AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #1 Skrevet 12. februar 2018 mistenker at det er hemorider. gjør helt JÆVLIG vondt å bæsje. og smerten var i et par minutter etter at jeg er ferdig. Når jeg tørker meg kjennes det sårt ut, samt at jeg kjenner en (eller flere?) kuler. ikke noe blod som jeg har sett. det klør også når jeg skal legge meg. har hatt det slik i en liten uke nå. kan det være hemorider? skal på apoteket i kveld. noen tips til hva jeg kan kjøpe? kan legge til at jeg har hatt en større klump (også hemoride?) mellom analen og vagina i godt over et år nå. den har vært samme størrelse hele tiden, og kjennes ut som en myk tomat eller bønne (i mangel på bedre ord) Anonymkode: fa037...6dc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Om du tror du har veldig mange hemoroider og i tillegg kjenner en kul mellom anal og vagina bør du gå til lege. Anonymkode: 84db4...5c4
Minya Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 Hemorider er utposninger på blodårene i analen, så den klumpen du snakker om som ligger på mellomkjøttet burde du kanskje fått sjekket ut. Det kan være en cyste eller tumor (ikke nødvendigvis farlig) og bør vurderes av lege. Du har mest sannsynlig en eller flere hemorider i analen, med tanke på at det gjør vondt å bæsje, og du kjenner små kuler når du tørker deg. Kløe er også et vanlig symptom. Du kan kjøpe Scheriproct eller lignende hemoridesalve på apoteket, gir det seg ikke etter en ukes tid, så kontakter du lege. Jeg ville uansett kontaktet lege om den andre kulen.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 Scheriproct rektalsalve funker på hemoroider. Reseptfritt på apo. Anonymkode: cf712...255
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 takk for svar. var nylig hos gynekolog. burde ikke hun ha sagt noe om kulen da? glemte i alt ubehaget å nevne kulen når jeg var der. Anonymkode: fa037...6dc
Minya Skrevet 12. februar 2018 #6 Skrevet 12. februar 2018 (endret) Er ikke sikkert at gynekologen kunne se den, da hun sannsynligvis var opptatt med skjeden. En kul på mellomkjøttet synes ikke nødvendigvis heller, selv om du kan kjenne den, særlig ikke i den stillinga... Endret 12. februar 2018 av Minya
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 Prøv å drikke aloe vera juice, det kan hjelpe over tid. Fåes på helsekost. Og mere frukt og grønnsaker og mindre tilsetningsstoffer i maten, ta bort posesupper osv, og hvete. Snakker av erfaring. Anonymkode: e38b6...b79
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #8 Skrevet 12. februar 2018 De selger sheriproct stikkpiller og salve på apotek. Det lindrer og kan hjlpe. Muligens en mariske du har om det er en sånn hudfille som blir igjen etter en hemoride? Jeg har fjernet slike, samt hemoroider og har skrevet om det i en annen tråd her inne. Anonymkode: 13a5b...1fe
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv å drikke aloe vera juice, det kan hjelpe over tid. Fåes på helsekost. Og mere frukt og grønnsaker og mindre tilsetningsstoffer i maten, ta bort posesupper osv, og hvete. Snakker av erfaring. Anonymkode: e38b6...b79 Spiser allerede veldig ren mat (lager nesten alt fra bunnen), og lite sukker/tilsetningsstoffer generelt. Så føler vel ikke at kostholdet har noen negativ rolle i mitt tilfelle. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: De selger sheriproct stikkpiller og salve på apotek. Det lindrer og kan hjlpe. Muligens en mariske du har om det er en sånn hudfille som blir igjen etter en hemoride? Jeg har fjernet slike, samt hemoroider og har skrevet om det i en annen tråd her inne. Anonymkode: 13a5b...1fe Var på apoteket i dag, men fant kun salve og noen servietter. Så kjøpte det. Nå har jeg stappet krem "inn", samt i området rundt hvor det gjør vondt. Hvordan blir det med trening i dag? Er redd for at kremen skal "gli ut" og gjøre tightsen våt slik at det blir synlig. Teit tanke, men like fullt relevant for meg. Anonymkode: fa037...6dc
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spiser allerede veldig ren mat (lager nesten alt fra bunnen), og lite sukker/tilsetningsstoffer generelt. Så føler vel ikke at kostholdet har noen negativ rolle i mitt tilfelle. Var på apoteket i dag, men fant kun salve og noen servietter. Så kjøpte det. Nå har jeg stappet krem "inn", samt i området rundt hvor det gjør vondt. Hvordan blir det med trening i dag? Er redd for at kremen skal "gli ut" og gjøre tightsen våt slik at det blir synlig. Teit tanke, men like fullt relevant for meg. Anonymkode: fa037...6dc legg et bind eller truseinnlegg bag. Anonymkode: baa57...b15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå