Gå til innhold

Vondt i knærne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper noen vet. Jeg HAR vært hos legen, men så forsvant smertene for ca 4 måneder siden. Skal til legen om ca to uker, så skal ta det opp da igjen.

I fjor etter jul (en gang i februar), fikk jeg sykt vondt i knærne. Hadde ikke gjort noe annet enn normal trening, ingen særlig belastning. Altså ingenting unormalt. Det er særlig vondt om morgenen, eller når jeg går ute. Er jo flere minusgrader her jeg bor, så mistenker kulden har noe å si.

Det begynte i fjor og gikk over september. Nå i slutten av januar fikk jeg vondt igjen. Har vært til utredning for revmatiske sykdommer og fibromyalgi, men får ikke noe utslag på prøver (annet enn et lite utslag på Sjøgrens syndrom, men har ingen symptomer på dette). 

Vet ikke om det har noen sammenheng, men sliter også mye med nakke og skulder (en side). Har vært hos fysioterapeut flere ganger uten hjelp. 

Anonymkode: 3694e...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du nevner morgenstivhet og ved kulde tenker jeg at leddgikt bør nøye utredes. Det bør taes MR og ikke bare blodprøve. 

Anonymkode: f3602...5aa

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du nevner morgenstivhet og ved kulde tenker jeg at leddgikt bør nøye utredes. Det bør taes MR og ikke bare blodprøve. 

Har tatt MR og røntgen uten noe å si på det :(

Skrevet

Mr med kontrast, har hatt som deg og det viser seg at det er en masse som vokser inni der. Har ikke vist seg før mr med kontrast.

Anonymkode: 19b3f...210

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt MR og røntgen uten noe å si på det :(

Dette er jeg ikke sikker på for å understreke det, men mener at det er sånn at revmatoid artritt kan være vanskelig å diagnostisere i begynnelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...