Gå til innhold

Blodpropp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg skulle gå i dusjen, og tar av meg buksen kjenner jeg smerte når jeg treffer foran på leggen. Tenker umiddelbart blåmerke, men ved nærmere ettersyn er det et lite område (på størrelse med 20 kroning) som er hovent, smertefullt ved trykk/ berøring (ikke ved bevegelse eller ellers) og jeg kan se at det er blått under huden , altså ikke blåmerke men ser ut som en blodansamling dypere under huden. Ved massasje hovner jeg opp ytterligere og det blir mer smerter. Tenkte først at det var et triggerpunkt i muskelen men så slo det meg, kan det være blodpropp? Kan ikke huske å ha slått meg siste tiden.

Jeg er normalvektig, 25 år og bruker ikke hormonell prevensjon nå. Så jeg skjønner at jeg ikke faller innunder den typiske gruppen. Men kan det være det likevel? Har stillesittende jobb.

Anonymkode: 5d967...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde noe lignende og ringte legevakten for sikkerhets skyld. De ville ikke ha meg inn, sa at jeg kom til å bli dårlig før det ble farlig, og at det var lite sannsynlig at det var blodpropp. Det gikk over etter ca 24 timer. 

Anonymkode: e0ac5...798

Skrevet

Lite sannsynlig. Da hovner hele området rundt opp hvis det først hovner opp.

Men er du bekymra kan du spørre en lege

Anonymkode: 2c89b...add

Skrevet

Takk for svar. Da avventer jeg situasjonen:)

Ts

Anonymkode: 5d967...3ad

Skrevet

Ta kontakt med lege du. Ser du avventer situasjonen litt, men jeg ville tatt kontakt med lege uansett. Selv om noen har lignende opplevelse selv, betyr ikke det at dere har hatt samme "problem"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...