Gå til innhold

Hvordan foretrekker du fastelavensbollene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker dem med vispet kremfløte og jordbærsyltetøy. Melis dryss på toppen og skje ved siden av til å spise fyllet med. Spiser delene hver for seg:sikle:

Anonymkode: 3172b...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må helst ha en av hver, sånn som mormor lager dem - en med bringebærkrem (syltetøyet vispet inn i kremen), og en med vaniljekrem. Masse melisdryss på toppen. Mmm! Tar av øverste bollehalvdelen og spiser delene hver for seg.

Dessverre bor jeg i utlandet for siden, så jeg får ikke mormors fastelavnsboller i dag :( Må prøve å finne på et bakeri.

94261d84d94bdb91c6cb62490b1009c1.jpg?t%5

Anonymkode: 8ced5...f58

• Liker 1
Skrevet

Pisket krem og bringebærsyltetøy 😊 Og melis på toppen er fint men ikke veldig viktig.

Skrevet

Pisket kremfløte med bringebær er jo veldig godt da! 
Men lemoncurd er jo også godt da. Og sjokoladeganache. Selv om de to ikke er så tradisjonelle fyll da. 

Her blir det pisket kremfløte og jordbær i år.

Skrevet

Jeg blander fløtekrem og vaniljekrem, og har et lag med rørt jordbær på bunnen. 

Jeg tar også av den øverste halvdelen. Spiser underdelen med krem først og mauler toppen etterpå. 

Skrevet

Der jeg kommer fra lages Berlinerboller eller Vannbakels som Fastelavensboller. De tradisjonelle er jo bare hveteboller delt i to.

Anonymkode: 8960c...24e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg kommer fra lages Berlinerboller eller Vannbakels som Fastelavensboller. De tradisjonelle er jo bare hveteboller delt i to.

Anonymkode: 8960c...24e

Nei, de har fyll også.

Berlinerboller er berlinerboller, ikke fastelavnsboller, samme med vannbakels.

• Liker 1
Skrevet

Kun pisket krem inni og et lite dryss melis på toppen. Varm sjokolade (kokt på kokesjokolade) med en klatt krem hører til.

Anonymkode: a0a46...4d9

Gjest middagshøyden
Skrevet

Fløtekrem blandet med vaniljekrem, syltetøy og gjerne en skive ekte marsipan. :) 

Skrevet

Deler bolla i to. Pisket krem med litt sukker og vaniljesukker i + En dæsj bringebærsyltetøy på underdelen. Toppen settes på. Melisdryss. Spiser toppen først, og så underdelen med alt fyllet på. Mmm!! Selvfølgelig hjemmelaga boller.

Anonymkode: fd548...cb8

Skrevet

Jordbærsyltetøy (det eneste syltetøyet jeg liker), og krem med bittelitt vaniljesukker i. 

Skrevet

Deler bollen i to. Syltetøy og krem på hver halvdel. Tadaa. 

Anonymkode: 35c9d...707

Skrevet

Jeg er vant til at det er vannbakkels som er fastelavnsboller. Hva vi serverer dem med varierer litt. I fjor var det vaniljekrem inni og sjokoladeglasur på toppen. I år var det pisket krem og rørte bringebær. :) Vanlige hveteboller foretrekker jeg som de er, evt delt i to med litt smør på. Hveteboller med krem og syltetøy er bare feil. 

Skrevet

Hjemmebakte boller etter min mors oppskrift, delt i to, pisket krem med sukker og vaniljesukker inni, et bittelite sveip av kremen på toppen med melisdryss over. Spises med skje eller kakegafler med god, svart kaffe til. Skal bare spises denne ene gangen i året. Jeg er ikke vant til syltetøy og aldri fått det servert, så det blir feil selv om det høres veldig godt ut. 

Anonymkode: 45b30...7f5

• Liker 2
Skrevet

Med krem, uten syltetøy, 

Skrevet

Jeg vil helst ha vannbakkels fylt med krem, ikke vanlige boller.

Anonymkode: efc28...11e

Skrevet
På 11.2.2018 den 12.24, AnonymBruker skrev:

Jeg liker dem med vispet kremfløte og jordbærsyltetøy. Melis dryss på toppen og skje ved siden av til å spise fyllet med. Spiser delene hver for seg:sikle:

Du er like sprø som en kokkosbolle. Alle vet at en fastelavensbolle skal spises med fyllet i og ikke for seg.

Skrevet
15 timer siden, HalldirV2 skrev:

Du er like sprø som en kokkosbolle. Alle vet at en fastelavensbolle skal spises med fyllet i og ikke for seg.

Skjønner ikke hvordan det går til, sleike av kremen som tyter ut?:laugh:

Skrevet

Foretrekker boller uten fastelavn :P dvs uten krem og syltetøy, men med smør og ost! 

Anonymkode: 7aead...3aa

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...