Gjest GoldenLioness Skrevet 16. februar 2018 #21 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, Mommy26 skrev: Jeg er et totalt vrak, fikk (gledes) tårer nå pga mannen din høres jo fantastisk ut! Og høres ut som du har ei god svigermor. Er mye det jeg tenker på, og heldigvis har han begynt å si mer ifra, men ikke på en måte hun forstår tror jeg. Han er ikke noe glad i å si ifra til noen(utenom meg), og alle er jo ulike men var glad når han selv ga beskjed om dette ikke var greit. Tror og han forstår det, men syns nok det er kjipt at hans mor ikke får vite mer. Eller han sa han var redd for hans mor kommer til å mislike meg hvis hun ikke får vite ting. Da forklarer du til han at for deg var dette et stor tillitsbrudd og du må lov til å føle på når du synes det er greit å dele mer rundt gravidtiteten. Forklar han at det er du som har dette levende vesenet inni deg. Hans fremtidig sønn eller datter. For hver dag så knytter du mer og mer bånd til babyen og om noe skulle skje så vil det knuse deg. Da er det ditt valg om hvor mye detaljer som deles. Han kan forklare det til henne slik: «Hun er skuffet og følte et tillitsbrudd av deg. Hun er bekymret og usikker da det enda er tidlig i svangerskapet og om noe skulle gå galt så vil det være en stor påkjenning for henne. Det at du delte nyheten når det var sagt klart i fra på forhånd at det ikke var ønsket økte bekymringen hennes. Jeg er glad i deg, men jeg er nå en kommende far og min partner må kunne ha meg i ryggen nå. Så om hun nå ønsker å holde kortene tettere til brystet så må jeg respektere det. Vi er ikke sint eller ønsker å stenge deg ute, men akkurat nå så må vi fokusere på vår lille familie som vi er i ferd med å skape. Vi trenger ro og vi trenger tid.»
Mommy26 Skrevet 16. februar 2018 Forfatter #22 Skrevet 16. februar 2018 11 minutter siden, GoldenLioness skrev: Da forklarer du til han at for deg var dette et stor tillitsbrudd og du må lov til å føle på når du synes det er greit å dele mer rundt gravidtiteten. Forklar han at det er du som har dette levende vesenet inni deg. Hans fremtidig sønn eller datter. For hver dag så knytter du mer og mer bånd til babyen og om noe skulle skje så vil det knuse deg. Da er det ditt valg om hvor mye detaljer som deles. Han kan forklare det til henne slik: «Hun er skuffet og følte et tillitsbrudd av deg. Hun er bekymret og usikker da det enda er tidlig i svangerskapet og om noe skulle gå galt så vil det være en stor påkjenning for henne. Det at du delte nyheten når det var sagt klart i fra på forhånd at det ikke var ønsket økte bekymringen hennes. Jeg er glad i deg, men jeg er nå en kommende far og min partner må kunne ha meg i ryggen nå. Så om hun nå ønsker å holde kortene tettere til brystet så må jeg respektere det. Vi er ikke sint eller ønsker å stenge deg ute, men akkurat nå så må vi fokusere på vår lille familie som vi er i ferd med å skape. Vi trenger ro og vi trenger tid.» Hadde vært supert om han kunne sagt noe slik, men tviler dessverre på han noengang hadde gjort det. Han er for redd for hva andre muligens syns om han. Blir nok jeg selv som må si noe om det så er, men det har jeg ikke særlig lyst til. Men må man så må man. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #23 Skrevet 16. februar 2018 Skjønner godt at dette er kjedelig Ts! Håper dere lærer og ikke sier noe til henne som dere ikke ville sagt til nabodama eller skrevet på Facebook Anonymkode: 4463f...0c2 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 16. februar 2018 #24 Skrevet 16. februar 2018 8 minutter siden, Mommy26 skrev: Hadde vært supert om han kunne sagt noe slik, men tviler dessverre på han noengang hadde gjort det. Han er for redd for hva andre muligens syns om han. Blir nok jeg selv som må si noe om det så er, men det har jeg ikke særlig lyst til. Men må man så må man. Da får du si det. Det er utrolig viktig at du tar stand nå. Også når det kommer til fødsel og tiden etter. Sett foten ned om at dere inviterer til besøk når du er klar for det. Ikke la familie overkjøre deg med at de skal komme på besøk og gjerne bli en uke rett etter fødsel. Tiden etter er så sårbar da man har mye å sette seg inn og ikke minst er det en enorm omveltning med et liten baby som du skal bli kjent med og noen babyer kan amme i evigheter. Den første tiden er for dere 3 slik at dere kan bli kjent med hverandre, få rutiner og mest mulig bare nyte hverandre. Du må uansett øve deg på å sette krav og være konsekvent for ungen vil tidsnok utfordre deg. Øv deg på svigermor nå 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #25 Skrevet 16. februar 2018 Vedrørende graviditeten hadde jeg latt det ligge, etter å ha gitt beskjed. Neste gang dere har nyheter får hun vite det samtidig som "offentligheten". Herunder ventet til barnet var født før hun fikk beskjed, du vil ikke at det skal spre seg at du er på vei til fødestua. Vedrørende de andre problemene ville jeg vært fast og bestemt. Og her er det viktig med felles front, mannen må være like tydelig og prinsippfast som deg. For meg har denne strategien virket godt - si nei av prinsipp (selv om det egentlig passer) dersom ting ble planlagt uten at vi ble spurt først. Og aldri gi etter for mas eller sutring. Anonymkode: f900c...231 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #26 Skrevet 16. februar 2018 2 timer siden, Mommy26 skrev: Hei, er gravid nå i uke 9. Vi valgte å fortelle om graviditeten i uke 5 til nærmeste familie og venner med betingelsen om at det skulle holdes tett. Det funka tydeligvis dårlig, ettersom bekjente til mannen min plutselig visste om dette og gratulerte. Vi fant ut at det var svigermor som ikke har holdt tett og jeg ble illsint. Mannen min tok det opp med henne, og hun beklaget seg til han og nevnte da at hun også hadde fortalt det til andre i hans familie.. jeg føler ikke at unnskyld holder ikke i dette tilfellet, og føler meg såra og skuffa og sliter med å tenke tanken på å tilgi henne(noe som egentlig ikke er nødvendig når hun ikke en gang har unnskyldt seg til meg) I tillegg til dette har hun allerede planlagt diverse overnattinger som vi alle skal på, at vi MÅ være med på ditt og datt. Virker ikke som hun har tenkt at en bør spør om ting, men heller forlanger. Det virker som om hun allerede prøver å overkjøre oss, og om vi sier nei så er det ikke greit i det hele tatt. Som hvis vi er på middag og har vært 3-5 timer og da vil reise hjem så virker hun sur. Skal nevnes at vi er der ofte nok, som regel minst 1 gang i mnd. Dessuten har det vært andre tilfeller vi har sagt nei til ting, som da vi skulle feire årsdag sammen så krasja det med noe de ville ha oss med på, og selv om vi hadde sagt at det ikke passer flere ganger ble det tatt opp igjen og da mente hun at vi kunne jo feire årsdagen sammen med de.... Har dere noen tips, er det jeg som overreagerer? Merker humøret mitt tåler ikke like mye som før hehe Har også en svigerfamilie som forventer mye. Da må man rett og slett bare være litt upopulær da, så får svigermor bare være litt sint. Vi velger å la det prelle av oss. Jeg er høygravid nå og før jul var formen veldig dårlig fordi jeg fremdeles var i jobb blant annet. Hvis vi satt en time hos svigerfar og ikke var en time hos svigermor samme uken så var det krise. Da fikk samboer tlf med gråtende mor i andre enden som lurte på hvorfor vi ikke kom til henne. Det har ikke noe å si at vi da ikke hadde vært hos svigerfar på over en måned. At vi hadde hatt besøk av henne flere ganger i løpet av den måneden. Nei, en time et sted måtte gjøres opp til en time et annet sted. Hun ble i fjor sur for at samboer hjalp faren sin med flere prosjekter, helger og kvelder i 4 uker. Da fikk jeg tlf og beskjed om å begrense dette. Men det var helt ok at samboer brukte både påske og sommerferie på å hjelpe til på hennes hytte. Så sier alltid svigermor at man kommer hvis man kan og blir så lenge man kan. At det aldri er noe press, kan man ikke så kan man ikke. Men hun blir sint på oss som drar tidlig, hun blir sint om vi ikke kan. Så det er bare noe hun sier så lenge vi følger hennes planer. Jeg vet det kommer til å merkes mer da dette barnet kommer. Men da får hun bare bli sur tenker jeg. Vi favoriserer ingen uansett. Anonymkode: b7ea4...2bb 1
Mommy26 Skrevet 16. februar 2018 Forfatter #27 Skrevet 16. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt at dette er kjedelig Ts! Håper dere lærer og ikke sier noe til henne som dere ikke ville sagt til nabodama eller skrevet på Facebook Anonymkode: 4463f...0c2 Åja, lesson learned nå 1
Mommy26 Skrevet 16. februar 2018 Forfatter #28 Skrevet 16. februar 2018 9 minutter siden, GoldenLioness skrev: Da får du si det. Det er utrolig viktig at du tar stand nå. Også når det kommer til fødsel og tiden etter. Sett foten ned om at dere inviterer til besøk når du er klar for det. Ikke la familie overkjøre deg med at de skal komme på besøk og gjerne bli en uke rett etter fødsel. Tiden etter er så sårbar da man har mye å sette seg inn og ikke minst er det en enorm omveltning med et liten baby som du skal bli kjent med og noen babyer kan amme i evigheter. Den første tiden er for dere 3 slik at dere kan bli kjent med hverandre, få rutiner og mest mulig bare nyte hverandre. Du må uansett øve deg på å sette krav og være konsekvent for ungen vil tidsnok utfordre deg. Øv deg på svigermor nå 😂😂😂 Det skal jeg absolutt prøve tror og det er veldig viktig. Tusen takk for gode tips! 1
Mommy26 Skrevet 16. februar 2018 Forfatter #29 Skrevet 16. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedrørende graviditeten hadde jeg latt det ligge, etter å ha gitt beskjed. Neste gang dere har nyheter får hun vite det samtidig som "offentligheten". Herunder ventet til barnet var født før hun fikk beskjed, du vil ikke at det skal spre seg at du er på vei til fødestua. Vedrørende de andre problemene ville jeg vært fast og bestemt. Og her er det viktig med felles front, mannen må være like tydelig og prinsippfast som deg. For meg har denne strategien virket godt - si nei av prinsipp (selv om det egentlig passer) dersom ting ble planlagt uten at vi ble spurt først. Og aldri gi etter for mas eller sutring. Anonymkode: f900c...231 Skal absolutt prøve dette. Takk for tips
Gjest GoldenLioness Skrevet 16. februar 2018 #30 Skrevet 16. februar 2018 Akkurat nå, Mommy26 skrev: Det skal jeg absolutt prøve tror og det er veldig viktig. Tusen takk for gode tips! Lykke til 😁 Dette kommer til å gå bra 😃
Mommy26 Skrevet 16. februar 2018 Forfatter #31 Skrevet 16. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også en svigerfamilie som forventer mye. Da må man rett og slett bare være litt upopulær da, så får svigermor bare være litt sint. Vi velger å la det prelle av oss. Jeg er høygravid nå og før jul var formen veldig dårlig fordi jeg fremdeles var i jobb blant annet. Hvis vi satt en time hos svigerfar og ikke var en time hos svigermor samme uken så var det krise. Da fikk samboer tlf med gråtende mor i andre enden som lurte på hvorfor vi ikke kom til henne. Det har ikke noe å si at vi da ikke hadde vært hos svigerfar på over en måned. At vi hadde hatt besøk av henne flere ganger i løpet av den måneden. Nei, en time et sted måtte gjøres opp til en time et annet sted. Hun ble i fjor sur for at samboer hjalp faren sin med flere prosjekter, helger og kvelder i 4 uker. Da fikk jeg tlf og beskjed om å begrense dette. Men det var helt ok at samboer brukte både påske og sommerferie på å hjelpe til på hennes hytte. Så sier alltid svigermor at man kommer hvis man kan og blir så lenge man kan. At det aldri er noe press, kan man ikke så kan man ikke. Men hun blir sint på oss som drar tidlig, hun blir sint om vi ikke kan. Så det er bare noe hun sier så lenge vi følger hennes planer. Jeg vet det kommer til å merkes mer da dette barnet kommer. Men da får hun bare bli sur tenker jeg. Vi favoriserer ingen uansett. Anonymkode: b7ea4...2bb Ja, tror og det. Huff det høres veldig tungt ut. Er rart hvor mye noen kan forvente av andre. Håper hun kanskje endrer seg/fatter hvordan hun er til slutt for deres skyld. Og synes det er kjempebra dere ikke favoriserer. Ja, den kjenner jeg godt igjen. Ikke hyggelig å komme når man nesten gruer seg til å gå pga dårlig oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #32 Skrevet 16. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun er jo bare glad på deres vegne og ikke minst stolt Anonymkode: 8935d...cb1 Det er uansett ikke hennes jobb å fortelle om svigerdatteren graviditet !!!! Anonymkode: 2bdf7...b19 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå