Gå til innhold

Sinnsykt vondt i puppene!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan være årsaker til at man får forferdelig vondt i puppene?

Jeg vet man kan få ømme pupper ved graviditet, men mine er ikke ømme - de er dritvonde! (såvidt jeg vet er jeg ikke gravid iallfall)

Selve brystvortene er ikke spesielt vonde eller ømme, det er resten av puppen. Rundt liksom. Særlig på "utsiden" nærmest brystkassa og på skrå på undersiden av brystvortene. Dessuten er de blitt hardere de to siste dagene. I går føltes det som om det var en kul (særlig på høyre puppen) på "yttersiden" av puppen. I dag kjennes det ikke likedan, det er mer hardt overalt.

Er det noen som vet om flere årsaker til hva dette kan være?

Om det ikke har gitt seg til over helgen så er det mulig jeg tar meg en tur til legen, men vil høre om noen har peiling på hva det kan være her først.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du bruker hormonspiral så kan det være en grunn, jeg hadde det i høst og jeg ble veldig skremt for hadde aldri opplevd noe sånt vondt før ogdet kom av min spiral men det ga seg. I dag merker jeg veldig lite til det.

Men hvis det ikke gir seg innen mandag vill jeg uannsett ihvertfall ringt til legen.

lykke til!!

Skrevet

Har du nettopp begynt på p-piller?

De ka nmedføre veldig vonde bryster.

Skrevet

Bruker ikke prevensjon og har ikke brukt det på lang tid...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du tatt en graviditetstest?

Hvis ikke, så gjør det.

Da jeg ble gravid, fikk jeg VONDE bryster lenge før testen ble positiv. Jeg kunne ikke føre dusjstrålen over brystene engang, det gjorde så J**** vondt!

Skrevet

Jeg har samme problemet! Eller,..problem å problem... hver gang jeg er premenstruell føles det som om noen har banka opp puppene mine pga at de er så ømme. (Samme ømhet som jeg får ved blåmerker).

Skrevet

Jeg har ikke tatt noen graviditetstest.

Jeg har aldri hatt ømme pupper før mensen før. Egentlig skulle jeg hatt mensen i dag, men har ikke fått den og det tror jeg er fordi jeg hadde en liten mellomblødning eller ett eller annet for et par uker siden. Så rart om jeg plutselig skulle få vondt rundt "mensentider" nå når jeg aldri har hatt det før. Men så har jeg aldri hatt mellomblødning før jeg hadde det for etp ar uker siden heller da.

Kvinnekroppen er rar, men jeg kommer uansett til å gå til legen mandag om det ikke har blitt bedre til da.

Har ogås magesmerter, vet ikke om det kan ha en sammenheng? Ikke mensensmerter, mer nesten som luftsmerter - og føler meg fryktelig opppblåst. Kanskje det kan ha en sammenheng?

Skrevet

Hmmm... jeg vil råde deg til å ta en graviditetstest.

Altså... sier ikke at du er gravid, men det høres nesten sånn ut for meg.

Mellomblødningen KAN ha vært en "festeblødning". Jeg fikk det da jeg ble gravid. Og oppblåstheten/smertene du kjenner KAN være "festesmerter".

Det første tegnet jeg merket (bortsett fra den lille blødningen) da jeg ble gravid var at puppene mine ble knallharde, vonde (ikke ømme men virkelig vonde) og at de "hovnet opp".

Skrevet

Åh, du må ikke si sånn! Vil ikke ha falske forhåpninger!! :ler: (vi er prøvere)

Jeg betviler at jeg er gravid nå, men det kan skje, jeg vet jo det. Men jeg prøver å finne masse andre mulige årsaker isteden siden jeg ikke vil få forhåpninger og bli skuffet.

Så det ER faktisk tilfelle at noen får festeblødninger altså? Trodde det var bare tull, jeg.

Skrevet

Ja, jeg fikk iallefall festeblødninger, og rett etter fikk jeg oppblåst og øm mage. (festesmerter?)

Blødningene jeg hadde stemte iallefall overens med eggløsning osv, jeg bare tenkte ikke over det da jeg hadde dem siden jeg ikke visste (eller trodde) jeg var gravid.

Siden dere er prøvere så vil jeg bare si lykke til, skal krysse fingrene for dere. :-)

(men jeg er ingen lege, så jeg bare sier at det _kan_ være graviditet... mulighetene er der iallefall)

Skrevet

Blødningene jeg hadde som jeg kaller mellomblødning kom akkurat de dagene jeg skulle ha eggløsning. :roll:

ER det fortsatt slik søndag så tar jeg en test og er den negativ (sannsynligvis) så reiser jeg til legen mandag.

Takk for rask respons iallfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...