Gå til innhold

Prikkelines bryllupsdagbok


prikkeline

Anbefalte innlegg

Hei

Siden nesten alle skriver slik bryllupsdagsbok, så kan vel jeg også gjøre det.

Vi skal gifte oss 16 Juli 2005 og det var selvfølgelig jeg som måtte fri.

Frieriet:

Jeg kjøpte inn falske roseblader og champagneglass med hjerter på. Tappet i badekaret, hadde i masse såpeskum og strødde roseblasene i vannet og rundt omkring. Så hadde jeg fyllt opp i glassene da - så ropte jeg på sambo og lurte på om han ville komme oppi til meg. Han skjønte jo ingentig men takket selvsagt ikke nei. Så etter litt småsnakk så spurte jeg så fint om han kunne tenke seg å gifte seg med meg. Og det ville han gjerne. (vi har jo 3 barn, så det skulle nesten bare mangle om han ikke sa ja...)

Jeg gjorde veldig mye med en gang vi bestemte oss, men så fikk jeg jo barn nummer 3, så nå har jeg begynt å planlegge litt igjen.

Så mye har jeg gjort til nå: Ordnet kirke, prest

Bestilt hotell

Bestilt kjole

Bestilt fotograf

Bestilt frisørtime til den store dagen

Laget invitasjoner

Laget layout til sangheftet

Skrevet litt på talen min

Bestilt Bryllupsreise

Sambo har prøvd og bestilt sjakett (skal leige)

Har også surfet hundrevis av timer på internett og sett på kjoler, fotografbilder, brudebuketter og "you name it"

Bryllupsreisen: :kul:

Vi skal på cruise på Nilen, ei uke alene uten våre barn - det blir både deilig og rart tror jeg. Vi skal jo reise på den varmeste tiden, med 36 grader i skyggen (hjelp), men det er aircondition både på bussene og på båten, så vi får tro det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjolen min:

Tenkte jeg kunne legge inn et bilde av kjolen min, iallfall en link til bilde av kjolen. Har prøvd utallige kjoler (føles slik) i Bergensområdet, og endte opp med en kjole fra Belle Amie. Den salongen kan jeg virkelig anbefale, VELDIG BRA.

http://www.maggiesottero.com/catalog/window.php?89

Kjolen er en Maggie Sottero, Cynthia, men må jo si at kjolen er MYE finere i virkeligheten. Ble nesten skuffet da jeg kom hjem etter å ha prøvd (og bestilt) kjolen og skulle leite etter kjolen på nettet. Den ser så "kunstig og stiv" ut på dette bildet. Men så fant jeg noen bilder av den på bryllupsguiden, for den var med i brudeshowet i Bergen i januar. Kjolen har fargen soft Blush og er en anelse rosa. Litt spooky med rosa kjole da men..... den er forhåpentligvis ikke sååå rosa at det blir noe problem.

Her er bilder fra showet:

http://www.bryllupsguiden.no/bergen/visBil...=id&cur_page=27

Kjolen bakfra: (ikke det beste bilde da men...)

http://www.bryllupsguiden.no/bergen/visBil...=id&cur_page=29

Gleder meg til den kommer inn til landet.

Blomster:

Jeg er forresten veldig usikker hva slags blomsterbukett jeg skal ha til kjolen. Jeg vil ikke at kjolen skal bli VELDIG mye mer rosa heller, hvis noen skjønner hva jeg mener. Valget nå står mellom lyse roser, kanskje en blanding mellom hvite og enten mørkerosa eller lyserosa roser, og så med hjerteranke rundt.

Synes denne er litt fin:

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=518&page=4

Eller helt mørkerosa blomster av ett eller annet slag. Jeg vil ikke ha noen stor bukett, men en liten rund eller en lang tynn som henger nedover kjolen. Umulig å bestemme seg, men heldigvis har jeg god tid. Synes forresten at bukettene er så dyre også - kan nesten ikke fatte at de skal koste så mye, derfor tenkter jeg litt alternativt istedet for roser også. Og så skal jo blomstene i buketten og på bordet stå litt i stil liksom - og hvis jeg skal ha pynt i kirka også - uff, blir helt frustrert av all blomstertenkingen for tida. Misunner de som vet akkurat hva de vil ha - jeg har for mange alternativ rett og slett. Men vi får no se - jeg forandrer jo mening hele tiden, etterhvert som jeg stadig ser nye ting.

Her er også noen fine:

http://www.bernzonsblommor.se/view_image.a...örkgröna%20blad

http://www.bernzonsblommor.se/view_image.a...%20virat%20runt

http://www.wiggyflowers.com/portfolio.asp?id=3

Men det finnes jo uendelig mange fine - jeg såg jo kjempemange fine i KvinneGuidens egne albumsider også. Bra jeg har god tid.

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

...og gratulerer med bryllupsdagbok...samt bryllupet i seg selv! :wink:

Har smugtittet på kjolen din også, og den er jo kjempefin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

...og gratulerer med bryllupsdagbok...samt bryllupet i seg selv! :wink:

Har smugtittet på kjolen din også, og den er jo kjempefin!!!

takk takk :)

Tok en titt i bryllupsdagboken din . flott kjole du skal ha forresten. Den har jeg aldri sett før (har studert noen sider opp og ned de siste månedene for å si det sånn). Men skjønner at du vil ha den i hvit og ikke rosa, for den var veldig rosa da. Min blir jo Litt rosa, men ikke slik som dette, bare en liten anelse lys lys rosa.. (Håper jeg. Det er så lenge siden jeg har sett den nå at jeg kanskje får sjokk når den kommer :hoho: kunne jo blitt festlig. Neida....såg jo bilder av den fra brudeshowet, og den ser jo ikke akkurat rosa ut der..............eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, nei langt ifra...kjolen ser ikke rosa ut i det hele tatt - så ikke vær redd for det!

Forresten, tror kanskje du har sett "feil" kjole! Jeg hadde opprinnelig sett meg ut den jeg tror du nevner her...og fikk til slutt kjøpt en billig brukt fra USA. Men den ble for kort dessverre... Tilfeldigvis gikk jeg innom en salong her i Kr.sand i forrige uke, og kom over en veldig lik kjole der, som jeg endte opp med å prøve nå på mandag. Og den satt som et skudd, så nå har jeg bestilt og betalt depositum på drømmekjolen min!!! :-)

:hoppe::hoppe::hoppe:

Det er denne kjolen jeg nå skal ha! :wink: Er sååååå fornøyd!!! *glise*

Har sett på din også, da jeg var helt i startfasen av letingen min. Er jo så mye lekkert å få tak i, men godt vi har ulik smak og velger forskjellig... Har uansett sagt det før, jeg kunne vel giftet meg 100 ganger i ulike kjoler...men med samme mann selvsagt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei langt ifra...kjolen ser ikke rosa ut i det hele tatt - så ikke vær redd for det!

Forresten, tror kanskje du har sett "feil" kjole! Jeg hadde opprinnelig sett meg ut den jeg tror du nevner her...og fikk til slutt kjøpt en billig brukt fra USA. Men den ble for kort dessverre... Tilfeldigvis gikk jeg innom en salong her i Kr.sand i forrige uke, og kom over en veldig lik kjole der, som jeg endte opp med å prøve nå på mandag. Og den satt som et skudd, så nå har jeg bestilt og betalt depositum på drømmekjolen min!!! :-)

:hoppe::hoppe::hoppe:

Ok - skjønner. Jeg leste bare begynnelsen av dagboken jeg da og såg på den første kjolen. Men den kjolen du nå skal ha er jo kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Vi har funnet oss noen flotte kjoler begge to!!! :-)

Ha en kjempefin fredagskveld, så tastes vi sikkert!

Klems fra Toria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:vinke::blomst::vinke::blomst::vinke::blomst::vinke::blomst::vinke::blomst::vinke::blomst:

HEISAN PRIKKELINE !!

Så koselig at du har fått deg dagbok. Synes det er sååååå spennende å følge med på andres planlegging.

Kjempefin kjole du har valgt forresten ! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ikke lenge til jeg skal på utenladstur - er begynt å glede meg og laget følgende liste for hva jeg kan se etter og kanskje kjøpe inn:

- gifteringer (gull skal vere billigere der enn her)

- brudepikekjole

- brudepikesko og annet tilbehør

- undertøy til meg

- brudesko til meg

- en tiara kanskje?

- tilbehør til bryllupet som jeg kommer over

- et smykke til brudekjolen

- taxfree taxfree taxfree (les: snop snop snop)

Det kommer bare til å bli shopping på meg de neste 14 dagene ser det ut til. Lei meg? nei.... men kanskje de som er med meg blir en smule lei? JA!!!!

Det er jo ikke sikkert jeg finner no som faller i smak engang, så det skal bli spennende å se hva jeg ender opp med. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig, Prikkeline!! :o Hvor skal dere på tur hen?? Er så reisesyk selv om dagen jeg, men har hverken tid eller pengere :roll: Derfor leser jeg gjerne om andres reiser -det er mer økonomisk :ler:

Husk forresten at overvekt på fly er dyrt :wink: Med den listen din kan det jo skje at du kommer over den kilo-grensen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Bahrain, så det er jo et arabisk land.

Det kan jo bli veldig spennende å se hva jeg finner der.

Det er jo veldig mye internasjonal handel der og et av de mest liberale arabiske lande, så jeg går ut fra at de har noen "vestlige moter" også. Er litt spent på om jeg finner undertøy for eksempel.

Kanskje jeg blir vartet opp av en sjeik og sambo får en haug med kameler på døren sin her hjemme :hoho: (han skal ikke vere med)

Har tenkt på det med kilogrensen. Skal jo ha med barnevogn ned, men det skal settes igjen der nede (er så gammel og skulle kastes uansett), så da blir det iallfall litt mindre vekt.

Men jeg lurer på om babyen min har egen bagasje. Jeg har jo ikke betalt eget sete til han, men betaler jo 1500 kr for billetten hans. Dersom han får ha egen bagasje, så har jeg jo enda mer å gå på (håpe håpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, guri! Det er ikke dårlig!!!

Så deilig å skulle på en slik tur!

JEG VIL OGSÅ! :sur:

Var i Afrika i flere måneder og studerte i høst, og det var bare en utrolig flott opplevelse!!! Elsker å reise!

Tid drar dere da?

En fin liten "tod do"-liste du hadde laget deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, guri! Det er ikke dårlig!!!

Så deilig å skulle på en slik tur!

JEG VIL OGSÅ! :sur:

Var i Afrika i flere måneder og studerte i høst, og det var bare en utrolig flott opplevelse!!! Elsker å reise!

Tid drar dere da?

En fin liten "tod do"-liste du hadde laget deg!

Vi drar onsdag kl 06.45 og kommer hjem igjen om 14 dager. Jeg har surfet rundt på nettet i dag og fant bl.a en side som omtaler diverse butikker der nede og hva som er bra og ikke bra. Det ser ikke ut til at det skal bli noe problem å bruke penger for å si det sånn. Det har det meste innen mote, sportsklær, brudeting, og ikke minst GULL. Et senter som heter "Gold City" har ikke mindre enn 80 butikker som har spesialisert seg på gull i alle varianter :sjarmor:

Gleder meg som en unge. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jaja

Nå har jeg kommet hjem fra det store utland og shopping ble det iallfall nok av. Fikk handlet inn litt til bryllupet og mye annet som slett ikke har med bryllupet å gjøre.

Fikk kjøpt:

Brudepikekjole + tiara + armband til brudepike

tiara og annen hårpynt til meg selv (hårnåler med perle og strass på)

Var innom Gold City og kjøpte gifteringer - betalte kr 3500 for begge ringene, og da var min 4 bra store diamanter på. Veldig fornøyd med valget.

Kjøpte også et smykke i hvitt gull med et hjerteanheng i hvitt gull fyllt med ørsmå diamanter (0,5) - det var heeelt nydelig - tenkte jeg skulle bruke det til brudekjolen.

Jeg skulle se etter brudesko til meg og til brudepiken, men det fant jeg ikke.

Så kjøpte jeg 70 meter smale silkeband som jeg skal ha på invitasjonene og på sangheftet.

På veg hjem fra flyplassen stakk vi innom trykkeriet og hentet invitasjonene - så nå er det bare å sette set ned og brette og lage hull til silkebåndene og sende de ut. Har ikke fått tak i konvolutter enda da. Vil jo ha noen som er litt fine da, som står i stil med invitasjonen (Ikke resirkulerte som er grålige) - men da må jeg ut av bygda, eller kanskje jeg skulle surfe litt og se hva jeg kommer over - hvem vet.......

Noen som vet om billige hvite konvolutter i A5 størrelse?

Ellers så har forloveren min begynte å snoke litt har jeg funnet ut, for min samboer ringte og lurte på hvor gjestelisten var og så spurte han etter etternavnet på noen venninner fra studietiden osv......... SPENNENDE. :sjarmor: Lurer jammen på hva hun har tenkt å finne på. Det er jo lenge til bryllupet, men når det begynner å skje slike ting rundt meg så kjenner jeg sommerfuglene ikroppen og begynner å glede meg til bryllupet. (og forhåpentligvis overlever jeg utdrikningslaget også :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst litt treig jeg, men gratulerer med dagbok og :velkommen: !

Shopping er så gøy! Særlig i utlandet...hehe...

Spennende md utdrikningslag da. Jeg ga ei liste med navn og tlf-nr til forloveren min jeg. Enkelt og greit. Tror de fleste bruder egentlig gleder seg over utdrikningslaget, selv om vi sier uff og blæh og hjelp. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig deilig ut med shopping, særlig til de prisene. Mamma skal til Jordan med jobben i april, mulig jeg må be henne om å titte på ringer, hvis vi tørå overlate det til henne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig deilig ut med shopping' date=' særlig til de prisene. Mamma skal til Jordan med jobben i april, mulig jeg må be henne om å titte på ringer, hvis vi tørå overlate det til henne da...[/quote']

Du kan jo sende med henne noen bilder slik at hun har en viss peiling på hvordan dere vil ha de. Gull er iallfall billig i de traktene. Jeg reiste jo aleine uten samboer og kjøpte ring til han - det gikk ihvertfall greit men han skulle jo ikke ha så avansert ring da akkurat......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...