Gå til innhold

Skaffe seg en til undulat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en undulat fra før av på 3-4 år. Han er veldig oppmerksomhetssyk og tam. Nå vurderer vi å skaffe oss en til, siden den lokale dyrebutikken selger undulater der den ene av de er unge og blir hakket på. Har tenkt på at vi skal skaffe oss en til dersom det er en som trenger hjelp, slik at det ikke blir «unødvendig».  

Spørsmålet er om den undulaten vi har fra før vil endre seg dersom en ny undulat kommer inn i bildet? Han er veldig tam og vi ønsker virkelig ikke å miste personligheten hans.. Isåfall, skal vi ha de i samme bur? Vil den nye oppføre seg lik den vi allerede har? Trenger sårt tips!

Hilsen ei jente som er over gjennomsnittet glad i undulater:laugh:

 

Anonymkode: 03713...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den vil nok gjerne ikke søke like mye til dere når den får en artsfrend, men... Dere skal sørge for at dyrets behov er dekket. Det er ikke dyrets oppgave å dekke DERES behov...?! 

Undulater som sitter alene virker kanskje ikke triste-helt til de får en artsfrend. Når man da ser hvordan de blomstrer, fikk ihvertfall jeg dårlig samvittighet! 

Den nye vil nok til en viss grad ta etter den gamle, ja. 

Min ene var tam, men da han fikk en venn ble jeg mer og mer glemt. Var mye selskap og underholdning i dem for det! 

Anonymkode: 97949...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Den vil nok gjerne ikke søke like mye til dere når den får en artsfrend, men... Dere skal sørge for at dyrets behov er dekket. Det er ikke dyrets oppgave å dekke DERES behov...?! 

Undulater som sitter alene virker kanskje ikke triste-helt til de får en artsfrend. Når man da ser hvordan de blomstrer, fikk ihvertfall jeg dårlig samvittighet! 

Den nye vil nok til en viss grad ta etter den gamle, ja. 

Min ene var tam, men da han fikk en venn ble jeg mer og mer glemt. Var mye selskap og underholdning i dem for det! 

Anonymkode: 97949...298

Så det går fint å skaffe seg en ung undulat, selvom at den jeg har fra før av er 3-4 år? Skal de stå i forskjellige bur i starten, eller kan de stå sammen?

Anonymkode: 03713...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha den nye tam, er det best å ikke la dem treffe hverandre før den nye også er temmet. Har du noen som kan passe den andre noen uker? 

Jeg slapp bare den gamle løs når jeg tok ham hjem igjen til den nye. De flyttet umiddelbart sammen i samme bur, så jeg ryddet bare bort det andre. Da jeg fikk nr 3 slapp jeg den bare ut av esken fra dyrebutikken. 

Anonymkode: 97949...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...