Gå til innhold

Vonde tenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. Desember borret jeg og fikk fylling i en jeksel. Samme prosedyre i midten av Januar på en annen jeksel. Begge var det såklart hull i, størst i den første som ble fikset.

Etter disse behandlingene så har jeg vondt når jeg spiser, kan overhode ikke spise feks knekkebrød, det gjør så hinsides vondt. Så jeg var hos tannlegen igjen i går for å sjekke dette, og de fant absolutt ingenting galt. Jeg hadde kun vondt i den første tannen, før behandlingen. Den andre tannen/hullet kjente jeg ingenting til, før etter det ble "fikset".

Hva kan det være da? Jeg blir gal snart!  Vurderer dra til en annen tannlege nå, for noe møkk. 

Anonymkode: d2b26...639

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn det er. Det gjør vondt og er ubehagelig lenge etterpå, men går også over etter en stund. 

Anonymkode: 18298...925

Skrevet

Kan det være at fyllingen ligger nær en nerve?

Anonymkode: bd2d1...913

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn det er. Det gjør vondt og er ubehagelig lenge etterpå, men går også over etter en stund. 

Anonymkode: 18298...925

Det er sant. Sånn er det. 

Anonymkode: b5caa...515

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. Desember borret jeg og fikk fylling i en jeksel. Samme prosedyre i midten av Januar på en annen jeksel. Begge var det såklart hull i, størst i den første som ble fikset.

Etter disse behandlingene så har jeg vondt når jeg spiser, kan overhode ikke spise feks knekkebrød, det gjør så hinsides vondt. Så jeg var hos tannlegen igjen i går for å sjekke dette, og de fant absolutt ingenting galt. Jeg hadde kun vondt i den første tannen, før behandlingen. Den andre tannen/hullet kjente jeg ingenting til, før etter det ble "fikset".

Hva kan det være da? Jeg blir gal snart!  Vurderer dra til en annen tannlege nå, for noe møkk. 

Dette er ulempene med at man nå fyller tenner med plastmateriale mot man før brukte amalgam. 

Amalgam visste og vet vi hvilke bivirkninger kan ha, mens plastmaterialene blir det nye amalgamet om noen år. De skal angivelig være fri for både det ene og det andre, men folk blir faktisk syke ogaå av den nye typen fyllinger i tillegg til ubehag i lang tid etter at fyllingene er lagt. 

Anonymkode: 8b444...c07

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at fyllingen ligger nær en nerve?

Anonymkode: bd2d1...913

Det ville i tilfellet tannlegen ha sett og tatt nerven/rotfylt tanna. Nerver i tennene er enten åpne eller tilstrekkelig lukket til at fylling er helt ok. (Regne med at tannlegen ikke jobber i bevistløs tilstand.)

Anonymkode: 8b444...c07

Skrevet
19 timer siden, Catalina Culès skrev:

Prøv en annen tannlege.

Ja, tenkte på det 

Skrevet

Jaja, får gå å sulte videre fremover da. Jævla kjedelig å leve kun på myk mat, når feks knekkebrød er det eneste jeg spiser til lunsj. 

Skrevet

Ville gått til en annen tannlege, du skal ikke ha vondt så lenge etterpå. Jeg hadde en bitteliten fylling i en av mine tenner, som iset hver gang jeg drakk noe kaldt eller gikk ute og smilte i kuldegrader, tannlegen fant ingenting galt og sjekket nøye - men la likevel fyllingen på nytt (jeg måtte ikke betale), og det ble helt fint med en gang etterpå.

Anonymkode: 3b575...2cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...