ASC-H26 Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 (endret) Slettet Endret 16. februar 2018 av ASC-H26 Har fått den hjelpen jeg trengte
Gjest Mass Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 (endret) Jeg hadde grove celleforandringer som ville utviklet seg til kreft viss jeg ikke brente vekk vevet (konisering). Da alt var fjernet var alt fjernet i sin helhet. Jeg forstår uroen din, og jeg følte det samme. Jeg ble veldig beroliget med at jeg nå var i systemet og at det ble fanget opp tidlig. Etter dette har jeg født to barn og fått flere celleforandringer, men lette denne gangen. Jeg kjente at jeg hadde forandringer. Det var som om jeg konstant hadde mensen uten å ha den. Når vevet ble fjernet, så forsvant dette. 3 måneder synes jeg var lang ventetid. Jeg fikk svar etter en uke. Telefon fra legen. Biopsien og analyseringen av vevet som ble tatt vekk, og tiden etter tok ca 1 måned. Du blir fulgt opp nå, og i ettertid med oftere kontroller alt ettersom hvilken grad du har. Endret 12. februar 2018 av Mass
ASC-H26 Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2018 41 minutter siden, Mass skrev: Jeg hadde grove celleforandringer som ville utviklet seg til kreft viss jeg ikke brente vekk vevet (konisering). Da alt var fjernet var alt fjernet i sin helhet. Jeg forstår uroen din, og jeg følte det samme. Jeg ble veldig beroliget med at jeg nå var i systemet og at det ble fanget opp tidlig. Etter dette har jeg født to barn og fått flere celleforandringer, men lette denne gangen. Jeg kjente at jeg hadde forandringer. Det var som om jeg konstant hadde mensen uten å ha den. Når vevet ble fjernet, så forsvant dette. 3 måneder synes jeg var lang ventetid. Jeg fikk svar etter en uke. Telefon fra legen. Biopsien og analyseringen av vevet som ble tatt vekk, og tiden etter tok ca 1 måned. Du blir fulgt opp nå, og i ettertid med oftere kontroller alt ettersom hvilken grad du har. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare dette! Ditt forløp er sånn jeg håper det går for meg også. Ja, 3 måneder er helt sykt lang tid. Jeg tenker på alt som kan ha skjedd i mellomtiden, og det hjelper ikke på en allerede stresset situasjon. Håper ting går litt raskere videre!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 Det stod jo mulig celleforandring, hvordan får du det til og bli ALVORLIG celleforandring. Er jo bra du blir kalt inn for ny prøve. Du overdramatiserer noe voldsomt synes jeg da. Anonymkode: c2ec0...b95 3
ASC-H26 Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2018 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stod jo mulig celleforandring, hvordan får du det til og bli ALVORLIG celleforandring. Er jo bra du blir kalt inn for ny prøve. Du overdramatiserer noe voldsomt synes jeg da. Anonymkode: c2ec0...b95 "ASC-H – irregulære plateepitelceller med forandringer som kan gi mistanke om høygradig lesjon, men som ikke fyller alle kriteriene til diagnosen HSIL" (Kreftforeningen, 2017). Og legen sa til meg at det prøvesvaret som regel betyr at det er noe en må gjøre noe med. Sånn fikk jeg det til å bli alvorlig celleforandringer, eller høygradige om det er bedre valgt ord. Og ja, det kan godt hende at jeg overdramatiserer - men jeg skjønner ikke helt hvorfor du formulerer deg som du gjør. Nedlatende svar hjelper vel egentlig ingen, og da kanskje særlig ikke en som er redd for noe? Jeg er glad for å få komme inn til ny prøve, men syns det kommer sent og med lite informasjon. Og så er jeg redd for at det skal være noe veldig alvorlig. Sånn er det Endret 12. februar 2018 av ASC-H26
Gjest Mass Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 1 time siden, ASC-H26 skrev: Tusen takk for at du tok deg tid til å svare dette! Ditt forløp er sånn jeg håper det går for meg også. Ja, 3 måneder er helt sykt lang tid. Jeg tenker på alt som kan ha skjedd i mellomtiden, og det hjelper ikke på en allerede stresset situasjon. Håper ting går litt raskere videre! Bare tenk at det er ikke kreft, men kun forandringer som har blitt fanget opp før det har utviklet seg til evt kreft. Slik min lege forklarte det for meg mtp at man, den gang, måtte sjekke seg hvert tredje år er at denne type kreft utvikler seg svært langsomt. Han forklarte det med at forandringen kunne starte dagen etter en test og etter 3 år ville det ikke utviklet seg så mye slik at det likevel ville blitt fanget opp i god tid. Ved veldig alvorlige tilfeller hvor det utvikler seg hurtig så får man jo symptomer på at noe er galt. Jeg hadde f.eks symptomer før kreftstadiet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå