Gå til innhold

Ruter anmeldt for falsk forklaring


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber i Ruter. Det er bare en glipp. Feil dokument som ble sendt ved et uhell. Slikt skjer.

Anonymkode: acc7b...ab0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bevis-forfalskning. Det er bare en "glipp" fordi de ble tatt. 

Det er synd at de kun risikerer foretaksbot. Virksomhetens ledere burde bli stilt personlig ansvarlig og siktet. 

Anonymkode: 7762e...56a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Glipp"? LOL! Et ord alle drittfolk bruker når de har prøvd seg med vilje å jukse eller lyve seg unna noe, men blir tatt for det. Til pass for dem.

Anonymkode: 68583...005

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i Ruter. Det er bare en glipp. Feil dokument som ble sendt ved et uhell. Slikt skjer.

Anonymkode: acc7b...ab0

Det må jo være alvorlig glipp siden det blir en politisak og avhør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolker det slik at han ikke gjorde noe galt i følge reglene i mai. Så har Ruter strammet inn reglene i august og forsøker å få han dømt etter disse for noe han gjorde mens de gamle reglene gjaldt. Men andre ord manipulering av bevis.

Ellers er det rimelig provoserende at de slipper fengsel men kommer seg unna med en bot hvis de blir dømt. Jeg har inntrykk av at alle offentlige organer slipper unna med foretaksbot mens når det gjelder private selskaper så må enkeltindivider sone.

Anonymkode: 70d4a...492

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber i Ruter. Det er bare en glipp. Feil dokument som ble sendt ved et uhell. Slikt skjer.

Anonymkode: acc7b...ab0

 Nå er det ikke sånn man slipper unna med falsk forklaring til politiet kun fordi man sier "det var en glipp slikt skjer".     

Anonymkode: ec9d4...a34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spennende her er jo hvor lang tid det går før Ruter rapper ideen til denne karen og lanserer en slik app selv. Siden det er slått fast at det er lov å dele billetter, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guile said:

Det spennende her er jo hvor lang tid det går før Ruter rapper ideen til denne karen og lanserer en slik app selv. Siden det er slått fast at det er lov å dele billetter, mener jeg.

Spørs det. Hvis du sjekker de oppdaterte reglene så er ikke dette lov lenger. "Overføring på annen måte enn via Ruters app er ulovlig."

Anonymkode: 70d4a...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørs det. Hvis du sjekker de oppdaterte reglene så er ikke dette lov lenger. "Overføring på annen måte enn via Ruters app er ulovlig."

Anonymkode: 70d4a...492

Så man kan ikke dele billett elektronisk uten også å bytte mobil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer spennende at det da er ulike betingelser for samme billett? Dele reisekort er lov, dele mobilbillett er ikke lov? Såvidt jeg vet har de kommunisert i det uendelige at periodebilletten er upersonlig. Derfor får du gebyr hvis du har glemt billetten hjemme og blir tatt i kontroll; noen andre kan ha lånt den. 

Dette blir en fin smørje å forholde seg til. Samme billett, ulike regler. Bare vent, når det har gått en stund og alle har glemt dette, så lanserer Ruter dette som noe nytt og revolusjonerende. Masse skryt og plusspoeng i media.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pipaluk said:

Så man kan ikke dele billett elektronisk uten også å bytte mobil? 

Nei, er det papirbillett må papiret sendes videre. Er det app billett må mobilen sendes videre.

Anonymkode: 70d4a...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er det papirbillett må papiret sendes videre. Er det app billett må mobilen sendes videre.

Anonymkode: 70d4a...492

Kanskje løsningen blir at folk bruker forskjellige mobiler? Mobiler med billett på deling? 

Anonymkode: a186f...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel en løsning for å sende billetten fra mobil 1 til mobil 2 da. Og når billetten er lastet inn på mobil 2 blir den automatisk ugyldig på mobil 1. Og denne prosedyren kan du gjøre maks 3 ganger. 

Tipper jeg. Bruker ikke Ruter app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Guile skrev:

De har vel en løsning for å sende billetten fra mobil 1 til mobil 2 da. Og når billetten er lastet inn på mobil 2 blir den automatisk ugyldig på mobil 1. Og denne prosedyren kan du gjøre maks 3 ganger. 

Tipper jeg. Bruker ikke Ruter app. 

Jepp, stemmer nok bra det. Altså er det dårligere funksjonalitet i appversjonen enn når man har billetten på et av smartkortene (de eldre plastkortene med RFID brikke som holder billetten). Det er faktisk ganske dårlig, for hvis man kjøper et månedskort som   familiemedlemmer kan dele, så holder det jo ikke med maks tre overføringer. Det er jo bare f. eks. fra mor til far, videre til barn og tilbake til mor igjen. 

Anonymkode: 9f3a7...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Spørs det. Hvis du sjekker de oppdaterte reglene så er ikke dette lov lenger. "Overføring på annen måte enn via Ruters app er ulovlig."

Anonymkode: 70d4a...492

Ruter kan dra til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...