Gå til innhold

Jeg reiser til Dubai snart, noen tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snart reiser jeg til Dubai med kjæresten min. Er det noen som har noen gode råd om hva vi burde få med oss, spise eller gjøre? 

Anonymkode: b98fc...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli hjemme, eller reis til et ikke-muslimsk land. 

Anonymkode: 2d868...e0a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir voldtatt. Ikke anmeld, bare ta første fly hjem.

Anonymkode: d29b1...ebc

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hold hender eller kyss ute på gaten. Blir du voldtatt, ikke anmeld, bare reis hjem. Ikke gå alene noe sted og det beste rådet av alle - ikke reis. 

Anonymkode: 6f7d5...80f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor reise til et så kvinnefiendtlig samfunn, bare for å få billig sol og luksus. Vi er så bortskjemt her i Norge, vi trenger ikke ta ansvar for våre handlinger eller handle etisk. Ville ikke lagt igjen en krone til et samfunn som støtter kvinneundertrykkelse. Dubai ser ut som et rikt vestlig samfunn men sett deg godt inn i regler som gjelder der. 

Anonymkode: b49db...3f6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere ikke har noen gode tips om hva vi burde FÅ MED OSS, SPISE ELLER GJØRE så la vær å kommenter. Jeg gidder ikke høre «la vær å dra, det landet er så dårlig, kvinnehatere» osv. Jeg har så klart lest meg opp på regler. Det er helt normalt å ta hensyn til landene man besøker. 

Anonymkode: b98fc...53a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safari i ørkenen var kult. Og så var det god mat og danseshow etterpå. 

Vannshowet som går hver halvtime etter et visst klokkeslett utenfor Dubai Mall er kjempekult. Det har du muligens sett på youtube også, men det er noe helt annet å se det live. 

Jeg husker ikke hvor vi var og spiste, men det var i hvert fall en libysk restaurant der vi fikk egne båser å sitte i.

Vi var på pubrunde og så på dansere (ene hotellet hadde pakistanske damer, et annet hotell hadde indiske dansere osv). Det er forbudt med alkohol i Dubai, men hotellbarer har lov, så vi var på flere hoteller og så på underholdningen og drakk rødvin. (Jeg var sammen med lokale folk, så jeg vet ikke om turister kommer inn på slike steder, men du kan jo sjekke det ut)

Anonymkode: 9b3ce...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen spørre om det TS faktisk spør om? Dette er jo helt utrolig 😳 Så lenge man oppfører seg er Dubai et rimelig trygt land å reise til. Kjenner mange som har vært der og de kunne gjerne tenkt seg tilbake.

De har iallefall skrytt av det store kjøpesenteret (Dubai Mall ?) og et stort vannland som skulle være veldig bra :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Safari i ørkenen var kult. Og så var det god mat og danseshow etterpå. 

Vannshowet som går hver halvtime etter et visst klokkeslett utenfor Dubai Mall er kjempekult. Det har du muligens sett på youtube også, men det er noe helt annet å se det live. 

Jeg husker ikke hvor vi var og spiste, men det var i hvert fall en libysk restaurant der vi fikk egne båser å sitte i.

Vi var på pubrunde og så på dansere (ene hotellet hadde pakistanske damer, et annet hotell hadde indiske dansere osv). Det er forbudt med alkohol i Dubai, men hotellbarer har lov, så vi var på flere hoteller og så på underholdningen og drakk rødvin. (Jeg var sammen med lokale folk, så jeg vet ikke om turister kommer inn på slike steder, men du kan jo sjekke det ut)

Anonymkode: 9b3ce...1cd

Tusen takk 😄 Lenge siden du var der?

Anonymkode: b98fc...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sirah skrev:

Kan noen spørre om det TS faktisk spør om? Dette er jo helt utrolig 😳 Så lenge man oppfører seg er Dubai et rimelig trygt land å reise til. Kjenner mange som har vært der og de kunne gjerne tenkt seg tilbake.

De har iallefall skrytt av det store kjøpesenteret (Dubai Mall ?) og et stort vannland som skulle være veldig bra :) 

Tusen takk, det må vi sjekke ut 😄

Anonymkode: b98fc...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk 😄 Lenge siden du var der?

Anonymkode: b98fc...53a

Jeg var der vinteren 2013. Veldig deilig avbrekk fra vinteren her hjemme. Og når jeg ser snøen utenfor her nå så skulle jeg ønske jeg var der framfor her. 

Anonymkode: 9b3ce...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var der vinteren 2013. Veldig deilig avbrekk fra vinteren her hjemme. Og når jeg ser snøen utenfor her nå så skulle jeg ønske jeg var der framfor her. 

Anonymkode: 9b3ce...1cd

Ok 😊 Vi reiser i påskeferien, så det blir vel godt og varmt regner jeg med 😄

Anonymkode: b98fc...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 😊 Vi reiser i påskeferien, så det blir vel godt og varmt regner jeg med 😄

Anonymkode: b98fc...53a

Ja, det har vel blitt endel varmere til da, vil jeg tro.

Den uka jeg var der så var det ca 23-24 grader og det var helt perfekt for meg. Ene dagen var det 31 og det var litt i varmeste laget.

En annen ting som var kult var å se alle luksusbilene og at de var så rene og pene. Alt skinner. De fleste hadde hvite Lexus'er og ene gangen vi kjørte inn i garasjeanlegget til Dubai Mall så så jeg flere menn som drev og vasket bilene mens eierne var inne og handlet, så da skjønte jeg jo hvorfor alle bilene var så rene og skinnende. 

 

Anonymkode: 9b3ce...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting som var kult var å se alle luksusbilene og at de var så rene og pene. Alt skinner. De fleste hadde hvite Lexus'er og ene gangen vi kjørte inn i garasjeanlegget til Dubai Mall så så jeg flere menn som drev og vasket bilene mens eierne var inne og handlet, så da skjønte jeg jo hvorfor alle bilene var så rene og skinnende. 

Anonymkode: 9b3ce...1cd

Der er to ord som ikke hører sammen i samme setning, luksusbiler og Lexus.

Anonymkode: 229a1...e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta et lite cruise på elva. Lei båt med sjåfør og tøff rundt en times tid. Avtal pris på forhånd. 

Sjekk ut markedene (souk) for gull og krydder. Artig å få med seg! 

Ørkensafari, rægge rundt i sanda med jeep, er litt kult. Og veldig turist. 

Shopping? Nok å velge blant! 

BTW, Dubai er ikke et land. Dubai er et av emiratene i De Forente Arabiske Emirater. 

Anonymkode: bea8b...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er to ord som ikke hører sammen i samme setning, luksusbiler og Lexus.

Anonymkode: 229a1...e74

:fnise: Ja, der kan du se... jeg har visst ikke peiling. Det så ut som luksusbiler, i hvert fall. 

Anonymkode: 9b3ce...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor reise til et så kvinnefiendtlig samfunn, bare for å få billig sol og luksus. Vi er så bortskjemt her i Norge, vi trenger ikke ta ansvar for våre handlinger eller handle etisk. Ville ikke lagt igjen en krone til et samfunn som støtter kvinneundertrykkelse. Dubai ser ut som et rikt vestlig samfunn men sett deg godt inn i regler som gjelder der. 

Anonymkode: b49db...3f6

Billig? Er Dubai billig?

Anonymkode: 81dbb...a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Billig? Er Dubai billig?

Anonymkode: 81dbb...a75

Nei, Dubai er dyrt 😊 

Anonymkode: b98fc...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...