Gå til innhold

Takler ikke avvisninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg takler ikke avvisninger. Jeg faller helt i kjelleren og alle form for mørke tanker slår inn. Det er alle former for avvisninger, om det er en pen gutt som sier nei, om det er venner som er ute på aktiviteter uten meg, far som må legge på telefonen for å være med sin familie osv. 

Vet ikke hvor dette kommer fra, men jeg har tidligere opplevdt mye utfrysninger. I tillegg kunne min mor straffe dårlig oppførsel med stillhet og nektet å kommunisere eller annerkjenne meg.

Dette har bare blitt verre. Har tidligere vært sykemeldt med depresjon da min mor sa hun nektet å ha videre kontakt med meg. Jeg gikk på en smell og havnet på legevakten.

Siden den gang føler jeg ofte at jeg faller inn og ut av depresjon, gjerne daglig. Jeg kan ha det fint på dagtid men være i kjelleren på kvelden. Kan sove hele dagen, men lyve og ta på meg maska ute blandt folk på kvelden. Tankekjøret er der hele veien. Jeg vet ikke om folk merker det, de sier ingenting hvert fall. 

Vonde tanker har jeg hatt siden barneskolen. Jeg vet ikke hvor lenge de skal fortsette heller. Vurderer å sjekke inn på en klinikk men føler meg ikke syk nok, og blir nok bare en byrde som tar opp plass.

Anonymkode: 66c2d...b79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du til psykolog?

Jeg har det litt som deg, og er veldig redd for avvisninger. Takler dem veldig dårlig også.

Jeg går til psykolog. Ikke bare for det, men det er en del av det jeg sliter med. Jeg har nettopp begynt å gå gjennom grunnene til at jeg sliter med avvisning, og håper at det kan hjelpe.

Jeg syns det er forferdelig slitsomt til tider, og tidligere har det ødelagt forhold til kjærester og venner.

Anonymkode: 3d472...87b

• Liker 1
Skrevet

Treningssak, bryte mønsteret er det som skal til, bygge selvtillit og selvbilde!

Anonymkode: 4e478...790

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du til psykolog?

Jeg har det litt som deg, og er veldig redd for avvisninger. Takler dem veldig dårlig også.

Jeg går til psykolog. Ikke bare for det, men det er en del av det jeg sliter med. Jeg har nettopp begynt å gå gjennom grunnene til at jeg sliter med avvisning, og håper at det kan hjelpe.

Jeg syns det er forferdelig slitsomt til tider, og tidligere har det ødelagt forhold til kjærester og venner.

Nei men burde nok. 

For ting sitter dypere enn det som kommer ut her, men ønsker ikke at tråden skal bli stengt.

Skrevet

Synes også definitivt at du burde gå til psykolog, men noe mer har jeg dessverre ikke å legge til. Høres helt forferdelig ut å ha det sånn. Sender den en lang, varm klem ❤

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men burde nok. 

For ting sitter dypere enn det som kommer ut her, men ønsker ikke at tråden skal bli stengt.

Ja, det sitter dypt her også. Dypere enn jeg trodde egentlig, men håper at det er mulig å få gjort noe med. Det påvirker veldig og det utfra det du skriver så gjør det det for deg også.

Jeg tenker i hvert fall at du kan ha nytte av å gå til psykolog. Ikke tenk at du er en byrde, men at du går dit for å få hjelp.

Skrevet

Takk for svar alle sammen

Jeg tror jeg er fucka uansett. Bor ikke i Norge og har ikke penger til psykolog her. Vurderer å be om innleggelse når jeg skal hjem til påsken. Har tabba meg sånn ut. Ser ikke morgendagen og får nok ikke hjelp hjemme. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er med i folketrygden men har ikke fastlege. 

Skrevet

Eneste løsning jeg ser er å slutte på studiet og flytte hjem. Jeg har en massiv studiegjeld, ingen utdanning, ingenting å vise for. Vet ikke hva jeg vil i livet. Duger ikke uansett. Flytter jeg hjem er det jeg nederlag, og jeg kan ikke snu denne skuta rundt. Ingen penger og ingen jobb. Hvem ville ansatt meg? Jeg klarer dette ikke

Skrevet

Oppsøk lege, så kan du få henvisning til dps. Du må jo selv vurdere om du har det såpass ille at du burde flytte hjem til Norge, eller om det er noe du kan takle der du er.

Anonymkode: 0919c...b7b

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen

Jeg tror jeg er fucka uansett. Bor ikke i Norge og har ikke penger til psykolog her. Vurderer å be om innleggelse når jeg skal hjem til påsken. Har tabba meg sånn ut. Ser ikke morgendagen og får nok ikke hjelp hjemme. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er med i folketrygden men har ikke fastlege. 

Finnes det ikke en studentrådgivning der?

Jeg gikk til noe sånt da jeg studerte i utlandet i en kortere periode, og da fikk jeg time med psykolog der og det var gratis.

Men jeg aner ikke om det er et tilbud som tilbys alle steder.

Skrevet

Jeg får gjøre det. Det er som tankene gir meg konstant hodepine. Ser at vekten også går ned, selv om jeg tror jeg spiser slik som før. Har ikke vekt, men sjekket i jul og har gått ned 10 kilo siden oktober. Vet ikke hvor stor betydning det har. Er overvektig så det gjør ikke noe uansett.

Skrevet

Vet ikke om det kan være til hjelp, men sjekk ut denne lydboken. Kanskje den kan gi noen svar.

Anonymkode: 9803c...5da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...