alle menn i Norge kan velge dette om de ønsker. 

Jobbe i forsvaret og kaste bort livet sitt i menignsløse kriger. Wow. Eller bare være ute i naturen.

Virkelig, er dette det eneste maskuline man kan gjøre som mann? Er du i det hele tatt seriøs? Må le.

Skrevet
Akkurat nå, CannibalLektor skrev:

Jobbe i forsvaret og kaste bort livet sitt i menignsløse kriger. Wow. Eller bare være ute i naturen.

Virkelig, er dette det eneste maskuline man kan gjøre som mann? Er du i det hele tatt seriøs? Må le.

Du kan gjøre hva du vil. Jeg skjønner ikke hvorfor du snakker om det maskuline hele tiden. Velkommen til det liberale Norge.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Menn skal alltid ha det til at det er så hardt å være mann i Norge og så enkelt å være kvinne.

Lurer veldig på hva som er hardt med å være mann? Det kreves ikke noe annet av kvinner og menn enn at de forsøker å forsørge seg selv (og eventuelt sine barn). Hvordan skal man kunne kreve mindre enn det?

Mobile kvinner På landsbasis er det altså litt flere menn enn kvinner opp til 60 års alder, men det finnes likevel store regionale forskjeller i enkelte aldersgrupper. Dette henger sammen med menns og kvinners ulike flyttemønstre: Unge kvinner flytter, mens menn oftere blir boende. Kvinner flytter fra de minst sentrale kommunene til tettsteder og byer, noe som resulterer i et kvinneunderskudd i denne aldersgruppen i fraflyttingsområdene.

Ser vi på enkeltkommuner, blir forskjellene enda større: I én kommune bor det dobbelt så mange menn som kvinner i alderen 20-39 år (207 per 100 kvinner), mens det i andre enden av skalaen er én kommune med et stort mannsunderskudd, bare 68 menn per 100 kvinner. Dette er imidlertid spesielle tilfeller. I de fleste andre kommunene varierer det mellom 90 og 130 menn per 100 kvinner. Fordi kjønnsproporsjonen i utgangspunktet er litt skjev, er det langt flere kommuner som har et mannsoverskudd enn det er kommuner med kvinneoverskudd.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39417?_ts=132af42ef40

Det er 426 kommuner i Norge...25% av disse har innbyggertall under 2500 mens 30% har mellom 2500 - 5000 innbyggere. 

kilde: https://snl.no/kommuneinndelingen_i_Norge

Poenget lurer du på ? joda det kommer jeg snart til: 

Singel i stan I byer og sentrale strøk er det vanligere å bo alene enn i mindre sentrale strøk, dette gjelder både for kvinner og menn. I de mest sentrale kommunene bor 27 prosent av menn 20-59 år alene, mens tilsvarende andel for kvinner i samme kommuner er 17 prosent. I de mindre sentrale kommunene er det et noe større overskudd av enslige menn i aldersgruppen 20-59 år. Her bor to av ti menn alene, mens det samme gjelder kun én av ti kvinner.

kilde: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39398?_ts=132af1c6be0

Et typisk mannstungt næringsliv preger landsdelen. Evnen til å lokke til seg kvinner er det verre med. De siste folketallene fra SSB viser at det nå bor 6.450 færre kvinner enn menn i Nord-Norge, de aller fleste i alderen 20 til 44 år.

Kvinnemangelen har økt med 859 kvinner (15 prosent) bare på det siste året, og siden år 2009 har det vært en dobling av underskuddet.

https://www.nordlys.no/nyheter/nord-norge-sliter-med-et-raskt-okende-kvinneunderskudd/s/1-79-7266100

Så hvilke konklusjoner kan man så trekke her på slutten ? vel vi har lært at det er et betydelig kvinneunderskudd i de fleste mindre kommuner i Norge. De fleste av de 426 kommunene i Norge blir regnet som små. Vi kan egentlig bare regne med de 10 største byene i landet hvis man skal se noe som nærmer seg en balanse.  Så er man mannfolk på en av disse plassene som ikke blir som en ordentlig by å regne så kan det bli ensomt med begrensa muligheter. Det er dyrere å bo alene enn å bo sammen med med noen. Nei man får f.eks ikke halvert renovasjonsavgiften selv om man er alene. Har man først sjansen til å bli kjent med ei dame i disse deler av landet så kan man ihvertfall ikke være kresen..mens hun kan være det. :)

Det er mange perspektiver å se dette fra, men jeg håper du skjønner hvor jeg vil hen? jeg vil si at i utgangspunktet så trenger det ikke være vanskeligere å være mann enn kvinne om man bor i Oslo med 600.000++ innbyggere(?) men bor du i en typisk liten kommune som utgjør størstedelen av landets 426...vel da er sjansen stor for at man ender opp med å bli en barnløs,deprimert singel mann. 

Det er veldig naivt å snakke om Norge som en stor by nærmest hvor alle har like muligheter i nærmiljøet. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, CannibalLektor skrev:

Siden du synes det er så latterlig kan du jo komme med forslag selv :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan gjøre hva du vil. Jeg skjønner ikke hvorfor du snakker om det maskuline hele tiden. Velkommen til det liberale Norge.

Fordi maskulinitet er en vesentlig del av en manns identitet. 

Greit at norske kvinner for lengst har glemt hva det vil si å være feminin, men menn tar faktisk glede og stolthet i maskulinitet.

Skrevet

Siden du synes det er så latterlig kan du jo komme med forslag selv :)

Jeg kunne kommet med forslag, men poenget jeg prøver å få frem er at norske kvinner er CLUELESS på hva det vil si å inneha maskuline verdier.

Derfor klarer de ikke forstå seg på menn og deres følelser. Samfunnet legger ikke til rette for at menn skal blomstre i lik grad som kvinner. De som knekker koden i ung alder av menn klarer seg fint. De andre derimot (og det er faktisk en stor andel), havner i en limbotilværelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...