Arba Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #21 Del Skrevet 14. februar 2018 Sirka to turer til dagen, gjerne 20 min per tur? Elsker alaskan malamute! har veldig lyst på den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #22 Del Skrevet 14. februar 2018 Med såpass lite tur vil jeg på det aller sterkeste fraråde en malamute, eller noen andre brukshunder eller hunder med høyt energinivå. For kontekst så har jeg selv en av de mest rolige selskapsrasene, og 3 turer på 20 minutter er det aller minste han får på dager hvor det er skikkelig dårlig vær eller vi er syke. De aller fleste hunderaser vil kreve mer tur enn det, eller i det minste rikelig med mentaltrening i tillegg. For å være ærlig så synes jeg ikke det høres helt ut som om du ønsker alt arbeidet som følger med en hund, men mest bare selskapet? Kanskje en voksen omplasseringskatt kan være noe å se etter i stedet? Anonymkode: 21aff...5f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #23 Del Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, AnonymAA skrev: Forstår dere, vil gjerne ha en venn ventende på meg når jeg kommer fra forelesning! Liker hunder som likner bjørner, f.eks akita inu, labrador, schæfer og sånne typer. Men forstår det er vanskelig når jeg er student, så tenker en mellomstor hund. Som student skjer mye impulsivt og vil ikke la hunden ødelegge noe av det, men hvordan kan man planlegge slikt? Hvilke raser kan egentlig passe meg? 41 minutter siden, AnonymAA skrev: Sirka to turer til dagen, gjerne 20 min per tur? Elsker alaskan malamute! har veldig lyst på den... Nesten så jeg mistenker at dette er spøk, du kan umulig være seriøs??!! Du vil ha en liten bjørn som venter på deg når du kommer hjem fra forelesning og du har veldig lyst på malamute, men du kan kun tilby to turer på 20 minutter?! Og hunden skal ikke få ødelegge det impulsive studentlivet? Nei vet du hva, det er dyremishandling. En hund er ikke et kosedyr, men et levende vesen som er fullstendig avhengig av deg. Livet du skisserer er ikke forenlig med en hund akkurat nå. Anonymkode: 67d28...d23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #24 Del Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, AnonymAA skrev: Sirka to turer til dagen, gjerne 20 min per tur? Elsker alaskan malamute! har veldig lyst på den... Du kan ikke seriøst mene at du har tenkt å ha en malamute på 30 kvadrat og to korte turer pr dag? Anonymkode: 67bbf...7d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #25 Del Skrevet 15. februar 2018 Bichon havanais passer godt med de kriteriene Anonymkode: ea211...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #26 Del Skrevet 16. februar 2018 On 2/14/2018 at 5:03 PM, AnonymAA said: Sirka to turer til dagen, gjerne 20 min per tur? Elsker alaskan malamute! har veldig lyst på den... Hahaha, drøm videre, en slik hund vil maltraktere leiligheten din med så lite mosjon. Hadetbra depositum. Anonymkode: 655ca...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 18. februar 2018 #27 Del Skrevet 18. februar 2018 På 16.2.2018 den 1.55, AnonymBruker skrev: Hahaha, drøm videre, en slik hund vil maltraktere leiligheten din med så lite mosjon. Hadetbra depositum. Anonymkode: 655ca...1a0 Jeg har funnet den perfekte hund for TS! Den trenger ikke luftes i det hele tatt https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114037436&fks=114037436 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #28 Del Skrevet 18. februar 2018 2 ganger 20 min er ikke tilstrekkelig for noen hunderaser. Og 30 kvadratmeter er veldig lite, særlig når det høres ut som den blir mye alene hvis du både skal være og skolen og med venner. Det virker ikke som du er helt klar over hva en hund egentlig krever. Spesielt de første ukene må du belage deg på å være med hunden konstant og bruke mye tid på å få den husren, gjøre den trygg, trene basic lydighet og alt som følger med(med mindre du tenker å adoptere en voksen hund). Skal du absolutt ha en hund må du velge en liten rase av type selvskapshund, og du blir nødt til å lufte den mer enn 40 min om dagen. Anonymkode: 277fd...eaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå