Gå til innhold

Feiring av morsdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere? 

Jeg og typen ble foreldre i fjor. Vi feiret hans første farsdag med at jeg lagde frokost, han fikk ett hjemmelaget kort (med håndavtrykk av lille) og en sjokolade. Jeg tenker at dagen skal vise at vi setter pris på en som forelder. Ikke sånt gavehysteri, heller det at vi gir en oppmerksomhet. 

I dag er det min første morsdag og far i huset har ikke gjort noen ting. Jeg ber ikke om noe gave, men kanskje en oppmerksomhet. At han kanskje står for middagen, frokost, ett kort... noe iallfall. Er det feil av meg å tenke sånn? 

Anonymkode: 946b0...86d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke feil. Men menn tenker ikke alltid på sånt, dessverre. Jeg har venninner som får full oppvartning og gaver, jeg har fått en tegning av barnet vårt og tilbud om frokost på senga, men jeg våknet tidlig og ordnet selv :P 

Det viktigst for meg er likevel hvordan han er som far og ektemann resten av året, ikke denne ene dagen. Ville ikke byttet han ut ;) ordner meg litt kos selv 

Anonymkode: eda23...308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten dårlig samvittighet. 

Første farsdag gjorde jeg som deg. Første morsdag gjorde mannen min som din. Ingenting. Og jeg ble lei meg og jeg ytret også følelsene mine den kvelden. At jeg gjerne hadde satt pris på et kort, et måltid, en blomst eller en kake. Merk eller, en liten ting var nok, ikke full pakke. 

I år er min fjerde morsdag. I dag fikk jeg gullsmykke, samt hjemmelagde gaver og kort, kake og han lager middag. Nesten ille berørt andre veien.... 

Anonymkode: 83496...c21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del synes jeg at morsdag og farsdag er for barna. At man får en klem og et lite selvlaget kort eller en tegning. Synes ærlig talt ikke den andre forelderen skal gjøre noe annet enn å hjelpe barna hvis de ber om det. Er barna for små til å bry seg så er det ingen grunn å gjøre noe mener jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far vokste opp med at morsdag var en av de største dagene i året. Det var den ene dagen i året mor hadde fullstendig fri fra barn, hus- og klesvask og matlaging. Da sto familien for alt slikt og gjerne tok i litt ekstra slik at kommende uke ble lettere. I dag handler det om å kjøpe ferdig kake og en bukett med coop-roser. I dag er begge foreldre i jobb og begge bidrar hjemme. Farsdag er noe som er kommet i ettertid, og i 2018 mener jeg begge deler er tull.

 

 

Anonymkode: 78191...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Meadow skrev:

Har han glemt at det er morsdag? Du kan jo spørre?!

Nei, han vet at det er morsdag 

Anonymkode: 946b0...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er den mest tullete dagen jeg vet. jeg har aldri likt hverken morsdag eller farsdag. hverken når jeg var liten eller nå når jeg er mor selv, hvorfor i alle dager skal vi ha en fastsatt dag å vise at man setter pris på sine foreldre, hvorfor kan ikke dette komme naturlig?

forbanna tull, forbanna kejøpshysteri. jeg rett og slett hater slike påtvingte "høytider".

Anonymkode: 2c3e2...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det her også. Første morsdag, fersk baby etter flere år med ufrivillig barnløshet, operasjoner, prøverør og hele pakken. Far hadde ikke gjort noen ting. Jeg laget kake mens jeg passet babyen, far sov. Far kommer og vil ha kake, jeg sier at den må stå litt for å trekke. Baby bæsjer, jeg må skifte bleie, når jeg kommer tilbake har far tatt et kakestykke og sier den var tørr. Så jeg spiste kake alene senere og var ikke spesielt imponert over morsdagen.

 

Anonymkode: 304c8...984

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her også. Første morsdag, fersk baby etter flere år med ufrivillig barnløshet, operasjoner, prøverør og hele pakken. Far hadde ikke gjort noen ting. Jeg laget kake mens jeg passet babyen, far sov. Far kommer og vil ha kake, jeg sier at den må stå litt for å trekke. Baby bæsjer, jeg må skifte bleie, når jeg kommer tilbake har far tatt et kakestykke og sier den var tørr. Så jeg spiste kake alene senere og var ikke spesielt imponert over morsdagen.

 

Anonymkode: 304c8...984

Du skulle plassert den bleia åpen på hodet til far og spurt om den var tørr. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare si rett ut hva du ønsker deg for morsdagen, og når den nærmer seg så må du minne han på det. 

Anonymkode: 9e6f9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dette er den mest tullete dagen jeg vet. jeg har aldri likt hverken morsdag eller farsdag. hverken når jeg var liten eller nå når jeg er mor selv, hvorfor i alle dager skal vi ha en fastsatt dag å vise at man setter pris på sine foreldre, hvorfor kan ikke dette komme naturlig?

forbanna tull, forbanna kejøpshysteri. jeg rett og slett hater slike påtvingte "høytider".

Anonymkode: 2c3e2...f5a

Hva har selvlaget kort og god middag med kjøpshysteri å gjøre? Du spiser kanskje aldri middag eller? 

Anonymkode: cc6d5...eeb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det her også. Første morsdag, fersk baby etter flere år med ufrivillig barnløshet, operasjoner, prøverør og hele pakken. Far hadde ikke gjort noen ting. Jeg laget kake mens jeg passet babyen, far sov. Far kommer og vil ha kake, jeg sier at den må stå litt for å trekke. Baby bæsjer, jeg må skifte bleie, når jeg kommer tilbake har far tatt et kakestykke og sier den var tørr. Så jeg spiste kake alene senere og var ikke spesielt imponert over morsdagen.

 

Anonymkode: 304c8...984

Herregud for en dust du er sammen med, burde nesten ikke vært lov å føre genene hans videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo barna som skal feire sin mor (eller far på farsdag) og synes det er rart å forvente at det er partneren som skal stelle i stand noe. Det er greit å hjelpe barna med å handle noe eller minne de på å tegne et kort eller lignende, men jeg synes det er sært å forvente at partneren skal feire deg. Du er ikke hans mor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Du er ikke hans mor så hvorfor skal han gratulere deg ?

Om det er noen han skal gratulere så blir det hans mor om hun fremdels er i live selvsagt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en veldig hyggelig dag, fosterbarnet vårt og jeg bakte kake og lagde et fint kort som vi reiste dit vi veit bio mor oppholder med. Det blei en veldelig hyggelig time med kake og kaffe i en park🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har kanskje ikke tenkt over det. Fortell han at du gjerne ønsker litt oppmerksomhet på denne dagen. Når barnet blir litt eldre så er det fint at de får være med å lage frokost og lage kort eller noe slikt, overraske på sengen. 

Anonymkode: 8a2ef...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette deg ned med mannen din og avklare hvordan dere skal ha det i deres familie. Spør rett ut, hva mener du mors og farsdag skal inneholde? Og si noe om hva du tenker også, så finner dere et kompromiss. Dette blir ikke bedre av seg selv. Ved å avklare så slipper man å sitte med forventninger den andre ikke vet om og ikke kan innfri. Man slipper også å føle på at man "yter" mer enn partneren sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Meadow skrev:

Herregud for en dust du er sammen med, burde nesten ikke vært lov å føre genene hans videre. 

Han lager veldig flotte barn, omsorgsfulle og smarte. 

Anonymkode: 304c8...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Er det ikke barna som skal feire foreldrene på Mors/Fars-dag?  Det er jo like før Valentinsdag, blir det like krise om han glemmer den også?:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...