AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Jeg sover ekstremt dårlig om nettene. Det har jeg i utgangspunktet gjort siden jeg var et barn. Jeg har i perioder tatt sovemedisin, men å ha dårlig søvn tenker jeg er et symptom på noe annet. Nå har jeg fått melatonin som jeg skal forsøke i tre uker før neste legetime... men tre uker virker så uoverkommelig lenge til. Jeg ser jeg trenger hjelp for å redusere stress, tankekjør og negative tanker, men å klage til legen om «småtterier» er ikke noe jeg har lyst til. Er det noe annet jeg kan gjøre? Jeg spiser vegansk, trener, jobber og har familie. Så jeg beveger meg og er i daglig aktivitet også utenom treningen. Jeg tar alltid en dusj om kvelden- dette hjelper litt med å roe hodet/ kroppen etter en dag. Dette er som sagt noe jeg har hatt problemer med i borti 20 år- Vedr. Søvn og mange tips er prøvd og lite har fungert annet enn medisiner.. men den melatoninen... jeg vet ikke om jeg har tro på den heller.. Jeg er så lei og sliten... av ikke å få sove.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Anonymkode: b487a...99d
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Jeg har fått ganske god effekt av melatonin. Håper den funker for deg også
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Hvor lang tid tok det før det funket for deg? Anonymkode: b487a...99d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 Jeg bruker også melatonin innimellom, med god effekt. Anonymkode: baad4...180
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det før det funket for deg? Anonymkode: b487a...99d Fra en halv time til to timer. Kommer an på dosen
emilie123 Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 Jeg sovnet av circadin, men våknet og var lys våken etter 2 timer. Har som deg hatt problemer med søvn i alle år. Det som har hjulpet meg er quetiapin. Den roer hue og gjør at jeg får sove kanskje 5-6 timer. Hos meg er det psykisk. Har mange svært dårlige minner som dukker opp igjen om natta. Er også bipolar 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 jeg også HAR en bipolar lidelse, men ER den ikke! Jeg bruker ikke medisiner, men har brukt det i perioder for år tilbake. Quitapin fungerer nok, men for meg ble ikke livskvaliteten noe bedre av den, så jeg har det mye bedre uten å være medisinert. Er nå i grunn kun søvnen som kan være en plage... og ja, det er så klart symptom på at et eller annet psykisk ikke er i balanse, men dette er ikke noe jeg merker noe til annet enn om natta når «garden/ maska» legges på nattbordet. Så ønsker kun at søvnen kan bli stabil, selvom jeg forstår at belastninger/ stress på dagtid kan være med å bidra til søvnløsheten om natta.. :/ Anonymkode: b487a...99d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå