Gå til innhold

Monica Nyhus

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Felis skrev (På 13.1.2023 den 6.16):

Monica har tidligere uttalt at delingen ER til barnas beste, fordi det gir familien råd til å "oppleve ting sammen". Dette er noe de fleste barnefamilier får til med privatlivet inntakt, hva med å konfrontere dem på det? Og argumentet om at de ønsket å dele familielykke? Er det en nødvendig samfunnsoppgave, synes de? 

Jeg lurer på om hun virkelig tror på disse argumentene selv? "Å dele familielykke" er altså viktigere enn å verne barnas privatliv. Det som kommer ut av å dele denne "familielykken " er penger og likes. Så er det ikke så nøye om familielykken er regissert eller ei. På mange måter er barna statister i en regissert film, der mamma er regissør.

Håper det blir flere debatter omkring influensere og eksponering fremover. Oppløftende å lese NRK sitt kommentarfelt uansett. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så kleint når de spiller og synger sammen🙈 Sikkert en fin ting å gjøre sammen, men må det snappes??

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (1 time siden):

Uff, så kleint når de spiller og synger sammen🙈 Sikkert en fin ting å gjøre sammen, men må det snappes??

Det er faktisk helt jæææævlig å se på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
Mrs Kaizer skrev (11 timer siden):

Det er småkleint, men det er også kleint å «krangle» om kaffesøl. Unødvendig å filme. De er så tåpelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (20 timer siden):

Det er faktisk helt jæææævlig å se på

Har du sett snappen? Hvorfor når du mener dette ikke er greit? Håper alle i tråden unngår å bidra til barneeksponering ved å gå inn på kontoen deres jevnlig. Jeg har vært inne på kontoen deres en gang etter de ble kjent, så hvor ille det var og kommer aldri til å gi dem klikk igjen. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (3 timer siden):

Har du sett snappen? Hvorfor når du mener dette ikke er greit? Håper alle i tråden unngår å bidra til barneeksponering ved å gå inn på kontoen deres jevnlig. Jeg har vært inne på kontoen deres en gang etter de ble kjent, så hvor ille det var og kommer aldri til å gi dem klikk igjen. 

Har sett snappen ja. Er det ulovlig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprite skrev (29 minutter siden):

Har sett snappen ja. Er det ulovlig eller?

Trodde du mente snappen var jævlig pga barneeksponering, men har nok misforstått. Om det var barneeksponering du reagerte på regner jeg med du ikke hadde svart meg på den måten du gjør, så ser jeg tolket første kommentar feil . 

Endret av miss spjåk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (På 17.1.2023 den 18.42):

Når man prøver å vinkle debatten bort fra egen ekstrem-eksponering. 

https://www.instagram.com/p/CnXh6KpAy_h/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Det er nesten litt komisk når disse influencerne etterlyser retningslinjer. Hallo?  Disse finnes jo allerede, og så ettertrykkelig også! Fra flere nasjonale og internasjonale instanser.

I dette innlegget vil hun ha retningslinjer for hvordan man kan eksponere barna sine. Det er nesten som man ikke tror det man leser 🤦‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (7 timer siden):

Det er nesten litt komisk når disse influencerne etterlyser retningslinjer. Hallo?  Disse finnes jo allerede, og så ettertrykkelig også! Fra flere nasjonale og internasjonale instanser.

I dette innlegget vil hun ha retningslinjer for hvordan man kan eksponere barna sine. Det er nesten som man ikke tror det man leser 🤦‍♀️

Da tenker jeg at barnevernet bør bli koblet på og veilede.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne virkelig ønske at folk sluttet å følge disse to på SoMe så engasjementet gikk nedover. De fortjener ikke spalteplass eller oppmerksomhet med den grove eksponeringen de driver med. Jeg har ikke IG eller Snap, så jeg legger ikke igjen engasjement hos noen.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De morgenmøtene er så sykt kleine:-) Der sitter de to med hver sin kaffekopp og har "morgenmøte". Det andre kaller morgenstund:-) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (22 timer siden):

Kunne virkelig ønske at folk sluttet å følge disse to på SoMe så engasjementet gikk nedover. De fortjener ikke spalteplass eller oppmerksomhet med den grove eksponeringen de driver med. Jeg har ikke IG eller Snap, så jeg legger ikke igjen engasjement hos noen.

Hadde du fulgt med så hadde du sett at  de har sluttet å vise barna. Men det syns jeg egentlig ikke de hadde behøvd! Syns ikke de har delt sårbare situasjoner eller personvern opplysninger som er nerven i debatten rundt eksponering av barn..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fillipa123 skrev (18 minutter siden):

Hadde du fulgt med så hadde du sett at  de har sluttet å vise barna. Men det syns jeg egentlig ikke de hadde behøvd! Syns ikke de har delt sårbare situasjoner eller personvern opplysninger som er nerven i debatten rundt eksponering av barn..

Du har åpenbart begynt å følge nylig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillipa123 skrev (59 minutter siden):

Har du nettopp begynt å følge Nyhus? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillipa123 skrev (57 minutter siden):

Tja, enig i at Nyhus ikke eksponerer barna i sårbare situasjoner, som feks. sykehusinnleggelser, uhell ved bleieslutt osv. (Med forbehold om at jeg ikke har sett alt) Men det er klinkende klart at de deler personvernopplysninger, i tillegg har de delt personvernopplysninger om barna i så massivt omfang at det er sterkt kritikkverdig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg begynte å følge for 1 år siden. Ikke sett annonser med barna og vet veldig lite informasjon om noen av de. Vet hvordan de ser ut men veldig lite privat. Heller lite av barna alene men mest familiebilder. Hvilke personvernopplysninger kan du om noen av barna? Interessant å høre da jeg ikke kommer på noe konkret. Men syns det er fint de ikke deler mer. Misforstå meg rett. Har fulgt de pga de voksne og ikke barna!! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillipa123 skrev (1 time siden):

Åh, har de sluttet å vise barna? Ikke sett på Nyhus på ganske lenge, det hadde jeg aldri trodd, da de barna var på både snapstory og Instagramstory heeele tiden. Kjempe bra de har sluttet å vise barna. Respekt👏🏼

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillipa123 skrev (3 minutter siden):

Ja jeg begynte å følge for 1 år siden. Ikke sett annonser med barna og vet veldig lite informasjon om noen av de. Vet hvordan de ser ut men veldig lite privat. Heller lite av barna alene men mest familiebilder. Hvilke personvernopplysninger kan du om noen av barna? Interessant å høre da jeg ikke kommer på noe konkret. Men syns det er fint de ikke deler mer. Misforstå meg rett. Har fulgt de pga de voksne og ikke barna!! 

Dette er jo bare tull da dette paret er verstingene når det gjelde barneeksponering. Ærlig talt, menneske.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (4 minutter siden):

Dette er jo bare tull da dette paret er verstingene når det gjelde barneeksponering. Ærlig talt, menneske.

Beklager men del gjerne med meg hva du mener med dette? Hvilke personvern opplysninger kan du om disse barna? For det er kjernen i debatten. Ikke om man ser ansiktene eller ei. Eller om DU liker/misliker foreldrene eller ei. 

Fru Johansen har en fin video om dette på sin Instagram. 

«Tåler å se barn hos influencere MEN de må slippe å gå i gata og føle at folk kjenner deres private sfære, siste besøk hos legevakten, hva de skrev i kortet til mammaen sin, at de hadde raserianfall, mobbe historier osv. Det er denne type opplysning vi skal skjerme. Ikke hvordan barna ser ut eller når dem har bursdag. Det er den totale utleveringen av barn vi må slutte med.»

skjønner det er lett å ta Nyhus siden de også har hele 4 barn!! Men som fast følger siste året skjønner jeg de nå slutter å dele barna MEN spør meg likevel om det er riktig? For jeg personlig vet ingenting om barna deres av privat karakter. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...