AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Har time hos lege om underkant av 3 uker pga å sjekke effekt av medisin.. men nå i dag avlyste jeg timen.. orker ikke lege... orker ingenting Anonymkode: d3d84...cc4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Nei vel. Hvis du ikke tar ansvar for egen helse gjør ingen andre det heller. Du må jo selv leve med konsekvensene av de valgene du tar, ingen kan tvinge deg. Bare husk at å la være er også et valg, med sine konsekvenser. Anonymkode: e686d...2f8 4
Gjest supernova_87 Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Du vet ikke hvordan du føler deg om 3 uker. Å avlyse 3 uker på forhånd er vel ikke nødvendig, fristen for å unngå straffegebyr om man ikke møter opp er vel 24 timer. Ring opp igjen i morgen og få en ny time. Gjerne en rask en da det virker som du trenger hjelp og noen å snakke med litt kvikkt. Det er også mulig (noen steder i alle fall, og gjerne hvis kjenner fastlegen din litt) å få legen til å ringe deg tilbake, kanskje han har noen gode råd å komme med for at du skal klare å komme deg på timen, dette kan jo også være nyttig for ham å vite at medisinen gjerne ikke har den effekten den skal. Hvor lenge siden var det du begynte? Noen medisiner tar noen uker, selv med riktig dose, andre trenger andre medisiner, andre doser eller andre løsninger. Det finnes hjelp. Dersom du trenger akutt hjelp og noen å snakke med kan du oppsøke legevakten. Du orker litt. Og etter du har gjennomført kan du være virkelig fornøyd med deg selv og slappe av resten av dagen/uka. Gjør en bitteliten ting hver dag som er en utfordring, da blir ting saktesakte men litt etter litt lettere.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Jeg ber ikke om ny time. Legen kjenner meg og lar meg være om jeg ikke kommer. Anonymkode: d3d84...cc4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 Jeg gjør alt jeg skal selvom følelsen «jeg orker ikke noe» er der.. Anonymkode: d3d84...cc4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 Er du deprimert? Har du noen å snakke med? Eller holder du deg helt for deg selv? Jeg er også veldig flink til å unnvike, men det går bare utover meg selv. Utrolig kjipt. Hos meg er det angst og depresjon. Anonymkode: 8474f...bfd 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 Vet ikke om jeg er deprimert. Vanskelig å måle slikt på meg- fordi sett ut fra funksjonsnivå er alt som det skal.. det vonde, svarte og håpløse er inni meg. Alt annet fungerer godt. Derfor er dere ingen som merker eller tror eller ser at jeg har det vanskelig. Anonymkode: d3d84...cc4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei vel. Hvis du ikke tar ansvar for egen helse gjør ingen andre det heller. Du må jo selv leve med konsekvensene av de valgene du tar, ingen kan tvinge deg. Bare husk at å la være er også et valg, med sine konsekvenser. Anonymkode: e686d...2f8 Det var veldig nedlatende av deg. Du vet ikke hva som ligger bak. Tror neppe denne typen svar hjelper særlig. Du høres lite sympatisk ut. Veldig ekkel måte å svare på. Anonymkode: 99966...771 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 Det gjør ikke noe om folk svarer ufint- er vant til det.. er en grunn til at jeg har unnvikende trekk.. så.. det går fint. Anonymkode: d3d84...cc4
Gjest supernova_87 Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør ikke noe om folk svarer ufint- er vant til det.. er en grunn til at jeg har unnvikende trekk.. så.. det går fint. Anonymkode: d3d84...cc4 Men hva er du ute etter da? Hva er problemstillingen din på en måte? Du skriver en tråd hovedsaklig om at du ikke orker å gå til legen, noe det virker som du selv vet at du burde. Når du får oppmuntring til å gjøre det eller påpeke ingen at å la være bare går utover deg avviser du begge deler. At noen påpeker at det er du selv som må passe på deg selv er jo ikke ufint, men virkeligheten. Ønsker du hjelp til noe?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 Jeg ønsker hjelp, men jeg vet ikke til hva Anonymkode: d3d84...cc4
Blod Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring og personangrep. Blod, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om jeg er deprimert. Vanskelig å måle slikt på meg- fordi sett ut fra funksjonsnivå er alt som det skal.. det vonde, svarte og håpløse er inni meg. Alt annet fungerer godt. Derfor er dere ingen som merker eller tror eller ser at jeg har det vanskelig. Anonymkode: d3d84...cc4 Men kan fint være deprimert selv om man fungerer i hverdagen og det ikke synes utenpå. Jeg også fungerer i hverdagen, men har det langt fra bra psykisk fordet. Jeg er en mester på å vise et annet ansikt det det sanne. En ting jeg har lært i terapi, er at om man aldri får uttrykt seg og bare blir nedtrykt både av seg selv og andre, så blir man deprimert. Prøv å skriv ned tankene dine, kun for deg. Skriv hva du føler. Det var et skritt i riktig retning for min del ihvertfall. Anonymkode: 8474f...bfd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå