Gå til innhold

Hvorfor jeg er "gjest"...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tar meg ofte i å lure på om dem som kommer med dumme kommentarer enten har:

- for mye tid til overs

eller

- bruker diskusjonsforumet som sin egen lille dumpingplass for mentalt søppel og oppdemmet aggresjon.

- Eller en kombinasjon av det over.

Jeg har en annen teori:

Det er en del eldre kvinner (i hvertfall til sinns) som er bittre, sure og misunnelige. Det kan være det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Furu skrev:

Men da er det ikke den reelle anonymiteten du mener. Da mener du at du ikke vil ødelegge "imaget" du selv har skapt her inne ?

det er jo noen her inne som blir slaktet for alt de sier her inne med sine nick. Så da blir det vel for å ikke ødelegge "imaget" sitt da... ??

Syns ikke det er så rart, så mange usakligheter og spydige kommentarer man kan få så kommer jeg også til å være gjest eller anonym en gang.

Skrevet

Skjeønner ikke helt hvor alle disse spydighetene du snakker om finnes hen, men du er kanskje en veldig hårsår person? Synes de fleste oppfører seg meget bra her jeg... Med unntak av noen gjester? :tunge1:

Skrevet

Jeg synes det virker som om mange av de faste gjestene som var veldig på å komme med kommentarer på blant annet rettskriving og så videre, har gitt seg. Noen skjønner kanskje hvem jeg mener, og det er lenge siden jeg har sett de her inne? :roll:

Tror nok helt fint at folk som kjenner meg litt kunne klart å kjenne meg igjen. Det er ikke så mange jenter som studerer data (dessverre) og også andre ting som jeg har sagt her.

Men jeg har vurdert risikoen for å bli gjenkjent som liten og i tillegg, det gjør meg ingenting å bli gjenkjent. Så mange statshemmeligheter har jeg ikke lagt ut her. :ler: Dessuten skriver jeg ingenting på sex-forumet og sambo nevnes, tja, ikke så mye? Men tror ikke han tar skade av det jeg sier heller.

Dersom jeg engang skulle ha behov for å lufte et veldig ømtåelig tema ville jeg kanskje brukt gjeste-nick. Så det trenger vel ikke være enten-eller? Men det har enda ikke vært aktuelt.

Og uansett, det å få følelsen av å kjenne noen og at andre personer kjenner igjen deg på et forum oppveier langt på vei andre negative ting ved å bruke et fast nick.

Skrevet

Det må da være lov å påpeke skrivefeil når de er så vanvittige at det er nærmest umulig å lese hva som står i innlegget. Noe av det verste er de som i tillegg til å skrive masse feil - også utelater enhver bruk av tegn, innleggene er totalt blottet for komma og punktum - og det er vel ikke et tegn på dysleksi - det er vel mer et tegn på uvitenhet og latskap ? I det siste har det vært endel innlegg som jeg har måttet gi opp å lese pga dette.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det må da være lov å påpeke skrivefeil når de er så vanvittige at det er nærmest umulig å lese hva som står i innlegget. Noe av det verste er de som i tillegg til å skrive masse feil - også utelater enhver bruk av tegn, innleggene er totalt blottet for komma og punktum - og det er vel ikke et tegn på dysleksi - det er vel mer et tegn på uvitenhet og latskap ? I det siste har det vært endel innlegg som jeg har måttet gi opp å lese pga dette.

Jeg har lest mange innlegg her inne. Veldig mange. Og ikke en eneste gang har jeg hatt problemer med å forstå hva som skrives. Så NEI, jeg synes ikke du har rett til å rakke ned på folk som har masse skrivefeil. Tenk deg selv i samme situasjon, om du bare ikke klarer å skrive rett av en eller annen grunn: For et handikap! Ikke bare blir du minnet på det over alt i samfunnet, men her inne også! Nei, du har ikke noen rett til å rakke ned på andres handikap. Og hva vet du om hva det skyldes eller ikke?

Mvh "Anonyma"

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er så mye enklere skriver en om en har navn. HVA?

Skrevet

Anomyma - jeg har faktisk aldri rakket ned på noen for deres skrivefeil - jeg skriver det her på helt generelt grunnlag.

Hvis du ikke har hatt problemer med visse innlegg - så har du ikke lest de samme innleggene som meg. Det er faktisk ikke dysleksi når man skriver en halv side i ett uten å bruke et eneste tegn - det er bare uhyre anstrengende å lese - og jeg gidder ikke bruke tid på det.

Skrevet
Det må da være lov å påpeke skrivefeil når de er så vanvittige at det er nærmest umulig å lese hva som står i innlegget. Noe av det verste er de som i tillegg til å skrive masse feil - også utelater enhver bruk av tegn' date=' innleggene er totalt blottet for komma og punktum - og det er vel ikke et tegn på dysleksi - det er vel mer et tegn på uvitenhet og latskap ? I det siste har det vært endel innlegg som jeg har måttet gi opp å lese pga dette.[/quote']

Hva i all verden har dette med saken å gjøre?

Skrevet

Det var et svar på innlegget til Scheherazade over her:

Jeg synes det virker som om mange av de faste gjestene som var veldig på å komme med kommentarer på blant annet rettskriving og så videre, har gitt seg. Noen skjønner kanskje hvem jeg mener, og det er lenge siden jeg har sett de her inne?

Og Gjest under dette innlegget som påstår at h*n aldri har kommet over innlegg som er vanskelige å lese:

Jeg har lest mange innlegg her inne. Veldig mange. Og ikke en eneste gang har jeg hatt problemer med å forstå hva som skrives. Så NEI, jeg synes ikke du har rett til å rakke ned på folk som har masse skrivefeil.

Jeg bare sa at det faktisk må være lov å påpeke at enkelte innlegg er veldig vanskelige å lese - ikke pga skrivefeil - men pga at det er noen som ikke har lært elementær tegnsetting. De kan skrive side opp og side ned uten å ha med et eneste punktum, komma eller avsnitt. Har aldri hørt at dyslektikere har problemer med tegnsetting.

Skrevet
Furu skrev:

Men da er det ikke den reelle anonymiteten du mener. Da mener du at du ikke vil ødelegge "imaget" du selv har skapt her inne ?

Jo, det er det.

Når man identifiserer seg nok med brukerprofilen sin, vil mange ikke lengre føle seg anonym. Poenget her er hva mange FØLER.

At du vil redusere det til et image "kompleks" er bare trist.

Skrevet
Det må da være lov å påpeke skrivefeil når de er så vanvittige at det er nærmest umulig å lese hva som står i innlegget. Noe av det verste er de som i tillegg til å skrive masse feil - også utelater enhver bruk av tegn' date=' innleggene er totalt blottet for komma og punktum - og det er vel ikke et tegn på dysleksi - det er vel mer et tegn på uvitenhet og latskap ? I det siste har det vært endel innlegg som jeg har måttet gi opp å lese pga dette.[/quote']

Heh. Da kan en jo spørre seg hvem det er som lider av manglende intuisjon. Aldri har jeg kommet over et innlegg jeg måtte gi opp å lese.

Kan det tenkes at du har en altfor lav terskel? :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Det var et svar på innlegget til Scheherazade over her:

Og Gjest under dette innlegget som påstår at h*n aldri har kommet over innlegg som er vanskelige å lese:

Jeg bare sa at det faktisk må være lov å påpeke at enkelte innlegg er veldig vanskelige å lese - ikke pga skrivefeil - men pga at det er noen som ikke har lært elementær tegnsetting. De kan skrive side opp og side ned uten å ha med et eneste punktum, komma eller avsnitt. Har aldri hørt at dyslektikere har problemer med tegnsetting.

Nei, jeg har ikke sagt at det ikke kan være vanskelig å lese dem. Jeg har sagt at jeg ikke har problemer med å forstå dem. De kan være tungleste, men man velger jo selv om man vil lese et inlegg eller ikke!

mvh "Anonyma"

Skrevet

Ja, har sikkert en forferdelig lav terskel idag :wink:

Jeg tar tilbake det jeg sa om at dyslektikere ikke har problemer med tegnbruk - for det har jeg funnet ut at de faktisk har - beklager, beklager. Tar tilbake det jeg sa over om uvitenhet og latskap :oops:

Gjest Daniella_
Skrevet

Enig i nr 3.

Folk her klarer til og med å gå på personangrep på anonyme her, patetisk. Har skjedd meg når jeg ville være anonym blandt annet.

Men dem om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...