AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 De første 20 årene i ett menneskets liv skjer det mest utviklingsmessig og de resterende 10 årene fremover skjer det ikke så mye men de siste 20 årene skjer det også veldig mye. Og det er de siste 20 årene i ett liv jeg tenkte å skrive om her. Ja for hva skjer egentlig med mennesker fra 65-85 eller til 90 år? Hvordan eldes kroppen egentlig sånn gjennomsnittsmessig. Hvordan fungerer man som 65 åring, 70 åring, 75 åring, 80, 85 eller 90 åring eller senere før man forlater jorda? Man går jo for å være frisk og klar til at både fysikken og psykiske svekkes. Vet dette er veldig inviduelt og forskjellig fra person til person men hvor gammel er man sånn ca. når det skjer noe? Når man ofte er 85 år pluss er man kanskje som oftest på gamlehjem og blir skrøpelig og kanskje veldig senil. Man kan jo kjenne de første symptomene lenge før for så å bare bli værre med Alzheimer? Hvordan var dette her med foreldrene deres eller besteforeldrene deres eller andre eldre dere kjenner eller dere selv? Ja alt hva som skjer etter at man har fylt 65 år og da går man inn som pensjonisalderen og alt det som skjer med kroppen da. Kan dere fortelle aldersprosessen? Jeg gruer meg sånn til alderdommen til foreldrene mine siden de har fylt 65 år og bekymrer meg for dem siden jeg ikke vil miste dem siden er så glad i dem begge to. Bekymrer meg for dem bare ekstra nå pga. alderen. Anonymkode: 0fef8...cd6
Gjest Mass Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Som 20 åring satte jeg veldig pris på tiden som den var. Jeg var 20 og mine foreldre (den ene hvertfall) var 'ung' og sprek. Har alltid gruet meg til alderdommen til min mor og den store endringen der. Heldigvis skjer alt veldig gradvis og naturlig så vi får tilvenne oss det på naturlig vis. Da min far fikk uhelbredelig kreft så tok han 20 år gjennom alderdommen på 1 år. Det var mer heftig enn den gradvise og naturlige prosessen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Gruer meg jeg også. Anonymkode: 0fef8...cd6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå