AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Har 39,3. Steget 1 grad på 1 time Men så lenge det er under 40 er det greit? Hvor lenge bør man gå med feber før lege? Hatt i 2 dager bare. Puls på 110(tatt i 30sek) Anonymkode: 44818...79b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Du har vel ikke feber som eneste symptom? Det er jo forskjell på om feberen er betinget av influensa (muskel- og leddsmerter og hodepine, krever ikke legekontakt) eller symptomer på lungebetennelse med tungpust og produktiv hoste. Bare feber er jo irrelevant. Anonymkode: 3f755...c78
Million Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Du brygger vel på influensaen da? Det er gjerne høy feber involvert. Men ingen grunn til å kontakte lege i seg selv, før det i alle fall er gått noen dager til en uke, hvis det ikke gir seg. Høy feber for voksne vil jeg si alt over 39°C.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vel ikke feber som eneste symptom? Det er jo forskjell på om feberen er betinget av influensa (muskel- og leddsmerter og hodepine, krever ikke legekontakt) eller symptomer på lungebetennelse med tungpust og produktiv hoste. Bare feber er jo irrelevant. Anonymkode: 3f755...c78 Muskel- Og leddsmerter. Produktiv hoste. 14 minutter siden, Million skrev: Du brygger vel på influensaen da? Det er gjerne høy feber involvert. Men ingen grunn til å kontakte lege i seg selv, før det i alle fall er gått noen dager til en uke, hvis det ikke gir seg. Høy feber for voksne vil jeg si alt over 39°C. Ok Anonymkode: 44818...79b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #5 Skrevet 16. februar 2018 >39 er regnet som høy feber. Anonymkode: 4ea3e...0bc
The Kitten Skrevet 16. februar 2018 #6 Skrevet 16. februar 2018 Det kommer helt an på. Jeg tåler feber veldig godt. Må over 39 i feber før jeg i det hele tatt skjønner at jeg har feber.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #7 Skrevet 16. februar 2018 5 timer siden, The Kitten skrev: Det kommer helt an på. Jeg tåler feber veldig godt. Må over 39 i feber før jeg i det hele tatt skjønner at jeg har feber. Jeg merker det med en gang temperaturen øker litt. Dvs, vanlig temperatur for meg er 36-36,5. Målt i stumpen. Så 39 er jo høyt for meg da? Jeg var et vrak i går, frøs som søren. Følte meg helt jævlig. Mannen min måtte hjelpe meg med av/påkledning for var så svimmel og utafor. Og alt gjør så vondt hele tiden. Lå på sofaen som et slakt og så på dart🙄🙄 Etter to Paracet svettet jeg som en gris hele natta. Måler vel ikke feber nå, 37,8, håper den feberen i går kverka det som skulle kverkes. Derfor jeg drøyde med febernedsettende og, tross dårlig form. Men kommer gjerne feberen på kvelden eller? Anonymkode: 44818...79b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #8 Skrevet 16. februar 2018 Man får ofte en litt høyere temperatur på kvelden ja. Jeg er som deg, har normalt lav kroppstemperatur. Jeg tåler feber svært dårlig. Så fort jeg går mot 37,2 så føler jeg meg dårlig. Over 38 så kjennes det ut som om jeg skal dø. Jeg har hatt over 39 en gang, heldigvis så varte det ikke lenge. Jeg har sjelden feber, takk og lov. Anonymkode: 4c35e...ede
Million Skrevet 16. februar 2018 #9 Skrevet 16. februar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Muskel- Og leddsmerter. Produktiv hoste. Ok Anonymkode: 44818...79b Jeg snakket litt for fort ovenfor. Selvfølgelig er det grunn til å kontakte lege pga høy feber hvis du trenger sykmelding fra jobben.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #10 Skrevet 16. februar 2018 22 minutter siden, Million skrev: Jeg snakket litt for fort ovenfor. Selvfølgelig er det grunn til å kontakte lege pga høy feber hvis du trenger sykmelding fra jobben. Jeg er heldigvis sykmeldt så det passet igrunn greit å få dette nå.. Anonymkode: 44818...79b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #11 Skrevet 16. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får ofte en litt høyere temperatur på kvelden ja. Jeg er som deg, har normalt lav kroppstemperatur. Jeg tåler feber svært dårlig. Så fort jeg går mot 37,2 så føler jeg meg dårlig. Over 38 så kjennes det ut som om jeg skal dø. Jeg har hatt over 39 en gang, heldigvis så varte det ikke lenge. Jeg har sjelden feber, takk og lov. Anonymkode: 4c35e...ede Feber er noe herk ja Høres ut som vi har det nogenlunde likt:p Anonymkode: 44818...79b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå