AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Hei. Når jeg har menstrasjon får jeg alltid mageknip, flere som har det slik? Er skikkelig vondt så jeg må stoppe opp og puste meg igjennom det. Kjennes også noen ganger ut som jeg sprekker der nede, mot endetarmen. Erfaringer? Anonymkode: e2734...daf
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Mange har litt menstruasjonssmerter, men er de voldsomme kan det være du har endometriose Anonymkode: 610de...4e7
Shamgura Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Snakk med legen din om det. En skal ikke ha så vondt at hverdagen stopper opp. Da må man ha hjelp. Jeg har endometriose selv, og det er helt forferdelig.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 Jeg hadde sterke menssmerter helt til jeg fikk barn. Måtte ta smertestillende de første to tre dagene av mens for å fungere. Men var ikke endometriose for min del, går an å ha sterke menssmerter uten at det er det. Prøv med smertetillende som Ibux eller Proxan, hvis det ikke hjelper kan det være greit å oppsøke lege. Anonymkode: 55d8b...4f3 1
Aurora** Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 Jeg sleit med sterke menssmerter (har ikke endometriose) og det var helt jævlig når det sto på som verst. Lå å vrei meg i smerte og kunne få kramper i låra. Jeg bruker cataflam og Paracet. Det har virkelig reddet meg! Kan anbefales på det sterkeste. Dra til legen og hør med han 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Når jeg har menstrasjon får jeg alltid mageknip, flere som har det slik? Er skikkelig vondt så jeg må stoppe opp og puste meg igjennom det. Kjennes også noen ganger ut som jeg sprekker der nede, mot endetarmen. Erfaringer? Anonymkode: e2734...daf Bli undersøkt for endometriose. Anonymkode: 7f74d...5fb
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 Jeg har også sterke menssmerter. Når jeg var ung var de helt ekstreme. Ingen smertestillende hjalp, selv om jeg fikk sterke av legen, men de mildnet det noe. Jeg har ikke endometriose, så man må absolutt ikke ha det fordi man har sterke menssmerter. Generelt så hjelper NSAIDS, altså Ibux, Voltaren, Naproxen ol. De skal tas så fort man kjenner smertene, helst før. Jeg fikk råd om å begynne dagen før jeg fikk mensen og det hjalp faktisk bedre. Men da må man ha regelmessig mens. Anonymkode: 926bc...012
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 Jeg har havnet på sykehuset to ganger på grunn av sterke mensensmerter. Legene har rett og slett trodd at jeg hadde noe annet alvorlig og ble undersøkt for endometriose. For min del var det bare veldig sterke mensensmerter, men lurt å finne ut av det likevel. Anonymkode: 30713...208
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå