AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 En venninne mener at å gå på p-iller kan gi en mer stabil psyke... stemmer det? . Sliter med angst selv og har valg og slutte med hormonell prevensjon for å se om psyken endrer seg. Men hva er best ? Anonymkode: 5711c...c02
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Jeg ble mer stabil, fikk mindre kviser og la på meg, men følte til dels jeg ikke var helt meg lengre, litt sånn gravid mamma eller gammel dame versjon av meg. Dette oppdaget jeg i en periode jeg sluttet pga gjentatt bytte av p-piller pga mellom blødninger. Det ble for mye rot rett og slett og var akkurat som testosteronet mitt kom tilbake når jeg kutta ut pillene = litt hissigere, men også mer trenings og sexlyst (!) litt usikker på om jeg hadde hatt alle mine ekstreme ups and downs på p-piller også. men jeg studerte også et fag på universitet på denne tiden om hormoners effekt på kroppen og valgte derfor til tross for mer stabilitet, ren hud og større pupper å slutte helt med p-piller, vil jo helst være "meg" selvom det til tider er noe faenskap. Men det er din avgjørelse å ta tilslutt. Bare husk at det kan gi andre uante bivirkninger, jeg fikk også gjentatt sopp i kjeden av en eller annen grunn på det ene merket, mens andre for mer kviser eller blir mer ustabile psykisk. Så du må kanskje være beredt på å teste ut. Spørs jo også hva du legger i "litt angst" og veie det opp mot fordeler/ulemper. Det finnes jo andre strategier (f.eks kurs) for å mestre angst. Anonymkode: 4b0f0...5bb
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 Hvis man blir påvirket av hormonene så vil det hjelpe. Noen sliter med PMS som også kan påvirke humøret i større grad og da kan p-piller hjelpe. Men man får ikke en annen personlighet eller vil endre seg. Angsten vil nok ikke forsvinne, hvis dette er angst som du har gjennom hele syklusen. Anonymkode: 3b634...d1f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 Jeg ble klin gal av p-piller. Ble så sint og aggressiv. Anonymkode: 39e6a...3f1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 P-pillene var ikke bra for psyken min. Jeg ble nærtakende, sårbar, irritabel, hadde lett for å gråte, følte meg nedstemt og var generelt lite glad mens jeg brukte dem. Bivirkninger er veldig individuelle, så det at noen får en bivirkning trenger ikke bety at andre får det. Anonymkode: c859b...a56
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #6 Skrevet 12. februar 2018 Både og. P-piller kan dempe humørsvingninger osv - men de kan også skape angst og depresjon. Anonymkode: 2daf5...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble klin gal av p-piller. Ble så sint og aggressiv. Anonymkode: 39e6a...3f1 9 timer siden, AnonymBruker skrev: P-pillene var ikke bra for psyken min. Jeg ble nærtakende, sårbar, irritabel, hadde lett for å gråte, følte meg nedstemt og var generelt lite glad mens jeg brukte dem. Bivirkninger er veldig individuelle, så det at noen får en bivirkning trenger ikke bety at andre får det. Anonymkode: c859b...a56 Hvilke p-piller var det om jeg kan spørre? Anonymkode: daa53...3d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå