Gå til innhold

Til svigermødrene på KG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bare må skrive "Hadde dere sagt dette om deres egen mor?" og "Jada, klag på svigers, alt er svigers sin feil". 

Altså, om noen har et konkret problem med svigermor, noe hun gjør, ikke gjør eller sier... Så er det da ikke naturlig å fjerne problemet i kraft av hennes rolle? 

Det blir litt som om man klager over oppførselen til niesen sin også skal måtte lese seg gjennom ørten "Ja, for hun er ikke nevø og da er alt feil, hæ?!" 

Slutt å les så personlig inn i trådene og lev med at enkelte har konflikter med svigermødre. Og sikkert også dere, sånn som noen av dere holder på. Enkelte av dere er nesten faste innslag der dere hopper inn for å frikjenne hele svigerfamilien fordi svigerdøtre helt sikkert bare misliker svigers fordi de ER svigerfamilie. 

Det ER ikke sånn. 

De færreste av oss ønsker konflikt med ektefellens familie. 

Så please, slutt å avspore med personlig agenda, det er tidvis like slitsomt som anti-feministene her inne eller de som er i mot barnevernet som bare må spre sine meninger, uten at de passer til problemstillingen. Dere bare trigges av nøkkelordet. 

Anonymkode: d27f2...b8e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Samme om noen skulle være så syndig å nevne ordet "ste". Det er tydeligvis helt utenkelig at det faktisk kan være svigers eller stemor/far/barn det kan være noe galt med. Om man klager på dem, er det alltid ens egen feil. 

Vel, jeg klager på hvordan svigermor oppfører seg når hun er på overnattingsbesøk her. Klager jeg på samme måte på min mor? Nei. Hvorfor? Hun bor 5 minutters gange fra oss, og følgelig ER hun aldri på overnatting, og følgelig har jeg heller ikke noe å klage på i forbindelse med ikke-eksisterende overnatting... Hadde rollene vært byttet, hadde det vært akkurat like ille om min mor oppførte seg som svigermor gjør. 

Anonymkode: 8d913...84e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Samme om noen skulle være så syndig å nevne ordet "ste". Det er tydeligvis helt utenkelig at det faktisk kan være svigers eller stemor/far/barn det kan være noe galt med. Om man klager på dem, er det alltid ens egen feil. 

Vel, jeg klager på hvordan svigermor oppfører seg når hun er på overnattingsbesøk her. Klager jeg på samme måte på min mor? Nei. Hvorfor? Hun bor 5 minutters gange fra oss, og følgelig ER hun aldri på overnatting, og følgelig har jeg heller ikke noe å klage på i forbindelse med ikke-eksisterende overnatting... Hadde rollene vært byttet, hadde det vært akkurat like ille om min mor oppførte seg som svigermor gjør. 

Anonymkode: 8d913...84e

Ja. Enig. Det handler om hva en person GJØR ikke hvem personen er, eller hvilken roller personen har i familien.

Har selv en svigermor jeg kunne skrevet bok om, og hvis jeg har luftet tanker har jeg fått høre at det alltid er to sider av samme sak osv. Skylden skal ofte legges på trådstarter, jeg tror at årsaken i enkelte tilfeller er at det er noen kranglevorne mennesker her inne som elsker å slenge dritt;) 

Anonymkode: 38fe8...df8

• Liker 2
Skrevet

Ja, det stemmer at ste er like belastet som sviger som triggerord for enkelte. 

Det er så himla rart også, at alle får reagerer. 

Er det en tråd om svigermor som er frekk, så skal man liksom tåle at 20% av svarene er "Jaha, og mor di er perfekt?" og "Men du synes det er fint å ha besøk av mammaen din, eller?" og det er så rart. 

For hadde man skrevet om en frekk venninne så hadde alle synes det var sært om 20% av svarene var "Jaha, og de andre venninnene dine er perfekt de da, eller?" og "Men andre venner liker du, hæ?“

Det er utrolig masse projisering av sårede følelser, tror jeg. 

Skrevet

At alle få = at så få 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...