Anne_123 Skrevet 15. februar 2018 #1 Skrevet 15. februar 2018 Hei. Jeg er sikkert bare en veldig hysterisk mamma, men jeg greier ikke å legge bekymringen fra meg. I natt skulle jeg gi barnet mitt på 15 mnd flaske. Han fikk en ny type flaske som han ikke er vant med, og det kom nok mye mer ut av den enn han forventet. Han satt i halsen sånn at han ikke fikk puste og hostet opp en god del melk. Ikke bare litt, men sånn at pyjamasen ble kliss våt av det som kom ut. Jeg slo han på ryggen mens jeg prøvde å ta flasken fra han, men han tviholdt på den, tok en ny god slurk, og det skjedde igjen. Han hostet ikke lenge. Jeg er redd han fortsatt har melk i lungene, og at dette kan føre til sekundær drukning eller tørrdrukning. Jeg satt våken i hele natt og passet på pusten hans. Nå er han levert i barnehagen og jeg kjenner at jeg blir kvalm av tanken på at han skal sove der uten at jeg kan passe på. Er det noen som har noen kunnskap om dette og kan berolige meg?
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. februar 2018 #2 Skrevet 15. februar 2018 Det er sjeldent og det gjelder barn som har vært under med hodet i vann ved svømming der de har fått større mengder vann lungene. Melk eller vann i vrangstrupen kan ikke tørrdrunke verken voksne eller barn. https://www.dinside.no/fritid/hva-er-torrdrukning-eller-sekundaer-drukning/60883736
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #3 Skrevet 15. februar 2018 Helt enig med GoldenLioness. Dette skjer så og si aldri, og når det skjer er det med barn som har ''druknet'' - altså ligget med hodet under vann over tid og innhalert store mengder vann. Å sette melk i vrangstrupen kvalifiserer ikke til tørrdrukning. Å svelge feil sånn kan i aller verste fall gi en lungebetennelse, men det er også veldig sjelden. Anonymkode: 07165...e4d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå