AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Skrevet 16. februar 2018 Har et barn fra før som vil være 2 år når barn nummer to kommer og vi trenger derfor en søskenvogn. Jeg har ikke lappen, og mannen min drar på jobb veldig tidlig, så når første begynner i barnehagen til høsten må jeg altså trille når jeg skal hente og levere. Triller generelt mye turer, og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med babyen da. Har liksom ikke mulighet til å ha tre vogner hjemme heller.. Prisen eller merket på vogna har ingen betydning. Ser helst at det ikke er en av de som har bredden til en enkel vogn så største må se inn i ryggen til bagdelen til babyen eller at babyen sin bag omtrent subber nede i bakken for at største skal kunne se noe.. Så først og fremst, har noen noen anbefalinger å komme med når det kommer til søskenvogn? Fordeler og ulemper med den? Og har noen noen erfaringer med å trille tur med et barn i søskenvogn mens det andre setet er tomt? Blir det veldig tungvint? Anonymkode: b2f21...416
Minlillelykke Skrevet 16. februar 2018 #2 Skrevet 16. februar 2018 Til dette bruket vil jeg anbefale bugaboo donkey. Denne er genial i den forstand at man enkelt kan gjøre vogna om til enkelt vogn. Ulempen er prislappen. Veldig mange er fornøyde med donkey, har ikke prøvd den selv utenom i butikk.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Skrevet 16. februar 2018 3 minutter siden, Minlillelykke skrev: Til dette bruket vil jeg anbefale bugaboo donkey. Denne er genial i den forstand at man enkelt kan gjøre vogna om til enkelt vogn. Ulempen er prislappen. Veldig mange er fornøyde med donkey, har ikke prøvd den selv utenom i butikk. Enig. Ville og invistert i et ståbrett. Anonymkode: 38beb...bfb
Sommerfugel79 Skrevet 16. februar 2018 #4 Skrevet 16. februar 2018 Vi kjøpte ny vogn i går. Jeg har en liten gutt som vil fylle to år når lillebror kommer. Jeg går mye turer fordi jeg også har hunder. Ønsket meg en vogn som ikke var for tung og hvor begge barna kan ha god utsikt. Vi ente opp med å kjøpe en Bugaboo Donkey classic duo extension. Den kan enkelt gjøres om fra dobbel til enkel vogn.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 Jaa har sett litt på bugaboo donkey, og prisen betyr ingenting, viktigste er at vognen er god. Men de stengene på siden, får de bagdelen til å bule litt innover? Hvordan er plassen? Og er den veldig tynn i bagen og kalesjen? Tusen takk for hjelp og svar! Synes funksjonene til donkey høres supre ut, er bare litt nysgjerrig på plassen og «tykkelsen» på bagdelen. Vil ikke at barna skal fryse:/ Anonymkode: b2f21...416
Sommerfugel79 Skrevet 16. februar 2018 #6 Skrevet 16. februar 2018 Fra før av har jeg Emmajunga så bag og sittedelen er noe smalere. Emma vognene er jo ganske store. Både bag å sitte delen til Bugaboo virker solide og tykke nok og med en god vinterpose er jeg ikke urolig over at babyen skal fryse. Kalesjen på Bugaboo kan trekkes mye lengere frem enn på Emma din. Som jeg tenker vil gi god beskyttelse både mot sol og vind. Vognen et fin å lett å styre og både bag og sittedel kan vinkles en del sånn at begge barna kan ha litt utsikt. Vi kjøpte en som skulle ut av sortimentet så den var litt over 3000 kr billigere. Ikke sikker på hvilke stenger du sikter til
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #7 Skrevet 16. februar 2018 Har Emmaljunga (Super Nitro) fra før av selv, er kanskje derfor Bugaboo virker så mye smalere. Kikket så vidt det var på bugaboo på barnas hus for noen uker siden og mener å huske at de stengene på siden (som holder bagdelen på understellet) trykket sidene på bagen inn(?). Skal absolutt se mer på donkey, synes den er så fin og den virker så god å trille. Anonymkode: b2f21...416
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #8 Skrevet 16. februar 2018 Jeg (og alle jeg kjenner omtrent) har Donkey og er superfornøyde! Bagen og sittedelen er noe smalere, men min store treåring får greit plass og sover fint i vognen fremdeles når han sitter i den. Ikke så ofte jeg triller begge, men det er klart at den er en del tyngre på treåringens side enn babyens, men det må man nok forvente uansett. Ikke fantastisk på vinterføre eller skogsvei, men på turveier og alt annet er den super, selv med begge ungene i. Velger stort sett å bruke den som singelvogn også, på grunn av den fantastiske sidekurven. Som dobbelvogn kommer den gjennom vanlige dører, noe som er veldig greit! Med mindre man har tvillinger eller ofte er ute med barn sammen som er veldig like i alder, bør man ha mulighet til å bruke vognen som en singevogn. Donkey kan man faktik ha som eneste vogn på grunn av dette. Anonymkode: abaa0...9c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå