Gå til innhold

Gavebord eller ikke?


karveloke

Anbefalte innlegg

Vi var på et bryllup i USA hvor man hadde valgt å ha en egen lunsj dagen derpå for den nærmeste familie og de som hadde lyst av vennene kunne komme og se på pakkeåpningen. De hadde altså ikke noe gavebord under selve bryllupsfesten.

Vi synes dette var en god og praktisk ide, ikke minst fordi vi da selv vil kunne åpne gavene. Hvordan er skikk og bruk i Norge omkring dette? Er det så at man "må" ha et gavebord, eller er det bare fordi gjestene gjerne vil ha noe å se på mens de venter på at brudeparet ankommer?

Karveloke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er kjekt med et gavebord.

Vi hadde gavebord og det var jo morsomt å se når vi kom til lokalet hvor mye flott vi hadde fått. Syns det var greit å slippe åpne alt selv!!

Det er jo også mange gjester som syns det er stas å se på gavene før og etter middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ jo ikke ha gavebord,det bestemmer man selv. Men det er det mest vanlige,og veldig koselig,synes jeg. Gjestene pleier å like å kikke på gavene mellom middag og kaffe,og dessuten er det koselig for brudeparet å se gavene når man ankommer selskapslokalet.

Vi har aldri vurdert å ikke ha gavebord. Vi regner med at en god del gaver kommer før bryllupet,så vi får jo åpne de selv. De som kommer på dagen får andre åpne,synes bare det er greit å slippe å tenke på det da.

Kunne faktisk ikke tenke meg å invitere gjester til dagen etterpå for å åpne gaver,men det er meg.

Dere må jo gjøre som dere selv vil,men jeg tror nok gjestene vil sette pris på et gavebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sikkert ikke ha gavebord,men jeg tror nok det vil komme noen reaksjoner på at dere ikke har det.

Vi hadde gavebord, og personlig så synes jeg det er litt spennendes med gavebord, bare for å se hva brudeparet får osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...