AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 I høst var jeg på et kurs gjennom jobb. « førstehjelp ved selvmordsfare». Der hovedfokuset er hva man gjør dersom du kommer i samtale/ ser/ opplever/ hører eller på andre måter blir kjent med at en person kan være i fare for å ta sitt eget liv. Det er altså et samtaleverktøy... både før under og etter kurset har jeg kjent på mange tanker og følelser som har «blitt vekket til liv igjen». Jeg lurer på, fordi jeg er redd for at egne tidligere opplevelser og erfaringer ikke har blitt bearbeidet.. Dette da jeg opplever hverdagene som mye tyngre og belastende enn før dette kurset... hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 928ab...7e0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Du bør gå til legen og be om henvisning til psykolog, så du kan få hjelp og verktøy til å bearbeide det nå. Anonymkode: dfcf9...cd1
Daniel123 Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Om du ikke klarer å bearbeide dine egne opplevelser og erfaringer, bør du oppsøke profesjonell hjelp. Man er nødt til å legge vonde opplevelser bak seg, og komme seg videre i livet. Ellers risikerer man at nevroser begynner å blusse opp.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Du er påvirket av kurset,og blitt redd.husk at d u har ikke selvmordstanker og er nok trygg.støttee forslaget om en psykolog time,så du får ut tankene med profesjonell og kan gå videre som før. Anonymkode: bc781...56b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Trenger vel ikke å bli såå dramatisk? Anonymkode: 928ab...7e0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Så ikke at hun skreiv at hun slet med tanker f ø r kurset.å snakke med psyk er ikke dramatisk, mange gjør det. Anonymkode: bc781...56b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er påvirket av kurset,og blitt redd.husk at d u har ikke selvmordstanker og er nok trygg.støttee forslaget om en psykolog time,så du får ut tankene med profesjonell og kan gå videre som før. Anonymkode: bc781...56b Hva vet du om at jeg ikke selv har hatt slike tanker osv...? Anonymkode: 928ab...7e0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger vel ikke å bli såå dramatisk? Anonymkode: 928ab...7e0 Neivel, men da får du jobbe med problemene på egenhånd. Du bør ikke gå med disse tingene inne i deg som påvirker deg i hverdagen, så start bearbeidingen idag. Anonymkode: dfcf9...cd1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 Uff... men jeg klarer det ikke alene... men har ingen å si det til. Jeg vil ikke bli journalført hos lege/ psykolog Anonymkode: 928ab...7e0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff... men jeg klarer det ikke alene... men har ingen å si det til. Jeg vil ikke bli journalført hos lege/ psykolog Anonymkode: 928ab...7e0 Nei og det er jo nettopp derfor du bør gå til psykolog. Hvorfor vil du ikke det? Anonymkode: dfcf9...cd1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Fordi det er vanskelig med brudd i relasjoner blant annet... Anonymkode: 928ab...7e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå