AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 En psykolog på psykiatrisk avdeling skrev en gang i et notat at jeg hadde en "påfallende personlighetsstruktur". Hva i all verden betyr dette? Anonymkode: 05718...fcf
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 http://forum.doktoronline.no/topic/152740-påfallende-personlighet/ Anonymkode: 7aefb...52c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://forum.doktoronline.no/topic/152740-påfallende-personlighet/ Anonymkode: 7aefb...52c Men "noe" som i galt? F.eks en personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 05718...fcf
BlendaSensitive Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Ut fra det lille som står i lenken tenker jeg mer att "det er noe som skurrer, som er annerledes enn hva som forventes etter alder, utdannelse, etc". Du vet den magefølelsen av at noen er annerledes, men kan ikke sette fingeren på det. Men hva din psykolog mener med det aner jeg ikke. Rart det ikke står spesifisert litt mer.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Det er i såfall et elendig bgrep som er ene og alene basert på hva en tilfeldig psykolog mener er normalt og ikke. Noen mennesker kan være eksentriske eller ha ivanlige holdninger, uten at det betyr noe. At det er lov å kalle dem indirekte merkelige er uetisk, da dette er noe som vil påvirke alle som leser journalen Anonymkode: 7aefb...52c 2
WubWub Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Det er vanskelig å si, skal vi tolke det rent bokstavelig så betyr det bare at du skiller deg ut - enten på godt eller vondt. Men psykiatrien bruker også begrepet rundt noen lidelser. Det er bedre om du ringer å spør fremfor og spekulere rundt dette.
Duff Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er i såfall et elendig bgrep som er ene og alene basert på hva en tilfeldig psykolog mener er normalt og ikke. Noen mennesker kan være eksentriske eller ha ivanlige holdninger, uten at det betyr noe. At det er lov å kalle dem indirekte merkelige er uetisk, da dette er noe som vil påvirke alle som leser journalen Anonymkode: 7aefb...52c Helt enig. Rart hvordan enkelte psykologer synes det er ok å sette diagnoser og navn på alt som ikke passer inn i dems verden.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 3 timer siden, BlendaSensitive skrev: Ut fra det lille som står i lenken tenker jeg mer att "det er noe som skurrer, som er annerledes enn hva som forventes etter alder, utdannelse, etc". Du vet den magefølelsen av at noen er annerledes, men kan ikke sette fingeren på det. Men hva din psykolog mener med det aner jeg ikke. Rart det ikke står spesifisert litt mer. Ja, står ingenting annet enn "påfallende personlighetsstruktur". Så det er helt umulig for meg å vite hva vedkommende mente. Anonymkode: 05718...fcf
Duff Skrevet 15. februar 2018 #9 Skrevet 15. februar 2018 Kan du klare å spørre om det? Kan være fint å få ett svar så slipper du å være på det resten av livet.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #10 Skrevet 15. februar 2018 Ring å spør. Og gi oss beskjed om hva han svarte:) Anonymkode: 23f62...af1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå