Gå til innhold

Menn og dovaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har en tendens til å grise til doen når han tisser. Jeg tror ikke dette er unomralt blant menn, men det er heslig for andre som skal benytte samme bad. Dette går på å bomme på skåla slik at det drypper urin på gulvet under do. Og ikke gidde å ta opp dosetet når man tisser slik at det blir liggende igjen tiss på dosetet til nestemann som kommer. Jeg har sagt fra flere ganger og det er blitt noe bedre. Men samboer har også en sønn på 13 med tilsvarende vaner. Og de helgene han er hos oss så blir det ekstra med søl på do, og jeg må regelrett vaske dosete og gulv før jeg kan gå på do selv - hver eneste gang! Jeg begynner å se rødt omkring dette nå. Badet lukter som en middels pissoar noen ganger etter at far og sønn har vært brukere et par dager. Vi har dessverre bare et bad og en do. Min utfordring er å få sagt fra igjen og tydelig nok til at dette tar slutt en gang for alle.

Samboer er tidligere blitt sint på meg når jeg har sagt fra, og mumlet om at dette er bagatell. Jeg har bedt ham pent om å ta dette med sønnen også, men det kan han ikke ha gjort da griseriet uten unntak blir betydelig verre de helgene han er her. Jeg føler selv at jeg ikke kjenner sønnen godt nok til å ta opp temaet. Men jeg begynner som sagt å bli grundig lei nå, og vurderer å true med å henge opp lapp på do om at man må huske å ta opp dosetet når man skal stå og tisse osv.

Vi har ei lita datter på snart ett år og jeg gruer meg til hun skal begynne å bruke do. Jeg vil ikke ha en situasjon hvor min datter skal tråkke og sette seg i fars og storebrors piss. Noen råd til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 0c3a2...6a1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å søle mensblod på dosetet, og se hvor ok de synes det er. Vis null forståelse om de syns det er ekkelt. Legg gjerne igjen en brukt tampong/bind ved siden av do også. Mensen er naturlig, og ikke noe å ta på vei for må vite..... 

Anonymkode: 7b72d...63d

• Liker 26
Skrevet

Kjenner til det!

Mannen min begynte å sitte å tisse, men han klarer fader meg å pisse mellom doringen og skåla, så det blir liggende en god dam på gulvet foran do...

Jeg har begynt å kommandere han til å gå å vaske etter seg når jeg oppdager det, og det har 7 åringen også begynt med. Men det bare fortsetter, så jeg lurer nesten på om det er umulig for dem å treffe nedi do?

Anonymkode: a2b73...863

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det!

Mannen min begynte å sitte å tisse, men han klarer fader meg å pisse mellom doringen og skåla, så det blir liggende en god dam på gulvet foran do...

Jeg har begynt å kommandere han til å gå å vaske etter seg når jeg oppdager det, og det har 7 åringen også begynt med. Men det bare fortsetter, så jeg lurer nesten på om det er umulig for dem å treffe nedi do?

Anonymkode: a2b73...863

De bør uansett vaske opp sitt eget søl. Jeg har også slitt med at det renner mellom dosetet og ringen, og blir dam på gulvet, men hallo, da vasker jeg selvsagt opp umiddelbart!

• Liker 3
Skrevet

Når jeg kom etter tenåringen på do, og han hadde stått og skvettet til hele doringen, tvang jeg han til å vaske etter seg! Han fikk også en real skyllebøtte på hvor ekkelt dette er for meg, som MÅ sitte å tisse.

Nå disponerer han eget bad, og må vaske selv.

Jeg blir småkvalm når jeg hører menn som står og tisser, ser liksom for meg sølet....

Mannen har jeg heldigvis ikke hatt problemer med på det området.

Mitt råd: Tving de til å vaske etter seg - hver gang!!! (Ikke dårlig forslag det med mensblod heller, hehe)

Anonymkode: cff22...130

• Liker 3
Skrevet

Hvis de ikke klarer å tisse stående uten å søle, må de sitte. Så enkelt er det! Insisterer de likevel på å stå, må de vaske selv hver eneste gang. Hadde fotfulgt dem for å sørge for at det ble vasket. 

Anonymkode: 967ad...2e9

• Liker 5
Skrevet

Hva i all verden?? Jo, dette er unormalt! Hverken min mann, sønnene hans eller sønnen min griser til toalettet når de er på do. Har ikke opplevd at vennene deres gjør det heller. 

Anonymkode: 0d1f3...7e4

• Liker 3
Skrevet

Be han om å sette seg ned. Forstår ikke at det skal være så vanskelig. 

Anonymkode: aa6f9...928

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Be han om å sette seg ned. Forstår ikke at det skal være så vanskelig. 

Du fikk med deg at han er en mann og ikke en kvinne?

Anonymkode: 656ff...b14

• Liker 2
Skrevet

Du bør stille et ultimatum ; Enten får han sitte å pisse som vanlige folk eller så dumper du han. 

Det der høres helt uholdbart og uakseptabelt ut, æsj sier jeg bare. 

• Liker 2
Skrevet

Om man ikke treffer skåla når man står så får man sitte. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg bor alene å sitter alltid å pisser for å unngå søl. Tørker meg og faktisk. Jækla vanskelig...

• Liker 4
Skrevet

De jeg kjenner av menn sitter. Mister du manndommen din av å sitte å tisse eller er det noe annet som er så feil med det? 

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynn å søle mensblod på dosetet, og se hvor ok de synes det er. Vis null forståelse om de syns det er ekkelt. Legg gjerne igjen en brukt tampong/bind ved siden av do også. Mensen er naturlig, og ikke noe å ta på vei for må vite..... 

Hoho. Bra plan. Da merker de fort hvor ubehagelig det er å komme til griseri. 

I min verden tar man selvsagt å ordner opp etter seg når det søles. Forøvrig helt utrolig å bomme på do så ofte. De burde sitte når de ikke klarer kunsten. 

Skrevet (endret)

Hvorfor kan ikke han vaske bad og toaletter en gang i uka så slipper du og henge deg opp i det? Regner med at problemet løser seg greit da. Kan ikke skjønne at sånt er noe problem egentlig. Vasket badet og toalettet her i huset siste 20 åra. Guttungen bommer litt av og til og da prater jeg med han, gir han en vakeklut og litt spray. Så vips treffer han 

Endret av RoH
Skrevet
57 minutter siden, RoH skrev:

Hvorfor kan ikke han vaske bad og toaletter en gang i uka så slipper du og henge deg opp i det? Regner med at problemet løser seg greit da. Kan ikke skjønne at sånt er noe problem egentlig. Vasket badet og toalettet her i huset siste 20 åra. Guttungen bommer litt av og til og da prater jeg med han, gir han en vakeklut og litt spray. Så vips treffer han 

Hvis han søler hver gang han er på do hjelper det fint lite om han vasker en gang i uka!

Jeg hadde hentet ham og forlangt at han vasket hver eneste gang jeg kom til tilgriset toalett. Hvis det ikke bedret seg i løpet av noen dager med et slikt regime hadde han fått klar beskjed om at han hadde tre valg.

1. Skjerpe seg og sørge for at toalettet ikke var tilgriset når han var ferdig med det.

2. Pusse opp og gjøre kottet om til et toalett. Da kunne han grise så mye han ville på det nye toalettet, men hadde ikke fått lov til å bruke det gamle. Dette hadde kun vært mulig dersom han selv hadde sparepenger som kunne brukes til dette, det hadde ikke vært aktuelt at dette skulle skje på bekostning av andre ting familien trengte penger til.

3. Bli kastet ut av huset for godt.

Anonymkode: 19cef...b68

• Liker 9
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han søler hver gang han er på do hjelper det fint lite om han vasker en gang i uka!

Jeg hadde hentet ham og forlangt at han vasket hver eneste gang jeg kom til tilgriset toalett. Hvis det ikke bedret seg i løpet av noen dager med et slikt regime hadde han fått klar beskjed om at han hadde tre valg.

1. Skjerpe seg og sørge for at toalettet ikke var tilgriset når han var ferdig med det.

2. Pusse opp og gjøre kottet om til et toalett. Da kunne han grise så mye han ville på det nye toalettet, men hadde ikke fått lov til å bruke det gamle. Dette hadde kun vært mulig dersom han selv hadde sparepenger som kunne brukes til dette, det hadde ikke vært aktuelt at dette skulle skje på bekostning av andre ting familien trengte penger til.

Nå må du ikke glemme at dette er i den virkelige verden og ikke din fantasiverden hvor du er dronning og overhodet...

Anonymkode: 19f95...1dc

• Liker 1
Skrevet

Jada alle menn er like vi har fått det med oss.

Anonymkode: 8dcf8...796

Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres jo fullstendig gal ut menneske, ikke rart det er krig i verden 

Endret av RoH
Skrevet
16 minutter siden, RoH skrev:

Du høres jo fullstendig gal ut menneske, ikke rart det er krig i verden 

Når det utsagnet kommer fra en person som foreslår at man skal sette seg i en annen persons urin flere ganger for dagen, så ter jeg det ganske med ro... 

Joda, det er nettopp det du foreslår, når du sier at Hi skal få mannen, som søler urin hver gang han tisser, til å vaske badet en gang i uka. Vi damer er nemlig nødt til å sette oss ned på dosetet når vi skal tisse. Jeg er ikke villig til å sette meg ned på et dosete som det er urin på, hvis det gjør meg gal kan jeg leve godt med det.

Det er ikke så mange ting som ville fått meg til å stille tilsvarende voldsomme ultimatum altså, men enkelte ting, som å måtte velge mellom å vaske andres urin fra sete, eller sette meg i urin hver gang jeg skal på do, finner jeg meg rett og slett ikke i. Du må også ta med at innlegget mitt er til Hi, som forteller at det å snakke med mannen om saken ikke nytter.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...