Gå til innhold

8.sykdomsrunde på 3 måneder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå blitt syk for 8. gang denne vinteren. Har gått i forkjølelser, influensa, streptokokker med antibiotikakur, omgangssyke, lungebetennelse med enda en antibiotikakur, og nå er jeg skikkelig forkjølet igjen; altså 8.runde med et eller annet siden november. Greit nok at jeg har et barn i barnehagen, men jeg har aldri fått så mye så tett før. 

Jeg tar melkesyrebakterier tilsatt vitaminer, spiser sunt og tar clorella. Hva skal jeg finne på for å ikke bli mere syk? Gått i ett. Er. Så. Lei. Får knapt vært frisk et par dager før jeg er syk igjen. 

Har vært hos legen som sier det ikke er noe å gjøre med.

Anonymkode: 86e6f...db9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det legene gjør. Vask hendene ofte, og hold hendene unna ansiktet ditt, munn, nese, øyne. 

Anonymkode: 738fc...af1

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør det legene gjør. Vask hendene ofte, og hold hendene unna ansiktet ditt, munn, nese, øyne. 

Anonymkode: 738fc...af1

Jeg gjør det. Blir likevel syk. Har som sagt et barnehagebarn, så er nok der det kommer fra. Er nøye med håndvask på han også forresten. Men likevel. Noen tips til noe å gjøre for å få bedre immunforsvar?

Skrevet

Sjekket d -vitamin? Kan hjelpe om du får nivået opp selv om du ikke har mangel.

Anonymkode: 217ca...144

Skrevet

Slappe av så kroppen får hentet seg inn. Du er nok veldig sliten og derfor veldig mottakelig for sykdom nå. Skaff deg barnevakt og sov, masse😄

Skrevet

Høres ut som meg det! Har barn som begynte i barnehage i høst :P Våknet til omgangssyke i går og i dag til kjempesår hals og tiltakende kraftig forkjølelse i løpet av dagen. Hurra.. Før jul mange forkjølelser og streptokokker, samt bakteriell bronkitt 🙄

Jeg har for øvrig nettopp påvist D-vitaminmangel, som kanskje forklarer noe. Har ellers vært lite syk før og har vel lite immunitet mot ting og tang :) 

Anonymkode: 11217...db6

Skrevet
3 hours ago, ordinarygirl said:

Slappe av så kroppen får hentet seg inn. Du er nok veldig sliten og derfor veldig mottakelig for sykdom nå. Skaff deg barnevakt og sov, masse😄

Kaaaaan være noe i det... Prøver å slappe av da. Eller, får ikke noe annet valg rettere sagt, når jeg er så mye syk :P

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Sjekket d -vitamin? Kan hjelpe om du får nivået opp selv om du ikke har mangel.

Anonymkode: 217ca...144

2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som meg det! Har barn som begynte i barnehage i høst :P Våknet til omgangssyke i går og i dag til kjempesår hals og tiltakende kraftig forkjølelse i løpet av dagen. Hurra.. Før jul mange forkjølelser og streptokokker, samt bakteriell bronkitt 🙄

Jeg har for øvrig nettopp påvist D-vitaminmangel, som kanskje forklarer noe. Har ellers vært lite syk før og har vel lite immunitet mot ting og tang :) 

Anonymkode: 11217...db6

Bra det ikke bare er meg :P

Skal sjekke d-vit når jeg er hos legen neste gang. 

Flere tips mottas med Takk!!

Skrevet

Sjekk alle vitaminer, evt. stoffskifte og hormoner? 

For min del har tilskudd av diverse vitaminer (vet ikke hvilken som var utslagsgivende) gjort at jeg har gått fra å være syk 10-20 ganger årlig, med en GOD DEL antibiotika - til å ha hatt en influensa og en forkjølelse på 4 år.

Anonymkode: 9ec29...124

Skrevet

Først og fremst hvil! Kroppen har helt sikkert ikke rukket å bygge opp immunforsvaret igjen etter hver runde, så nå er du nok mottakelig for alt.

Hygiene har du sikkert på plass, men du har sikkert godt av litt vitaminer og mineraler, spis godt og variert, sørg også for mer hvile fremover. 

Anonymkode: 91a29...53c

Skrevet

Takk for tips :)

Noen flere tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...