Gå til innhold

PTSD og NAV?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg skal utredes for PTSD og hørte fra psykologen jeg går til at dette vil ha stor effekt for veien videre og i forhold til hjelp fra NAV, men jeg fikk ikke spurt om hva dette innebærer, så jeg spør her:

Noen som vet hva det vil si og hvordan vil veien videre bli om jeg får diagnosen PTSD?

Anonymkode: ca68b...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir akkurat det samme, bortsett fra at du og psykologen får noe mer konkret å jobbe med. 

Med riktig hjelp og riktig diagnose kommer du deg opp etterhvert

Anonymkode: 0ad4a...808

• Liker 1
Skrevet

Nav er så mangt. 

Om du utredes for en diagnose så er det ikke sikkert du har diagnosen. Om du har en diagnose så må jo målet være å bli frisk? 

Anonymkode: 58c05...ace

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heisann. Jeg skal utredes for PTSD og hørte fra psykologen jeg går til at dette vil ha stor effekt for veien videre og i forhold til hjelp fra NAV, men jeg fikk ikke spurt om hva dette innebærer, så jeg spør her:

Noen som vet hva det vil si og hvordan vil veien videre bli om jeg får diagnosen PTSD?

Antagelig vil du få AAP hos NAV og gå til behandling (eller noe annet fremtidsrettet). Behandling hos psykolog  vil hjelpe deg med ptsd-diagnosen (som er forskjellig fra person til person, alvorlighetsgrad og hvilket trauma) og lære deg å takle skole og arbeidsliv.

Jeg startet med det for 1 år siden ca og skal tilbake på skolebenken til høsten.

Anonymkode: 53bdc...5fe

Skrevet

Jeg opplevde at min saksbehandler ble mye mer imøtekommende og villig til å finne gode løsninger for meg etter at PTSD-diagnosen var satt og funksjonsvurdering gjort av psykolog. Fastlege sendte inn søknad på AAP etter at jeg ble sykmeldt med mistanke om depressiv episode. (Hadde ikke tjent opp rettigheter til sykepenger, var student) De første møtene ned nav, før diagnosen/psykologvurderingen, var fæle. Fikk følelsen av at jeg bare burde skjerpe meg, og at saksbehandler mente jeg hadde vondt i viljen og bare burde pelle meg tilbake til studiene.

Anonymkode: eaeaf...926

Skrevet

Takk for svar. Selvfølgelig er målet mitt å bli frisk og jeg går til behandling, men er ganske tidlig i prosessen selv om jeg har gått sykemeldt et år nå. Jeg bare lurte litt om veien videre, ikke at jeg bare skal snylte på NAV, men hørte jeg hadde litt mer rettigheter :)

Skrevet (endret)

For min del ble nav veldig imøtekommende i det jeg fikk ptsd som diagnose, da var det plutselig veldig greit at min eneste aktivitet er behandling hos psykolog.

Endret av Live88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...