Martinelove Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Hei, jeg lurte på om noen av dere der ute har overkommer angsten dere har hatt for noe spesifikk. jeg har angst for kjærlighet, rettere sagt forhold. Jeg har ikke vært forelsket eller betatt av noen på 6 år, siden jeg var i et forhold hvor jeg ble psykisk misbrukt. Foreldrene mine er skilt grunnet utroskap og jeg har alltid hatt et negativt syn på forhold, det siste forholdet vippet det over kanten. I forholder begynte jeg å få hyppige panikkanfall som har vedvart til tross for st han fikk kontakt/besøksforbud og jeg bor et helt annet sted. Nå kommer angsten og panikkanfallene om jeg bare snakker eller snapper med en hyggelig gutt. De eneste jeg klarer p forholde meg til er dårlige gutten der jeg vet at det ikke blir noe forhold, fordi det er trygt. De fleste sier til meg: men alle gutter er jo ikke som han xen. Og det vet jeg veldig godt, problemet er bare at angsten gjør at om gutten er snill gir hodet meg tanker om at jeg må gjøre det slutt. Sist jeg prøvde ifjor med en gutt fikk jeg panikkanfall hver gang jeg var i nærheten av han. Hylgråt, kastet opp pga intens kvalme og problemer med å puste. Uavhengig av hvor vi var, offentlig eller hjemme. Han var verdens snilleste, men kroppen min motarbeider meg virkelig. Jeg føler meg gal i hodet og har det jævlig om jeg prøver å involvere meg med noen. Derfor har jeg vært singel de siste 6 årene og tørr ikke, men vil så gjerne overvinne det. gikk til psykolog for dette og hun fortalte meg at jeg må hoppe ut i datingen/forhold for å overvinne det. Kroppen har lagret forhold som er farlig-minne og vil flykte, det mønsteret må endres gjennom å «face» det. Men jeg er dødsredd. Det gjør så vondt og jeg døler meg helt gal :-( kan jeg klare å overvinne det? Akkurat nå har jeg truffet en kjempefin fyr to ganger og snapper litt innimellom. Ikke noe seriøs flørting enda, men føler det kan være noe mer der. Men en gang denne tanken kom, så utløste det angstanfall... jeg kan få de bare av å snappe med han. Noen med lignende erfaringer? ❤️Kanskje et veldig usammenhengende innlegg, beklager. Mvh jente 28
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Tenker det er en normal reaksjon på et traume du har vært utsatt for. Det kan ta tid å bearbeide, og du trenger nok mye trygghet for å reparere de emosjonelle sårene du fikk med eksen. Sender deg en klem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå