Gå til innhold

Redd for å bestille legetime..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste månedene hatt en føflekk som har klødd en del og derfor har den også blødd litt. Det har formet seg en ru tynn skorpe oppå som også klør og som ikke vil gå vekk. Området er også ømt dersom jeg trykker på det og føflekken er avlang og "fader" vekk. 

De aller fleste over 50 i familien min har fjernet føflekker fordi de kunne utvikle seg eller fordi de endte opp med hudkreft, og jeg er livredd for at jeg har det samme. I august dro jeg til legen for å sjekke om alt så OK ut siden jeg hadde opplevd noen fargeendringer på et par føflekker, men siden jeg kun er 20 så legen på dem og mente at det ikke vare noe å bekymre seg over. 

Jeg vet at jeg bør bestille legetime så fort som mulig, jeg har også fått en ny fastlege, men jeg er livredd for å ikke bli tatt seriøst pga alderen min. Bør jeg ringe legekontoret om morgenen og be om hastetime eller være fornøyd med å få en legetime om et par uker? Er det noe annet jeg burde legge til for å bli tatt seriøst? 

Anonymkode: 35183...78d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier «jeg skal sjekke en føflekk». Enkelt og greit.

Dersom legen på noe vis (og mot all folkeskikk og sannsynlighet) ikke tar deg seriøst så sier du bestemt men høflig «vet du, dette er ikke ok oppførsel. Nå beklager du deg og tar den føflekken på alvor.» 

Leger, som 99,9 % av befolkningen i Norge, hater konfrontasjoner. Vær en sånn person som ikke er redd for konfrontasjoner og de 99,9 % ligger for dine føtter. ;) 

Anonymkode: 0dc3d...9ad

Skrevet

Si at du skal sjekke en føflekk som klør og blør. Det er alvorlig, den bør fjernes uansett. Du bør få time innen en uke.

Anonymkode: c6f63...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...