Gå til innhold

Var 90-tallet det beste tiåret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var 90-tallet det siste gode tiåret? Jeg er født i 1978 og spør du meg så har verden gått nedover siden tusenårsskiftet, Når jeg ser tilbake til 80 og 90-tallet så husker jeg hvor mye gladere folk generelt var og hvor enklere samfunnet var enn hva som er tilfellet i dag. Vi hadde bedre TV-serier og bedre filmer og ikke minst musikken var mye bedre enn det vi har i nyere tid. Vi hadde ikke politisk korrekthet i samfunnet, Ingen røykelover, Mindre forbud mot diverse ting og ikke Miljødebatten. Begynnelsen av 2000-tallet var på mange måter en forlengelse av 90-tallet, Men det forandret seg drastisk rundt 2006/07 og etter min mening ikke til det bedre. Hva mener du, Var 90-tallet det siste store tiåret?

Anonymkode: 96096...253

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er født i 1992 samme året som Russland så solen etter 70 år med mørketid. jeg husker fremdeles mamma røkte på restauranten. Idag har jeg har ikke jobb selv om jeg vil jobbe med barnehage, butikk, parkeringsvakt, bensinstasjon ect. Var det lett før og få seg jobb?

Skrevet

Jeg syntes musikken, klesstilen , tv-seriene og mangelen på røykelover var ræva på 90-tallet. Stinka røyk i alle hjem og biler og restauranter , grøsser. 

Enda verre var det med tellerskrittene og det faktum at telefonlinja ble opptatt når man satt på internet , det ville ikke far ha noe av på dagtid så da ble det til at jeg satt oppe å surfet på nettene. Var av den grunn ikke alltid like opplagt på skolen. Nei vettu hva.

Verste var vel mangelen på miljø debatten og fokus på miljøet. De som ikke ønsket forurense eller ødelegge jordkloden ble betegnet som skrullinger og hippier fra natur og ungdom

Skrevet

JEg savner ikke fortiden, dette er en god tid. en viktig tid og skjebnens tid da store ting kommer til å skje.

Skrevet
14 minutter siden, sint og etnisk nor skrev:

Jeg er født i 1992 samme året som Russland så solen etter 70 år med mørketid. jeg husker fremdeles mamma røkte på restauranten. Idag har jeg har ikke jobb selv om jeg vil jobbe med barnehage, butikk, parkeringsvakt, bensinstasjon ect. Var det lett før og få seg jobb?

En ting som var negativt med 90-tallet var økonomi krisen i 1992-93, Også var det generelt en stor arbeidsledighet.

Skrevet

Jeg er født i 1979 og er selvsagt helt enig:fnise: 

Anonymkode: f1fd3...724

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg syntes musikken, klesstilen , tv-seriene og mangelen på røykelover var ræva på 90-tallet. Stinka røyk i alle hjem og biler og restauranter , grøsser. 

Enda verre var det med tellerskrittene og det faktum at telefonlinja ble opptatt når man satt på internet , det ville ikke far ha noe av på dagtid så da ble det til at jeg satt oppe å surfet på nettene. Var av den grunn ikke alltid like opplagt på skolen. Nei vettu hva.

Verste var vel mangelen på miljø debatten og fokus på miljøet. De som ikke ønsket forurense eller ødelegge jordkloden ble betegnet som skrullinger og hippier fra natur og ungdom

Jeg kan ikke se hvordan hverken musikken, TV-serier,filmer eller klesstilen var ræva på 90-tallet. Og på restauranter/kafeer så var det pålagt med eget røykerom.

Ja, Internett var ikke like lettvint eller billig som det er i dag. Men synes du at det er positivt at internett har tatt over verden?

Miljødebatten kom for alvor opp rundt 2004/05, Inntil da så var det ingen som tok grønningene seriøst, Personlig så tror jeg ikke på at klimaforandringer er menneskeskapt.

• Liker 1
Skrevet

Denne serien oppsummerer vel 90-tallet :fnise:

Skrevet

Alle årtier sin sjarm 😊 husker godt 90årenes 11% rente på huslån, det var ikke bra. Nå levde jeg ikke på 60 tallet, men ser for meg det var det beste tiår til nå.

Anonymkode: 62ac1...fab

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle årtier sin sjarm 😊 husker godt 90årenes 11% rente på huslån, det var ikke bra. Nå levde jeg ikke på 60 tallet, men ser for meg det var det beste tiår til nå.

Anonymkode: 62ac1...fab

Men så var boligprisene også langt lavere. Man kunne få en leilighet på Løkka til godt under en mill. Og det var betydelig enklere å få en grei jobb. 

Så ja, jeg er i stor grad enig med TS. Alt var selvfølgelig ikke like bra den gangen, men på det jevne, så var det nok et bedre tiår. Mindre stress, mindre jobbing, og jeg husker en periode der jeg faktisk hadde ferie/fritid og et liv av betydning. 

Anonymkode: 5cc24...27a

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet

Ja.. samfunnet beveger seg i en negativ retning, dessverre. 

Skrevet

Den største verdien er alle de menneskene som nå er borte grunnet alderdom. 

Blir interessant å se nå som 68-erne skal styre skuten uten inngripen fra kulissene. 

68-erne har ikke roen i kroppen. Det er faktisk utrolig ubehagelig. Ikke for dem selv, men alle andre. 

Anonymkode: e8aa2...079

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den største verdien er alle de menneskene som nå er borte grunnet alderdom. 

Blir interessant å se nå som 68-erne skal styre skuten uten inngripen fra kulissene. 

68-erne har ikke roen i kroppen. Det er faktisk utrolig ubehagelig. Ikke for dem selv, men alle andre. 

Anonymkode: e8aa2...079

68'erne har vel mer eller mindre gått av med pensjon. De som var unge radikale, studenter i tyveårene i 68 (som begrepet som regel brukes om), er jo i 70-årene nå. 

Men deres barn igjen, som var unge et tiår eller to senere, er nå i ledelsesposisjoner. "Skitsekkgenerasjonen" har etterhvert blitt godt voksne, er nå i femtiårene og har ofte styrende posisjoner, og samfunnet bærer preg av mindre samhold og mer "rå kapitalisme" enn for bare noen tiår siden. 

Anonymkode: 5cc24...27a

• Liker 1
Skrevet

Nei, 80-tallet var det beste.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var 90-tallet det siste gode tiåret? Jeg er født i 1978 og spør du meg så har verden gått nedover siden tusenårsskiftet, Når jeg ser tilbake til 80 og 90-tallet så husker jeg hvor mye gladere folk generelt var og hvor enklere samfunnet var enn hva som er tilfellet i dag. Vi hadde bedre TV-serier og bedre filmer og ikke minst musikken var mye bedre enn det vi har i nyere tid. Vi hadde ikke politisk korrekthet i samfunnet, Ingen røykelover, Mindre forbud mot diverse ting og ikke Miljødebatten. Begynnelsen av 2000-tallet var på mange måter en forlengelse av 90-tallet, Men det forandret seg drastisk rundt 2006/07 og etter min mening ikke til det bedre. Hva mener du, Var 90-tallet det siste store tiåret?

Og vi hadde ikke innvandring. Noe så klart, men ikke i den skalaen vi ser i dag.

Ja jeg kan være tilbøyelig til å være enig med deg. Men at innvandringen burde vært som på 50-tallet. 

Anonymkode: d7bcc...d4e

Skrevet

Det beste med 90-tallet var den urokkelige troen på at Norges gullalder skulle vare evig, at ting bare ville blir bedre og at vi var trygge fra alt som var skummelt rundt i verden. Godt vi ikke visste at alt var i ferd med å snu og at landet vårt aldri mer kan bli like trygt og godt som det var da.

Anonymkode: 96434...cb2

Skrevet

Nei, det var 80-tallet som var det beste

Skrevet

1920 tallet er det beste tiår.

Anonymkode: 5c0db...c47

Skrevet

Åttitallet var jo grusomt.

Anonymkode: 50d5a...b3f

Skrevet

Perioden da alle la dunk-dunk-trommer på absolutt alt av musikk var i hvert fall hat, og den varte altfor lenge. Den ødela en hver sjanse for 90-tallet til å ha vært det beste.

Anonymkode: a3c08...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...