AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Huff, jeg har fått omgangssyke for første gang på mange-mange år. Var litt løs i magen da jeg stod opp og hadde til tider fryktelig vonde magekramper. Ble hjemme fra jobb. Plutselig måtte jeg spy, selv om om jeg ikke var noe spesielt kvalm. Spydde tre ganger på tre timer og nå har det gått 6 timer siden sist og har ikke hatt magekramper på like lenge. Har drukket tam cola og spist salt potetgull og det virker som det går bra. Kan det ekle (spy og diaré) være overstått allerede? Kroppen og hodet verker og orker ikke å være noe oppe å gå, så er definitivt syk enda. Sliter med å få sove noe siden alt gjør så vondt. Skulle gjerne tatt en paracet men jeg er redd for å utløse mer spy Kan Biola være en idé eller blir det fort for tøft for magen? Hadde helt glemt hvor ille det er å spy, særlig på tom mage men er superglad hvis det bare blir med dette denne gangen Anonymkode: 3db3b...a89
Sh999 Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, jeg har fått omgangssyke for første gang på mange-mange år. Var litt løs i magen da jeg stod opp og hadde til tider fryktelig vonde magekramper. Ble hjemme fra jobb. Plutselig måtte jeg spy, selv om om jeg ikke var noe spesielt kvalm. Spydde tre ganger på tre timer og nå har det gått 6 timer siden sist og har ikke hatt magekramper på like lenge. Har drukket tam cola og spist salt potetgull og det virker som det går bra. Kan det ekle (spy og diaré) være overstått allerede? Kroppen og hodet verker og orker ikke å være noe oppe å gå, så er definitivt syk enda. Sliter med å få sove noe siden alt gjør så vondt. Skulle gjerne tatt en paracet men jeg er redd for å utløse mer spy Kan Biola være en idé eller blir det fort for tøft for magen? Hadde helt glemt hvor ille det er å spy, særlig på tom mage men er superglad hvis det bare blir med dette denne gangen Anonymkode: 3db3b...a89 Det verste er nok over nå ja, siden du ikke har kastet opp på mange timer. Sånt pleier heldigvis å gå fort over, men en føler seg slapp og småsyk en del dager etterpå av etterdønningene. Selv kastet jeg bare opp en gang når jeg hadde det sist. Ville holdt meg unna biola de neste timene. Så kan du prøve å få ned en paracet med litt iskaldt vann, går sikkert bra. Masse god bedring
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Det høres jo ut som det verste er over. Omgangssyke er helt jævlig, du har min store sympati. Men ang. colaen, så er ikke det det beste. Om det er vanlig cola så inneholder det så mye sukker. Og sukkeret driver væsken ut i tarmen og da taper du mer. Denne myten om dau cola er visst fryktelig vanskelig å bli kvitt. 50-50 farris og eplejuice er veldig bra. Da får du i deg både sukker og salt. Og i passe mengder. Biola kan du prøve deg på i morgen. God bedring Anonymkode: ecd81...c5b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Ta en Paracet og svelg ned med vann. Så tar du deg en pause sånn at magen ikke får sjokk. Fortsett å supe tam cola og spis det som frister sakte ikke for mye på en gang. Det værste er nok over Anonymkode: f3261...2de
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Takk for det Håper virkelig det verste er over Da avventer jeg med Biola til tidligst i morgen, og skal prøve å få ned en paracet. Ibux er vel fort verre for magen ser jeg for meg. Hodepinen er helt uutholdelig!! Anonymkode: 3db3b...a89
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo ut som det verste er over. Omgangssyke er helt jævlig, du har min store sympati. Men ang. colaen, så er ikke det det beste. Om det er vanlig cola så inneholder det så mye sukker. Og sukkeret driver væsken ut i tarmen og da taper du mer. Denne myten om dau cola er visst fryktelig vanskelig å bli kvitt. 50-50 farris og eplejuice er veldig bra. Da får du i deg både sukker og salt. Og i passe mengder. Biola kan du prøve deg på i morgen. God bedring Anonymkode: ecd81...c5b Nei, Cola er sikkert ikke det beste, men det var det eneste som fristet synes spy som smaker cola er til å leve med Men takk, det er helt ille å kaste opp. Er vel en grunn til at dette er noe jeg har fortrengt fra barndommen! Men det blir vel flere runder med barn i hus! Anonymkode: 3db3b...a89
Gjest N-Nøff Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo ut som det verste er over. Omgangssyke er helt jævlig, du har min store sympati. Men ang. colaen, så er ikke det det beste. Om det er vanlig cola så inneholder det så mye sukker. Og sukkeret driver væsken ut i tarmen og da taper du mer. Denne myten om dau cola er visst fryktelig vanskelig å bli kvitt. 50-50 farris og eplejuice er veldig bra. Da får du i deg både sukker og salt. Og i passe mengder. Biola kan du prøve deg på i morgen. God bedring Anonymkode: ecd81...c5b Cola er faktisk veldig bra. Dersom man spyr så svir det ikke like mye med cola i magen.
Gjest N-Nøff Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, Cola er sikkert ikke det beste, men det var det eneste som fristet synes spy som smaker cola er til å leve med Men takk, det er helt ille å kaste opp. Er vel en grunn til at dette er noe jeg har fortrengt fra barndommen! Men det blir vel flere runder med barn i hus! Anonymkode: 3db3b...a89 Det er litt forskjell fra gang til gang, men sist jeg hadde spydde jeg vel i 1 døgn. Helt jævlig. Så ikke snakk.. ligger her med feber og er kvalm. Tørket opp spy fra nien andre i går
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 Det florerer med omgangssyke nå. Tips for å forhindre gjensmitte: -grundig håndvask med såpe før måltider,etter kontakt med smittet person -eget håndkle til den syke -bruk engangshamsker (eller gummihansker som kastes etter bruk) ved håndtering av oppkast. -isoler den/de smittede til faren er over -barn i barnehage SKAL være hjemme 48t etter siste oppkast/diare uansett hvor god form de føler seg. De minsker faren for resmitte... Anonymkode: 7e926...a57 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 48 minutter siden, Neinøff skrev: Det er litt forskjell fra gang til gang, men sist jeg hadde spydde jeg vel i 1 døgn. Helt jævlig. Så ikke snakk.. ligger her med feber og er kvalm. Tørket opp spy fra nien andre i går Huff! Det er ille! God bedring Anonymkode: 3db3b...a89
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det florerer med omgangssyke nå. Tips for å forhindre gjensmitte: -grundig håndvask med såpe før måltider,etter kontakt med smittet person -eget håndkle til den syke -bruk engangshamsker (eller gummihansker som kastes etter bruk) ved håndtering av oppkast. -isoler den/de smittede til faren er over -barn i barnehage SKAL være hjemme 48t etter siste oppkast/diare uansett hvor god form de føler seg. De minsker faren for resmitte... Anonymkode: 7e926...a57 Har aldri vasket så mye som de siste dagene, men guttungen spydde på meg så da var det vel uungåelig likvel Er 48 timers-regelen det som forventes ift jobb også eller bør det gå greit å dra på jobb etter 24 timer? Jeg jobber i et lite kontorlandskap og kan velge å holde meg for meg selv (spise lunsj på plassen feks). Anonymkode: 3db3b...a89
Gjest N-Nøff Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff! Det er ille! God bedring Anonymkode: 3db3b...a89 Takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå