Gå til innhold

Forkjølet i 5 uker, normalt?

Fremhevede innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Hei. Jeg har vært forkjølet i 5 uker. Den første uka var jeg tett i nesa, hadde litt vondt i halsen, var slapp og hadde litt feber, men dette gikk over. Nå har jeg gått ca 4 uker med hoste. Hva skal jeg gjøre? Føler det er unødvendig å gå til legen med forkjølelse, og det er vel ikke særlig mye å gjøre annet enn å ta halspastiller og drikke vann. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det samme som deg, men fikk influensa så nå har jeg vært syk snart 6 uker. Er ikke uvanlig at hosten sitter i så lenge. Vi får bare ta tiden til hjelp. I fjor hadde jeg også et par runder der hosten hang i i over 6 uker. 

Anonymkode: 3ae84...c6f

Skrevet
1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hei. Jeg har vært forkjølet i 5 uker. Den første uka var jeg tett i nesa, hadde litt vondt i halsen, var slapp og hadde litt feber, men dette gikk over. Nå har jeg gått ca 4 uker med hoste. Hva skal jeg gjøre? Føler det er unødvendig å gå til legen med forkjølelse, og det er vel ikke særlig mye å gjøre annet enn å ta halspastiller og drikke vann. 

Du må jo se an om du kan ha fått halsbetennelse, lungebetennelse eller kikhoste. Sånn bortsett fra det så er det som du sier bare å vente det av og ikke hoste. Selv om, altså, du føler at du «må». Du blir ikke bra før du klarer la være. Et hett tips er å drikke væske med annen viskositet enn vann. Vann er den absolutt minst effektive hostestillende drikken der ute. Tilsett litt sitron, sukker eller salt og ta en sup før du faktisk hoster og du får et bedre resultat.

Anonymkode: 826c3...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...