ajarRun Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Bortsett fra at swatovsky er umulig å uttale og umulig å stave riktig, er de ikke overlegne diamanter? Diamanter blir utvunnet av barneslaver som blir rakevoldtatt daglig. Dette er absolut ikke et symbol jeg vil henge rundt halsen til min kjære. Hva synes dere? Eneste problemet er at de er litt billige. Men de ser jo likens ut. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Jeg anbefaler å ta en slik avgjørelse selv og ikke henge på meningene på tilfeldige kgbrukere Anonymkode: f70c7...588 1
ajarRun Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler å ta en slik avgjørelse selv og ikke henge på meningene på tilfeldige kgbrukere Anonymkode: f70c7...588 Må da gå an å ta en rasjonell debatt om det for å vide horisonten.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 4 minutter siden, abrasiveRefraction said: Må da gå an å ta en rasjonell debatt om det for å vide horisonten. Å, beklager, jeg trodde du spurte etter råd når du egentlig bare ville skyve din snobbete og overlegne mening inn i kjeften på kg-brukere Anonymkode: f70c7...588 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Swarovski krystaller kan ikke sammenlignes. Jeg skal bli en diamant når jeg dør. Anonymkode: eceb7...4f7 2
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Swarovski krystaller kan ikke sammenlignes. Jeg skal bli en diamant når jeg dør. Anonymkode: eceb7...4f7 Går det an? 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, Peonjenta skrev: Går det an? Selvsagt! Anonymkode: eceb7...4f7 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 22 minutter siden, abrasiveRefraction said: Hva synes dere? Eneste problemet er at de er litt billige. Men de ser jo likens ut. Forskjellen er liv og død. Diamant er karbon stoffet som er en hovedingrediens i alt liv vi kjenner. Swarovski er glass laget med bly og bly er som kjent meget giftig. Skal man erstatte diamanter med Swarovski må man være sikker på at barn ikke svelger dem. Anonymkode: 10456...bb2 2
ajarRun Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Swarovski krystaller kan ikke sammenlignes. Jeg skal bli en diamant når jeg dør. Anonymkode: eceb7...4f7 Hvor mye diamant kan man bli konvertert til? 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen er liv og død. Diamant er karbon stoffet som er en hovedingrediens i alt liv vi kjenner. Swarovski er glass laget med bly og bly er som kjent meget giftig. Skal man erstatte diamanter med Swarovski må man være sikker på at barn ikke svelger dem. Anonymkode: 10456...bb2 Hvis en unge spiser diamantene mine så dør jo jævelen uansett. Og hvis man er dum nok til å spise diamanter er man vel allerde blyforgiftet. 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Hvis en unge spiser diamantene mine så dør jo jævelen uansett. Og hvis man er dum nok til å spise diamanter er man vel allerde blyforgiftet. Begge deler er feil. Anonymkode: 10456...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 Swarkowzki (eller hvordan man staver det) vs diamanter, blir som plast vs glass. Ekte vare. Diamanter er best, både visuelt og egenskap som mineralkrystall. Nettopp pga dette er de også verdimessig best. Kan man ikke alkemy er det nok ikke så lett å forstå. Anonymkode: 7744d...909 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 Hadde sagt nei om jeg ble fridd til med en swarkowski ring og ikke diamant. Anonymkode: 7744d...909 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 Blir som å servere burger king på en biff buffet det. Lureri. Anonymkode: 7744d...909 1
ajarRun Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Swarkowzki (eller hvordan man staver det) vs diamanter, blir som plast vs glass. Ekte vare. Diamanter er best, både visuelt og egenskap som mineralkrystall. Nettopp pga dette er de også verdimessig best. Kan man ikke alkemy er det nok ikke så lett å forstå. Anonymkode: 7744d...909 Men hvordan får man diamanter som ikke støtter slaveri? 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde sagt nei om jeg ble fridd til med en swarkowski ring og ikke diamant. Anonymkode: 7744d...909 Hvordan ser man forskjellen i det øyeblikket man blir fridd til? Ser man det ved første øyekast liksom? Anonymkode: 5cbcb...d7b 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 5 minutter siden, abrasiveRefraction said: Men hvordan får man diamanter som ikke støtter slaveri? Hvordan vet man at Swarkowzki ikke er laget i konsentrasjonsleirene under 2. vk? Anonymkode: 10456...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Men hvordan får man diamanter som ikke støtter slaveri? Diamanter har vel sertifikat på opprinnelse etc? Da er det vel mulig å Google gruven? men er du like nøye på klærne du bruker, maten du spiser etc også? Er en kjensgjerning at store kjeder bruker barnearbeid for eksempel i sin produksjon. Anonymkode: 5cbcb...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #18 Skrevet 9. februar 2018 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Bortsett fra at swatovsky er umulig å uttale og umulig å stave riktig, er de ikke overlegne diamanter? Diamanter blir utvunnet av barneslaver som blir rakevoldtatt daglig. Dette er absolut ikke et symbol jeg vil henge rundt halsen til min kjære. Hva synes dere? Eneste problemet er at de er litt billige. Men de ser jo likens ut. Det skrives Swarovski og uttales rett frem, bare uten w på norsk: svarovski. Anonymkode: 85a52...99c 2
ajarRun Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #19 Skrevet 9. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Diamanter har vel sertifikat på opprinnelse etc? Da er det vel mulig å Google gruven? men er du like nøye på klærne du bruker, maten du spiser etc også? Er en kjensgjerning at store kjeder bruker barnearbeid for eksempel i sin produksjon. Anonymkode: 5cbcb...d7b Jeg lever på et kosthold av kortreist hval og lokale råvarer. litt som eskimoene. Klærne mine kjøper jeg hos ennreligiøs slekt som kaller seg for frelsesarmeen. Til tross for deres krigerske navn virker iallefall den lokale fraksjonen relativt fredelig og hvis de er slaver er de iallefall ikke barn. Undertøy og sokker får jeg strikket eller jåndsydd fra en indisk skredder jeg møtte i manchester.
Hulderen Skrevet 9. februar 2018 #20 Skrevet 9. februar 2018 Hvorfor ikke bare si krystallglass? Enkelt å skrive og uttale, og alle vet hva du mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå