Nuttery Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Til å begynne med vil jeg bare si at jeg ønsker absolutt ikke å anskaffe meg kredittkort fordi jeg er i økonomisk uføre Jeg har rett og slett bitt meg merke i at mange av kortene gir gode rabatter på en del ting jeg kjøper, pluss reiseforsikring o.l. Hvilke kredittkort anbefaler du? Jeg søkte om Trumf Visa for en stund tilbake, men jeg oppfylte ikke inntektskravet. Har alle kredittkort et inntektskrav? Glad for alle innspill 1
tdm900 Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Tror nok du må ha inntekt, ellers får de jo ikke pengene tilbake når du kjøper på kreditt.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #4 Skrevet 15. februar 2018 Trumf visa har jeg.Hva er inntektskravet der? Jeg er ufør Anonymkode: 25687...b0a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5 Skrevet 15. februar 2018 12 minutter siden, tdm900 skrev: Tror nok du må ha inntekt, ellers får de jo ikke pengene tilbake når du kjøper på kreditt. Bør ha tilgang på penger i hvert fall. Jeg er arbeidsledig for tiden, men har heldigvis en del penger i banken og kredittkort. Bruker ikke det så mye egentlig, men av og til. Anonymkode: 0b617...35a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #6 Skrevet 15. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trumf visa har jeg.Hva er inntektskravet der? Jeg er ufør Anonymkode: 25687...b0a Visa er ikke kreditt. Jeg har kredittkort fra Komplett, jeg handler såpass mye der at jeg får mye ut av bonusene. Jeg fikk til å begynne med en kredittgrense på 10k på grunn av min inntekt, men etter å ha betalt før forfall i flere måneder så fikk jeg økt grense til 20k uten å søke om det. Anonymkode: 1c20e...9d4
penny_ Skrevet 15. februar 2018 #7 Skrevet 15. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visa er ikke kreditt. Jeg har kredittkort fra Komplett, jeg handler såpass mye der at jeg får mye ut av bonusene. Jeg fikk til å begynne med en kredittgrense på 10k på grunn av min inntekt, men etter å ha betalt før forfall i flere måneder så fikk jeg økt grense til 20k uten å søke om det. Anonymkode: 1c20e...9d4 https://www.trumfvisa.no/om-kortet/hvorfor-velge-trumf-visa/ "Kredittkortet Trumf Visa..." 2
Husholdning1 Skrevet 15. februar 2018 #8 Skrevet 15. februar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visa er ikke kreditt. Jeg har kredittkort fra Komplett, jeg handler såpass mye der at jeg får mye ut av bonusene. Jeg fikk til å begynne med en kredittgrense på 10k på grunn av min inntekt, men etter å ha betalt før forfall i flere måneder så fikk jeg økt grense til 20k uten å søke om det. Anonymkode: 1c20e...9d4 Visa er vel omtrent selve definisjonen på et kredittkort... 2
Husholdning1 Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Det spørs hva du helst vil ha tilbud og rabatter på. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Visa er ikke kreditt. Jeg har kredittkort fra Komplett, jeg handler såpass mye der at jeg får mye ut av bonusene. Jeg fikk til å begynne med en kredittgrense på 10k på grunn av min inntekt, men etter å ha betalt før forfall i flere måneder så fikk jeg økt grense til 20k uten å søke om det. Anonymkode: 1c20e...9d4 Oj, du må ha veldig lav inntekt. Jeg fikk 100 000 i kredittgrense da jeg fikk kortet. Anonymkode: 2bdbf...c3e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #11 Skrevet 15. februar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker said: Oj, du må ha veldig lav inntekt. Jeg fikk 100 000 i kredittgrense da jeg fikk kortet. Anonymkode: 2bdbf...c3e Who gives a shit? Anonymkode: 8f7ce...e75
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #12 Skrevet 15. februar 2018 Ikano - gir forskjellige rabatter for hver måned. Denne måneden er det 5% hjem og interiør ya - der kan en velge mellom noen forskjellige rabatter hver måned. Denne måneden har jeg valgt 5% på restaurantbesøk, da det ikke var noe annet jeg trengte. TrumfVisa - 2% trumfbonus. 4 om det er trippeltriumf. CoopMastercard - samme som trumf. Anonymkode: d196c...28b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #14 Skrevet 15. februar 2018 Erfaringsmessig har Norwegian, Komplett og Coop vært enklest å få av kortene som gir cashback. Anbefaler de to førstnevnte, Norwegian er best hvis du reiser, og Komplett til alt annet (særlig netthandel, da de har 2% bonus og gratis ID-tyveriforsikring, i tillegg til mastercards vanlige svindelforsikring). Også veldig greit at de ikke nekter bonus i konkurrerende butikker og denslags. Ikano har høy cashback innen kategoriene sine, men er egentlig ikke noe særlig, fordi du risikerer å gå glipp av f.eks. et 50% butikksalg hvis du venter hele året på en 6%-rabatt de har i kalenderen sin. Anonymkode: a03da...054
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #15 Skrevet 15. februar 2018 7 timer siden, Nuttery skrev: Til å begynne med vil jeg bare si at jeg ønsker absolutt ikke å anskaffe meg kredittkort fordi jeg er i økonomisk uføre Jeg har rett og slett bitt meg merke i at mange av kortene gir gode rabatter på en del ting jeg kjøper, pluss reiseforsikring o.l. Hvilke kredittkort anbefaler du? Jeg søkte om Trumf Visa for en stund tilbake, men jeg oppfylte ikke inntektskravet. Har alle kredittkort et inntektskrav? Glad for alle innspill Oppfylte du ikke intektskravene? Det står jo på alle kredittkortsøknader at avslag ikke blir begrunnet. Hvordan vet du da at avslaget kom på grunn av lav intekt? Hvilket kort du har best nytte av kommer helt an på hvilke fordeler du vil ha ved å bruke kortet. Det er nesten en type fordel ved hvert kort. Her i huset sjonglerer vi mellom mange kort for å få de fordelene de ulike butikkene gir. Og vi betaler alltid ved forfall for å unngå renter. Anonymkode: 06f5a...d58 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #16 Skrevet 15. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikano har høy cashback innen kategoriene sine, men er egentlig ikke noe særlig, fordi du risikerer å gå glipp av f.eks. et 50% butikksalg hvis du venter hele året på en 6%-rabatt de har i kalenderen sin. Anonymkode: a03da...054 I april har ikano 6% på bil og tilbehør. Samme i oktober. Jeg kommer til å ta service og skifte dekk i april. Dekkskifte også i oktober. Dette er ikke noe som pleier å være tilbud på. I august har de 10% på helse og velvære. Tenkte da å ta meg en tur til tannlegen og gynekologen. Ting som koster en del for meg og som jeg aldri får rabatter på. I juni er det 10% på optikk. Får rabatt på lensway flere ganger i måneden føles det som om uansett. Kommer til å ta meg en tur til optikeren denne måneden, for så å bestille meg nye linser fra lensway, med forhåpentligvis en rabattkuppong fra de på tja, ca 20%. I tillegg kommer 10% fra ikano. Bestiller linser for et helt år jeg da. I juli er det 3% på alt du bruker kortet på i utlandet. Desember: 4% på alle matvarer. Dette er rabatter på ting som det ofte ikke er tilbud på allikevel. Anonymkode: d196c...28b 1
penny_ Skrevet 16. februar 2018 #17 Skrevet 16. februar 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj, du må ha veldig lav inntekt. Jeg fikk 100 000 i kredittgrense da jeg fikk kortet. Anonymkode: 2bdbf...c3e Shocking news: Det er mange i dette landet med lav inntekt. Endret 16. februar 2018 av penny_ 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #18 Skrevet 16. februar 2018 Det kommer an på hva du bruker penger på, og hva du har behov for. Jeg bruker Trumf Visa til å handle mat. Handler på kiwi, og får da 2% cashback som kan tas ut i penger. 365-kort for bensin. Komplett-kort til det meste annet. Jeg brukre norweigan-kortet i stedet for komplett-kortet en stund, men ulempen der er at man ikke kan ta cashback ut i penger. Anonymkode: 70599...ce4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #19 Skrevet 16. februar 2018 Jeg er student, og har rundt 110 000kr i skattbar inntekt, i tillegg til at jeg tilsynelatende på selvangivelsen har 3 millioner i gjeld (dette er ikke reell gjeld). Lurer på om det går an å komme rundt dette på noen måte. Takk for tips Anonymkode: de385...b16
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #20 Skrevet 16. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student, og har rundt 110 000kr i skattbar inntekt, i tillegg til at jeg tilsynelatende på selvangivelsen har 3 millioner i gjeld (dette er ikke reell gjeld). Lurer på om det går an å komme rundt dette på noen måte. Takk for tips Anonymkode: de385...b16 Hvorfor retter du ikke opp feilen på selvangivelsen da? Du kommer aldri til å være kredittverdig til noe som helst om du står med så mye gjeld. Anonymkode: 2bdbf...c3e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå