AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har noen spørsmål jeg håper dere med erfaring selv kan svare på. Jeg ønsker ikke forslag til doseringer slik at tråden stenges! Føler ikke at legen doserer meg riktig og vet mange er uenige om hvordan de behandles. Jeg har brukt Levaxin i to år. Startet med liten dose å økte. På et tidspunkt følte jeg meg overdosert og legen nedjusterte dosen. Dette ble plutselig alt for lite så legen økte på nytt på dosen. Etter en stund på samme dose og fine verdier økte TSH igjen og jeg trengte ytterligere dose økning. Dette har gjentatt seg flere ganger. Skulle ønske jeg hadde ennå mer energi selv om jeg er i stand til å jobbe 80%. Etter hver lille økning har jeg følt meg bedre en periode før det plutselig har dabbet av igjen. Er det andre brukere som har opplevd det samme? At en dose er nok en liten stund og så trenger man mere? Hva skyldes dette? Er det bare kroppen som trenger lang tid på å tilpasse seg? Som sagt stiger t4 i takt med at TSH faller og er jevnt en periode, før det plutselig TSH stiger på nytt. Ingen råd om doser! Kun erfaringer hvis du har opplevd å måtte øke gang på gang. Anonymkode: 36b25...fdc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #2 Skrevet 12. februar 2018 Ja dette har jeg opplevd mange ganger underveis med sykdommen. Stoffskiftet mitt svinger også ved ulike årstider, så doseendringer må til i ny og ne. Jeg vet ikke hva det skyldes hos akkurat deg, men det kan være at kjertelen bare legger mr og mer ned og at egenproduksjonen minsker og du trenger mer medisin. Du er tidlig i et behandlingsforløp av denne sykdommen. Anonymkode: dbbc9...b13
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #3 Skrevet 12. februar 2018 Du må ta ft3 også. Holder ikke bare med tsh og ft4. Anonymkode: 4d8d2...303
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Tidlig i forløpet? Vært ustabil i to år med masse sykemeldinger. Skal ikke ta så lang tid å behandle noe? Anonymkode: 36b25...fdc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 På 11.2.2018 den 23.49, AnonymBruker skrev: Jeg har noen spørsmål jeg håper dere med erfaring selv kan svare på. Jeg ønsker ikke forslag til doseringer slik at tråden stenges! Føler ikke at legen doserer meg riktig og vet mange er uenige om hvordan de behandles. Jeg har brukt Levaxin i to år. Startet med liten dose å økte. På et tidspunkt følte jeg meg overdosert og legen nedjusterte dosen. Dette ble plutselig alt for lite så legen økte på nytt på dosen. Etter en stund på samme dose og fine verdier økte TSH igjen og jeg trengte ytterligere dose økning. Dette har gjentatt seg flere ganger. Skulle ønske jeg hadde ennå mer energi selv om jeg er i stand til å jobbe 80%. Etter hver lille økning har jeg følt meg bedre en periode før det plutselig har dabbet av igjen. Er det andre brukere som har opplevd det samme? At en dose er nok en liten stund og så trenger man mere? Hva skyldes dette? Er det bare kroppen som trenger lang tid på å tilpasse seg? Som sagt stiger t4 i takt med at TSH faller og er jevnt en periode, før det plutselig TSH stiger på nytt. Ingen råd om doser! Kun erfaringer hvis du har opplevd å måtte øke gang på gang. Anonymkode: 36b25...fdc Dette er helt normalt de første årene på Levaxin. Jeg kan snart kaste medisinen i femte veggen fordi det har gått bra på samme dosen en lang stund. Så fikk jeg cellegift, og Levaxindosen er umulig å få tilpasset både kroppen og blodverdiene. Jeg bruker både Levaxin og Liothynion. Langtidvirkende og hurtigvirkende stoffskiftemedisin. Fall og stigning av blodveridene, sammen med svetting og søvnløshet når det er for mye medisin og evig tretthet og iskald frysing når det er for lite. En evig runddans -jeg hater denne sykdommen. Anonymkode: 38eac...448
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå