Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på invitasjonene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvor mye dere bruker på invitasjonene? Selv skal jeg lage dem, og har kommet over noen kjempe fine ark til 8 kr stk, så regner med å bruke ihvertfall 500 kr bare på ark og konvolutter..

Videoannonse
Annonse
Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Godt spørsmål... :-?

Vet faktisk ikke hvor mye vi har brukt på det. Mamma kjøpte fine tynne gull ark i utlandet som skal brukes til invitasjonene. Sambo hadde en god rabatt hos bindersen for en stund tilbake så vi kjøpte det meste av papir der. Klistremerker med gullskrift kjøpte jeg hos panduro. Men hvis jeg skal anslå så har vi brukt 800kr på alt av det vi blir å bruke til invitasjoner, kirkeprogram og festprogram + infobrev som vi sender sammen med invitasjonen. Har ikke beregnet blekk til skriveren som kommer i tilllegg. :-)

Skrevet

Jeg skal kjøpe kort og konvolutter i samme papir og ett sett koster 7 kroner. Vi skal sende 34 invitasjoner så det blir 238 kroner i papir. Så kommer dekorasjon i tillegg som jeg ikke har handlet inn enda så jeg vil tippe rundt 500 kanskje alt i alt med de ulike testene jeg har gjort med forskjellig papir og dekorasjon.

Skrevet

Tror det blir ca 350 kr for invitasjonene våre - bestiller dem ferdig trykket.

K

Skrevet
Jeg skal kjøpe kort og konvolutter i samme papir og ett sett koster 7 kroner. Vi skal sende 34 invitasjoner så det blir 238 kroner i papir. Så kommer dekorasjon i tillegg som jeg ikke har handlet inn enda så jeg vil tippe rundt 500 kanskje alt i alt med de ulike testene jeg har gjort med forskjellig papir og dekorasjon.

Kan jeg spørre hvor du kjøper kort og konvolutter så billig? :)

Skrevet

oi oi det er billig!!!

vi lager invitasjoene og sanghefte/m bordkort selv og har betalt i overkant av 3000,- for materialet.

Nå viser det seg vel og merke at vi har kjøpt alt for mye materiale iforhold til hva vi trenger, men dette er noe vi får byttet inn.

Skal regne ut nærmere jeg hvor mye de kommer på pr stk.

Skrevet

Jeg har allerede betalt nesten 200,- for bare Innbydelse-stempelet som skal være på forsiden. Men nå kan jeg lage innbydelser så mye jeg vil resten av livet...må kanskje kjøpe ny stempelpute og mer glitter, men regner med det holder ganske lenge. Vurderer å kjøpe et stempel med to ringer på også, men det er egentlig litt bortkastet.

Ellers har jeg kjøpt 500 limegrønne ark på Binders for cirka 70,- tror jeg. De kan brukes til både innbydelser, sanghefte, kirkeprogram, takkekort osv...

Kort og konvolutter kjøpte jeg på en hobbybutikk i Stavanger. Kjøpte en pakke med 5 kort+konvolutter+ark for kr 23,- tror jeg det var... Det er jo ikke så verst pris synes jeg.

Selve teksten skriver vi ut selv på de grønne arkene.

Vi skal ha med et bilde i innbydelsene, og det skriver vi ut på egen printer på fotopapir.

I tillegg har vi noe pynt på innbydelsene som kommer på under 100,- totalt.

Men jeg ser at det blir jo en god del på hver innbydelse likevel. Jeg synes det er litt gøy å gi noe skikkelig hjemmelaget, og da krever det en del.

Skrevet

Vet ikke, ikke mye.

Brukte papir som vi hadde fra før av. Jeg lagde et bilde/tegning som vi hadde på forsiden, så hadde jeg et bilde av oss i et hjerte på innsiden.

Veldig billig, enkelt men alikevell flott.

Innvitasjoner er jo gjerne noe som går i søpla etter et par uker, så ville ikke bruke no særlig penger på det.

Men så sløser vi veldig med penger andre steder da :oops: (ikke at det er sløsing å bruke penger på innvitasjoner, var ikke det jeg mente i det hele tatt)

Skrevet

er det noen av dere som vet om noen nettsider jeg kan finne innbydelser/takkekort/bordkort?

Skrevet

her kan du bestille ihverfall:

www.bryllupsbutikken.no/

også her var det masse fint inne. Men det er jo en svensk side da :-?

Skrevet

Har testa ut litt invitasjonsidéer idag, og kommet fram til hva jeg vil ha, og trenger dermed følgende:

17 tykke ark à 5,00kr

9 transparente ark à 4,50kr

34 konvolutter à 3,50kr

Det blir ca 250kr, eller 7,50kr pr. invitasjon

Så bruker jeg enten noen limputer jeg har fra før, eller kjøper svarte lakkstenger til segl.. og så frimerker da!

Skrevet

Er endelig i gang med disse invitasjonene etter å ha utsatt det litt vel lenge... Men det ble litt utgifter gitt. Vi inviterer ca 80 gjester, som ble rundt 60 invitasjoner:

60 konvelutter a kr 6,00

60 frimerker a kr 6,00

trykking av invitasjoner: 1000,-

totalt: 1720,-

Men så ble de veldig fine også da .. :wink:

Skrevet

Å hoi!

Skal vi se...grovt regnet:

Stempel: 98,-

Stempelpute i sølv: 98,-

50 ark hvit kartong á 1.50,- stk.: 75,-

1 pk. a 10 ark blålilla kartong: 40,-

1 pk. a 10 ark sølv: 60,-

20 meter sølvfarget silkebånd: 100,-

Frimerker a 6,- x 60: 360,-

+ transparente ark som vi ikke har kjøpt... Det blir jaggu meg dyrt nok! :roll:

Skrevet

Vi brukte også en del penger på dette, men det var mamma som stod for brorparten av utgiftene her... Jeg vet at jeg betalte 300 for stempel, rundt 200 for et annet stempel og embossingpulver, 200 for to stempelputer...... Også sendte vi ut både forhåndsvarsel og invitasjon slik at det ble rundt 70 x 2 bare i frimerker. Også var det alt papiret i tillegg.......

*vil ikke tenke på det* :ler:

Skrevet

20 kr for 50 bilder printet ut på allkopi (passbildestr)

200 kr for ark

200 kr i porto

3 kvelder i arbeidstid

= driitfine invitter

Murf

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har handlet alt til kortene unntatt konvoluttene. i norge ville dette kommet på over 800 kroner. I danmark betalte jeg 290,- - syens jeg var heldig der!!! Så det er et tips om du skal til Danmark - så handl der - de har blant annet Panduro på Bilka i Ålborg.

Skrevet

Vi betalte 1700 for 55 invitasjoner inkl. konvolutter. Disse er designet til oss ut fra våre ønsker, navnet på hver gjest er trykket i, og konvoluttene er transparente (altså ekstra dyre...). Vi er superfornøyd!! Får rabatt på sanghefte/bordkort/meny-sak som lages i samme design.

Skrevet

Ja, det blir nok ganske dyrt å lage invitasjonene - skal kjøpe inn mye på en scrapbook butikk, og må regne med frimerker, fremkalling av bilder, blekk til skriver... Får bare handle inn litt pø om pø, så merker jeg ikke kostnadene så godt:)

Gjest Anonymous
Skrevet
er det noen av dere som vet om noen nettsider jeg kan finne innbydelser/takkekort/bordkort?

Vi kjøpte våre invitasjoner hos Decorium http://www.decorium.no Her fikk vi nydelige invitasjoner med pregede gullhjerter til 12 kr stk. Denne prisen var inkludert trykk på invitasjonene og konvolutter ferdig med adressene til gjestene. Jentene på Decorium laget også et nydelig monogram for oss.

De har forresten ALT annet du trenger til bryllupet også!

(utrolig mye mer enn det som finnes på nettsidene)

Jeg kan anbefale butikken på det varmeste!

Mette.

Skrevet

Skal vi se...

Rammer (+ kaolin) til å lage papir hjemme: 350,-

Papir til papirmassen: "gratis"

Vellum/kalkerpapir: 100,-

Paper cord: ca. 300,- (foreløbig har jeg masse igjen)

Konvolutter: 100,-

Frimerker... Uff. noen hundre (en del skal til utlandet).

Men da har vi kostnader for både sett-av-datoen-kort, invitasjoner, program (kirke+fest) og bordkort, så sånn sett blir det ikke så ille... Før man begynner å regne med timebetaling for mine arbeidstimer, da :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...