Gå til innhold

Når burde utleier informere om salg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Just now, penny_ said:

Men da trenger man jo bare å taksere selve skaden

Ja, jeg vet da ikke hva som ble taksert. Var ikke hjemme når takstmann var her, men skaden var i min leilighet også. 

Anonymkode: 889f3...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det noe i husleiekontrakten om at du plikter å holde leilighet åpen for eventuell visning? Hvis det ikke gjør det kan du evt nekte å ha visning i «din» leilighet. Da kan du bruke det som evt forhandlingstaktikk å slippe unna 3 mnd oppsigelse.

Anonymkode: 9fd3c...718

Norsk lov sier at leier må tillate visning.

Anonymkode: 359ab...32b

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Får lese litt i lovverket. Fikk bare beskjed om å holde det «strøkent» de neste to ukene 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Henvise til denne regelen?

Anonymkode: 9fd3c...718

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Da måtte du jo være så våken t du forstod at selger ikke tar inn en takstmann uten å skulle selge. 

Anonymkode: 87056...381

Det er ikke uvanlig å ha takstmann innom for å gi takst på bolig utenom salg. 
Jeg har hatt det fordi jeg ønsket refinansiering. Foreldrene mine har hatt det for å vite takst, for å vurdere om dem skulle selge eller ikke. Eiendomsskatten settes etter eiendommens verdi, og mange tar takst for å få riktig eiendomsskatt. 
Om man har hatt skade på bolig, så kan det være smart få en full takst på boligen for å vurdere om man eventuelt vil gjøre større utbedringer. 

Anonymkode: eca70...491

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke uvanlig å ha takstmann innom for å gi takst på bolig utenom salg. 
Jeg har hatt det fordi jeg ønsket refinansiering. Foreldrene mine har hatt det for å vite takst, for å vurdere om dem skulle selge eller ikke. Eiendomsskatten settes etter eiendommens verdi, og mange tar takst for å få riktig eiendomsskatt. 
Om man har hatt skade på bolig, så kan det være smart få en full takst på boligen for å vurdere om man eventuelt vil gjøre større utbedringer. 

Anonymkode: eca70...491

Var det jeg også tenkte, men har lite peiling på slikt..

Skrevet

Du følger vel uansett med ny eier, og har da også tre mnd oppsigelse. Så de kan ikke be deg flytte på dagen uansett om de skal bruke boligen selv. 

Boligen er vanskeligere å få solgt med leieboer. Så kan ta tid før de får solgt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...