AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #1 Del Skrevet 16. februar 2018 Bor på landet på Vestlandet. Veien jeg kjører på sånn i hverdagen veksler mellom, smal bygdevei med møteplasser, hoved vei med og uten gul midtstripe, og med og uten fortau. På denne hovedveien så er det typisk 1 km 60 sone, så 1/2 km 80 sone, Så en stubb med 50 før et strekke 70. Så ned til 50 igjen. På min daglige tur på 10 minutter går jeg på hovedveien igjennom blanding av bygdevei og 8 ulike farta soner. Jeg pleier å legge meg i 60, det er flest 60 soner, jeg gidder ikke akselerere meg opp i 80 for en halv km her og en halv km der. I 50 sonene går det også en del i 60, men sakker på, om det er behov, blir en del 55 i de sonene, er litt redd for bot. Jeg respekterer alltid 40 sona forbi skolen. De andre bilistene liker ikke 60 i 80 sona, de liker heller ikke 40 i 40 sona. Hva er poenget med å lage en slik oppstykket vei? Om det er et lite strekke uten avkjørsler så trenger en vel ikke å suse opp i 80 for å bremse seg ned i 50? Anonymkode: 86c88...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 16. februar 2018 #2 Del Skrevet 16. februar 2018 Fartsgrensene blir bare satt ned i områder som oppfyller kravene. Derfor blirndet slike fjottete endringer i hytt og pine. Er helt enig i at fartsgrensene burde være jevn over lengre strekninger. Mye tryggere og mer miljøvennlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #3 Del Skrevet 16. februar 2018 Satans Vegvesen har i flere år jobbet med "jevnere" fartsgrense. For å unngå akkurat det du nevner så har de f.eks. ikke satt ned fartsgrensen på E16 der folk kjører av grendene sine rett ut på europaveien til 60 (som er vanlig), men til 70. Så er det anleggsskilting til 60 like rundt hjørnet, og dét har det nå vært i fire-fem år. :D Men de stedene som i sin tid fikk 60, som også gar bremse- og gjerne akselerasjonsfil, har beholdt fartsgrensen. Angående kjøring så ville jeg nok bare ha forholdt meg til fartsgrensene. Jævlig kjedelig å havne bak en bil som kjører 60 i 80-sonen. Det er ille nok med alle turistene sommerstid. Anonymkode: 95a07...e1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Del Skrevet 17. februar 2018 Disse 80 sonene er så korte! De er på 500m hver. Jeg glemmer det jo kanskje. Anonymkode: 86c88...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Del Skrevet 17. februar 2018 Det tror jeg rett og slett ikke på. 500m-soner med maks fart skal ikke finnes.Ta eventuelt kontakt med SVV eller ta en titt i regelboka N100. Anonymkode: 95a07...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå