Gå til innhold

Hvilket sykehus er dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Finner du ikke journalen digitalt på helsenorge.no da?

Endret av studerende
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fastleger har ikke tilgang til sykehuskournaler. 

Anonymkode: 5917e...d81

Dersom ts har samme fastlegekontor som h*n hadde før så har de nok fått tilsendt en epikrise med sykehusnavnet på.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kjenner igjen sykehuset i vedlegget? Lå innlagt på dette sykehuset som barn, men foreldrene mine husker ikke navnet. Dette var i 1996-1997.

IMG_2408.PNG

Anonymkode: 5de35...b99

Legg bildet ut på facenook, der får du sikkert bedre svar enn her inne. 

Det er ikke et sykehus jeg klarer å gjenkjenne. Alternativt henvend det til Frelsesarmeens ettersøkstjeneste. 

Anonymkode: 4996b...b54

Skrevet

Dette var merkelig.Foreldrene må jo vite hvilken by eller sted dette skjedde? Om de ikke husker,så vite likevel?

Anonymkode: 94715...af8

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du nødt til å kontakte selve sykehuset du var innlagt ved, for å få tak i helsejournalen din? :P

Har ikke fastlegen din (eller noen andre?) tilgang til denne? 

Anonymkode: b8d7c...606

Man må faktisk kontakte sykehuset skriftlig for å få tak i egen journal. 

Men nå er det omtrentlig 20 år siden 1996-1997. Da er det ikke sikkert journalen ligger på sykehuset lengre,. Årstallene er i grensegangen mellom papirjournaler og elektroniske journaler. Papirjournaler sender noen videre til statsarkiv eller kommunale arkiv, andre beholder dem i eget arkiv. 

Det ts imidlertid oppfordres til å gjøre dersom hun er på jakt etter en journal og ikke vet hvilket sykehus eller hvor i landets mange fulker hun har vært, er å kontakte Nav. Der ber hun om innsyn i alt Nav har på henne i oversikten over hennes trygdehistorikk. Har hun vært innlagtmpå et sykehus, så er der sendt krav om betaling til den gang Trygdekontoret og det ligger i ts sin trygdehistorikk oversikt. 

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg husker ikke hvordan riksen så ut før. De bygget om/fikset opp rundt den tiden. Men bygning, parkering og den nedgangen kan passe. Vanskelig å si. Tror det er for stort til å være ski, men ikkegodt å si. 

Skrevet

Takk for mange tips! Jeg har ikke samme fastlege som den gang, og foreldrene mine husker som sagt ikke (eller vil ikke snakke om det). Nummeret på bilskiltene kan jeg ikke se, fordi hodet mitt er i veien ;) Men, det er lenge siden jeg har tatt opp temaet, så jeg dristet meg til å spørre pappa igjen. Han sa at ulykken skjedde i lørenskog, men at jeg ble fraktet til ett sykehus i Oslo. Han husket ikke hvilket.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for mange tips! Jeg har ikke samme fastlege som den gang, og foreldrene mine husker som sagt ikke (eller vil ikke snakke om det). Nummeret på bilskiltene kan jeg ikke se, fordi hodet mitt er i veien ;) Men, det er lenge siden jeg har tatt opp temaet, så jeg dristet meg til å spørre pappa igjen. Han sa at ulykken skjedde i lørenskog, men at jeg ble fraktet til ett sykehus i Oslo. Han husket ikke hvilket.

Da er nok dette ett eller annet sted på Aker Sykehus. Fasaden stemmer ikke helt med gamle rikshospitalet, men byggestilen minner om bygningene på Aker som de så ut på den tiden.

Anonymkode: 1e16b...c4c

• Liker 1
Gjest Atheena
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må faktisk kontakte sykehuset skriftlig for å få tak i egen journal. 

Men nå er det omtrentlig 20 år siden 1996-1997. Da er det ikke sikkert journalen ligger på sykehuset lengre,. Årstallene er i grensegangen mellom papirjournaler og elektroniske journaler. Papirjournaler sender noen videre til statsarkiv eller kommunale arkiv, andre beholder dem i eget arkiv. 

Det ts imidlertid oppfordres til å gjøre dersom hun er på jakt etter en journal og ikke vet hvilket sykehus eller hvor i landets mange fulker hun har vært, er å kontakte Nav. Der ber hun om innsyn i alt Nav har på henne i oversikten over hennes trygdehistorikk. Har hun vært innlagtmpå et sykehus, så er der sendt krav om betaling til den gang Trygdekontoret og det ligger i ts sin trygdehistorikk oversikt. 

Det er Ullevål som ihvertfall har hatt det største traumemottaket også på den tiden i Østlandsområde, men jeg ser veldig lett at dette bilde ikke er fra Ullevål. Aker sykehus er jo nå en del av OUS, samme med Riksen så du kan jo forsøke å kontakte OUS og høre om de har en journal på deg. 

Skrevet

Mamma ble sur og nektet å prate om ulykken, men hun kunne i hvert fall si at det var Aker Sykehus. Så, da antar jeg at det mysteriet er løst :) kan ikke si jeg synes det ligner stort, men jeg får vel bare stole på at mamma sier det riktige.

Gjest NotNaomi
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma ble sur og nektet å prate om ulykken, men hun kunne i hvert fall si at det var Aker Sykehus. Så, da antar jeg at det mysteriet er løst :) kan ikke si jeg synes det ligner stort, men jeg får vel bare stole på at mamma sier det riktige.

Unnskyld at jeg sier det Ts,men foreldrene dine oppfører seg veldig merkelig ang dette.Har de skyldfølelse? Uansett bør de tenke litt på deg og svare på det du lurer på uten å lyve (som å si at de ikke husker)eller bli sure! Tror de burde hatt hjelp når det er så ekstremt.Godt du ihvertfall fikk vite til slutt da.

Skrevet

Aker er mer eller mindre nedlagt, så at du ikke kjenner deg igjen i "ferske" bilder er ikke så rart :) Har vært mye ombygginger og div ettersom politikerne bestemmer seg og ombestemmer seg ang drift der :)

Jeg tenkte også på baksiden av Drammen, kan ligne litt på sånn det ser ut der... Men har din mor sagt Aker tror jeg du kan stole på det :)

Anonymkode: 43227...a19

Skrevet
16 minutter siden, NotNaomi skrev:

Unnskyld at jeg sier det Ts,men foreldrene dine oppfører seg veldig merkelig ang dette.Har de skyldfølelse? Uansett bør de tenke litt på deg og svare på det du lurer på uten å lyve (som å si at de ikke husker)eller bli sure! Tror de burde hatt hjelp når det er så ekstremt.Godt du ihvertfall fikk vite til slutt da.

Jeg er veldig enig i det du sier, men jeg forstår egentlig de litt også. Det var mamma som måtte løpe bort til den lille kroppen min som alle trodde var død. Så jeg skjønner jo at hun ikke vil snakke om det. Det var en traumatisk opplevelse for henne. Men, de har fortalt meg hva som skjedde, men da var jeg liten og hukommelsen min har en del hull. Husker selv bare noen små glimt, som da jeg lå i ambulansen og ett spesifikt sårstell. Dessuten vet jeg ingenting rundt skadene og det medisinske. Tenker det er like greit å prøve å få tak i journalen fremfor å "plage" foreldrene mine med det :) 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aker er mer eller mindre nedlagt, så at du ikke kjenner deg igjen i "ferske" bilder er ikke så rart :) Har vært mye ombygginger og div ettersom politikerne bestemmer seg og ombestemmer seg ang drift der :)

Jeg tenkte også på baksiden av Drammen, kan ligne litt på sånn det ser ut der... Men har din mor sagt Aker tror jeg du kan stole på det :)

Anonymkode: 43227...a19

Jeg har sett på gamle bilder, men ser bare få likheter. Men, jeg regner med at Aker er riktig. Det stemmer godt over ens med lokasjon, pluss at hun ikke er kjent i den landsdelen, så hun må ha hatt veldig flaks hvis hun bare gjettet. Hehe :)

Skrevet

Dere må da vite hvor dere bodde eller sannsynligvis oppholdt dere? Da er det vel et sykehus i nærheten der. Dere har vel ikke hatt hesten med på rundtur i landet? Ellers kan du prøve google image search. 

Anonymkode: b6ef6...e27

Gjest NotNaomi
Skrevet
På 13.2.2018 den 5.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig enig i det du sier, men jeg forstår egentlig de litt også. Det var mamma som måtte løpe bort til den lille kroppen min som alle trodde var død. Så jeg skjønner jo at hun ikke vil snakke om det. Det var en traumatisk opplevelse for henne. Men, de har fortalt meg hva som skjedde, men da var jeg liten og hukommelsen min har en del hull. Husker selv bare noen små glimt, som da jeg lå i ambulansen og ett spesifikt sårstell. Dessuten vet jeg ingenting rundt skadene og det medisinske. Tenker det er like greit å prøve å få tak i journalen fremfor å "plage" foreldrene mine med det :) 

Du virker til å være en omtenksom datter.Men jeg ble selv veldig alvorlig syk som ti år gammel.En sykdom som er dødelig,og klart mine foreldre opplevde det som veldig traumatisk! Husker også glimt og bla at faren min løftet meg opp og løp avgårde til bilen.Vi var på ferie og jeg falt sammen på stranden.

Jeg kunne få senvirkninger av denne sykdommen,og det var veldig viktig at jeg fikk informasjon om det.Det kunne de gi meg selv om det var tøft for dem å snakke om det.Jeg klandrer ikke foreldrene dine,men du trenger informasjon.Da mener jeg at du burde fått det.Uansett så håper jeg at det ordner seg Ts,og at du får opplysningene du er ute etter.

Skrevet
1 time siden, NotNaomi skrev:

Du virker til å være en omtenksom datter.Men jeg ble selv veldig alvorlig syk som ti år gammel.En sykdom som er dødelig,og klart mine foreldre opplevde det som veldig traumatisk! Husker også glimt og bla at faren min løftet meg opp og løp avgårde til bilen.Vi var på ferie og jeg falt sammen på stranden.

Jeg kunne få senvirkninger av denne sykdommen,og det var veldig viktig at jeg fikk informasjon om det.Det kunne de gi meg selv om det var tøft for dem å snakke om det.Jeg klandrer ikke foreldrene dine,men du trenger informasjon.Da mener jeg at du burde fått det.Uansett så håper jeg at det ordner seg Ts,og at du får opplysningene du er ute etter.

Det ordner seg nok :)

Håper du ble helt frisk igjen, og at du slapp senskader <3 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...